Masinile de lux sfideaza criza. Cum comentati?

Autor: Alecu Postat la 13 mai 2011 80 afişări

Brandurile auto de lux nu au suferit grav in criza, iar semnele de revenire economica aduc un suflu si mai proaspat in showroomurile Ferrari si Porsche.

La aproape patru ani de cand a adus in Romania brandul Ferrari, Ionut Bazac poate spune ca vanzarile sale au sfidat criza, avand o cifra de afaceri in crestere constanta si clienti dispusi sa astepte chiar si un an pentru livrarea unui bolid care le-ar putea redefini statutul social. Pentru a accede la cat mai multi clienti, in showroomul Ferrari amplasat vizavi de aeroportul Otopeni domina acum modelele second-hand, menite sa atraga clientii care fie nu isi permit un model nou, fie nu sunt dispusi sa astepte aproape un an livrarea acestuia. Nu numai ca afacerile au mers bine si in criza, dar fostul ministru al sanatatii le-a si diversificat: businessul Forza Rossa nu mai reprezinta acum doar un showroom Ferrari, ci si un magazin tematic Ferrari Store, o cafenea Ferrari, ambele amplasate pe Calea Victoriei - departe de Dorobanti -, dar si un nou showroom, de aceasta data dedicat marcii Lotus, cel de-al doilea brand al Forza Rossa, ale carui importuri au demarat in primavara acestui an.

Din biroul sau de deasupra showroomului Ferrari, decorat in stil clasic elegant, Ionut Bazac este acum mult mai precaut in ceea ce priveste planurile de dezvoltare ale businessului detinut impreuna cu sotia sa, Camelia Bazac. "Urmatorul proiect va fi inaugurarea unui Ferrari Store la Monaco, dupa care urmeaza dezvoltarea pe pietele vecine Romaniei. Vom incepe cu Republica Moldova, unde pana la finele anului vom deschide un showroom pentru modele Ferrari la mana a doua", a spus Bazac. Seful Forza Rossa are in plan realizarea unei retele in Balcani pentru marca Lotus, fiind reprezentant oficial pentru regiune. Pana la acestea, Bazac e interesat sa cultive brandul Ferrari in Romania, iar in acest sens a deschis in urma cu cateva saptamani o cafenea tematica a brandului: "Am vazut in cadrul parcului tematic Ferrari din Abu Dhabi, unde compania italiana, in colaborare cu partenerul din Emiratele Arabe Unite, a realizat si o cafenea Ferrari, dar desigur de alte dimensiuni. Am decis ca este oportuna o astfel de investitie si in Romania, pentru a crea un ambient specific Ferrari".

Cafeneaua nu a fost deschisa in Dorobanti deoarece "acolo exista un anumit ambient". "Noi am incercat sa focalizam acest mediu al iubitorilor de masini intr-o zona dedicata Ferrari. De aceea am si deschis-o langa Ferrari Store si, in plus, este aproape de Centrul Istoric. In plus, activitatea poate fi complementara Ferrari Store, mai ales ca acolo vor fi organizate anumite evenimente", a subliniat seful Forza Rossa.

Cea de-a doua miscare din acest an a reprezentat lansarea pe piata locala a brandului Lotus, una dintre putinele marci care lipseau pana in acest an de pe piata romaneasca.

"Lotus inseamna o activitate complementara la ceea ce inseamna Ferrari. A fost o oportunitate pentru mine sa dezvolt asa ceva. Faptul ca cele doua sunt complementare atat in ceea ce priveste pretul, cat si clientela face sa aiba vanzari ridicate fara a concura una cu cealalta", a declarat Bazac.

Atat Ferrari, cat si Lotus se produc in numar limitat si sunt suficient de exclusiviste. Mai mult, cei de la Forza Rossa doresc sa convinga clientii ca, indiferent daca achizitioneaza un Ferrari sau un Lotus, acestia nu cumpara un simplu automobil, ci fac o "investitie". "Daca va uitati pe site-urile specializate in comertul cu masini second-hand, veti constata ca sunt foarte putine modele Lotus, iar devalorizarea lor este minima, ceea ce este un lucru bun pentru client, la fel si in cazul Ferrari", explica Ionut Bazac.

Mai mult, atat in cazul Ferrari, cat si in cel al Lotus, Bazac spune ca una dintre componentele principale ale businessului l-a reprezentat partea de service, aceasta generand atat afaceri, cat si un profit suplimentar. "Patru dintre cele sapte modele Lotus inmatriculate in Bucuresti au venit in service inca dinainte sa facem lansarea oficiala a brandului, ceea ce da incredere businessului. Iar faptul ca in general aceste modele se produc intr-un volum limitat atrage clientii".

Dupa lansarea Lotus in Romania Forza Rossa a inregistrat cinci comenzi, iar acum urmeaza sa livreze aceste masini. "Este un inceput relativ bun, avand in vedere targetul propus in acest an de 28-30 de masini, target considerat a fi optimist-rezervat", a declarat Bazac. Pe langa acestea, se adauga cel putin 26 de automobile marca Ferrari sau chiar 32, in cazul in care cota din noul model Ferrari FF va creste de la patru la sase, acesta nefiind inclus in cota pe anul acesta. "Un total de 30 de masini pe anul acesta reprezinta un target rezonabil pentru o tara ca Romania in momentul de fata. Momentan, pentru Ferrari FF sunt sase comenzi si sper sa primim inca doua", a spus Bazac, subliniind ca singurul lucru care mentine in prezent volumul vanzarilor la mai putin de 30 de unitati este cota alocata de fabrica.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
auto,
special,
masini sport,
Ferrari,
Porsche
/analize/transporturi/masinile-de-lux-sfideaza-criza-cum-comentati-8240205
8240205
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.