Marile masini mici: cine cumpara la noi broscute Volkswagen, Fiat 500 sau MINI

Postat la 15 decembrie 2010 790 afişări

Nu sunt cele mai exclusiviste si nici cele mai scumpe sau mai performante, dar au o personalitate proprie si au marcat istoria unei tari sau a unei companii atunci cand au fost lansate. Masinile-cult, ieftine si rezistente, au devenit acum “remake-uri” stilate si puternice, destinate nonconformistilor.

Ferrari Testarossa, Lamborghini Murcielago, Rolls-Royce Silver Seraph, un Bentley Continental si un MINI Cooper din anii '60 - nu este o simpla insiruire de masini de colectie, ci parcarea din fata cazinoului din Monte Carlo, acolo unde foarte putini sunt cei ce isi permit sa-si parcheze automobilul. La prima vedere, MINI nu este in elementul sau, dar pe Coasta de Azur este la fel de exclusivist precum un Ferrari. Fiat 500, MINI, Volkswagen Beetle sau chiar Trabant reprezinta automobile produse in a doua jumatate a secolului trecut, inaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial, cum este cazul VW Beetle, sau in anii de dupa el. Au aparut aproape exclusiv din nevoia unei masini ieftine de produs si de intretinut pentru clienti care n-aveau multi bani de investit intr-un automobil cu pretentii.

Primul dintre aceste automobile care a ajuns la nivelul de obiect-cult este "broscuta" Volkswagen sau Typ 1, nume "transformat" in Kafer, Beetle, Coccinelle, Poncho, Tortuga sau Escarabat. Totodata, Beetle este si masina cu cea mai lunga cariera, fiind produsa neintrerupt intre 1938 si 2003, in Germania, Irlanda, Thailanda, Indonezia, Africa de Sud, Australia, Nigeria, Mexic si Brazilia.

In 1933, Adolf Hitler i-a cerut lui Ferdinand Porsche sa dezvolte un "Volkswagen", adica un automobil al poporului. Principiul era unul simplu - o masina capabila sa transporte doi adulti si trei copii cu 100 km/h si care sa nu coste mai mult de 990 de marci germane, echivalentul unei motociclete. Alaturi de Morris Minor din Marea Britanie, devenit MINI, Fiat 500 si Citroën 2CV, Beetle a fost printre primele masini moderne "low cost". Varianta restilizata a aparut in 1998, iar productia modelului va inceta in 2011, urmand a fi inlocuita cu un model redesenat.

In anii '50, dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, Beetle era considerata a fi mai confortabila si mai puternica decat majoritatea modelelor de clasa mica disponibile in Europa, fiind proiectata pentru a rula mult cu viteze ridicate pe celebrele autostrazi germane. Fiat 500 a fost lansat pe piata europeana in 1957 si, la fel ca si Beetle, trebuia sa acopere cererea pentru masini ieftine de la acea vreme. In 2007, la exact 50 de ani de la prima generatie, cei de la Fiat au relansat modelul 500, dar de aceasta data nu ca un model "low cost", ci unul cu o imagine apropiata de segmentul premium, dorind astfel sa concureze cu MINI, dar cu un pret de pornire la jumatate.

Printre primii posesori de Fiat 500 se numara si oameni de afaceri din Romania care in garaj au limuzine sau SUV-uri de lux. "Nu credem ca exista o categorie sociala careia sa i se adreseze Fiat 500, ci doar pasionati. Sunt oameni pentru care masina trebuie sa le reprezinte in mod clar temperamentul, pasiunile, felul de a fi si care conduc in primul rand din placere", a spus Herbert Stein, presedintele AutoItalia, importatorul Fiat.Compania a lansat anul trecut modelul Abarth 500, care reprezinta versiunea sport a masinii, sub marca sport a concernului Fiat. Printre aceste versiuni se numara si Abarth 500 Tributo Ferrari, model care poate ajunge la peste 30.000 de euro si dispune de un motor de aproape 200 CP.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
transporturi,
masini,
Volkswagen Beetle,
Mini,
Fiat

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/transporturi/marile-masini-mici-cine-cumpara-la-noi-broscute-volkswagen-fiat-500-sau-mini-7800849
7800849
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.