Judeţele cu cele mai multe maşini noi

Autor: Alecu Postat la 07 februarie 2012 69 afişări

Vi se pare că Bucureştiul e plin de maşini? Că sunt parcă mai multe ca niciodată? Nu sunt numai troienele de vină. Mai există o explicaţie.

"Punctul minim a fost atins, de acum înainte ne aşteptăm la creşteri şi la o revenire a pieţei auto locale" - a devenit deja fraza celebră rostită la fiecare început de an din 2009 încoace în prima conferinţă anuală a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). A fost rostită prima dată în ianuarie 2009, atunci când se spera că declinul din ultimul trimestru al lui 2008 să marcheze şi finalul declinului. Apoi s-a repetat şi în 2010, după un 2009 marcat de campanii de reexporturi, discounturi de până la 50-60% şi un declin al pieţei de 50%, şi în 2011 când programul "Rabla" a susţinut puternic piaţa, dar şi în ianuarie 2012 după un 2011 susţinut 60% de achiziţiile de flote realizate de firme.

În Bucureşti, unde sunt concentrate marile companii, dar şi firmele de leasing financiar şi operaţional, numărul de autoturisme înmatriculate a crescut anul trecut cu 15% la aproape 44.000 de unităţi, reprezentând mai bine de jumătate din piaţă. În acelaşi timp, în judeţe precum Dolj numărul de maşini înmatriculate a scăzut cu 41% faţă de anul anterior la aproape 2.200 de unităţi.

"Având în vedere că un procent important din vânzări este realizat prin intermediul firmelor de leasing, multe maşini vândute în afara Capitalei sunt înregistrate în Bucureşti, unde îşi are sediul compania de leasing. Inclusiv din acest motiv anul trecut înmatriculările de autovehicule au crescut cu 20% în Bucureşti. Un alt semn pozitiv înregistrat anul trecut a fost migrarea companiilor către leasing operaţional pentru a-şi îmbunătăţi cash-flowul şi a elimina costurile legate de întreţinere", a spus Henrik Nenzen, directorul general al diviziei de importuri a Ford România, companie care deţine şi fabrica de la Craiova.

Din totalul numărului de autovehicule înmatriculate anul trecut pe piaţa locală, peste 55% au fost înmatriculate în Bucureşti. Potrivit calculelor Ford România, dacă am elimina maşinile vândute în sistem de leasing operaţional sau flote, cifra reală ar fi de 35,2%. "În perioada 2010-2011 numărul de persoane fizice care au achiziţionat un autoturism a scăzut, în timp ce numărul de firme care au achiziţionat automobile a rămas constant. Ne aşteptăm la o revenire a clienţilor privaţi odată ce piaţa va reveni treptat către un nivel de 300.000 de unităţi anual", a spus Nenzen. Executivul Ford estimează o piaţă de 100.000 de autovehicule înmatriculate în acest an, în creştere cu 4% faţă de anul anterior. Anul trecut reţeaua Ford s-a extins cu cinci noi centre, la un total de 41 de dealeri la nivel naţional.

"Anul 2011 a fost unul foarte dur pentru producători, importatori şi dealeri, dar şi pentru bugetul de stat deoarece veniturile din TVA din vânzările de maşini au scăzut puternic. 2012 ar trebui să fie unul de revenire, în piaţă existând semne de revenire", a subliniat Henrik Nenzen.

Situaţia dură continuă şi la început de 2012, în condiţiile în care dealerii din astfel de judeţe aşteaptă demararea programului "Rabla", deşi nu există un număr suficient de mare de firme care să achiziţioneze maşini.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
judete,
masini,
bucuresti

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/transporturi/judetele-cu-cele-mai-multe-masini-noi-9210111
9210111
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.