Folositoare sau bune la imagine? De ce au revenit SUV-urile pe crestere

Postat la 16 noiembrie 2010 80 afişări

Cumparate din utilitate sau doar pentru imagine, masinile de tip SUV au revenit pe crestere, fiind singurul segment care a crescut in acest an, alaturi de camioanele de peste 18 tone.

"Am primit in sfarsit telefon de la dealer. Masina a iesit de pe linia de fabricatie si urmeaza sa ajunga la dealer. Am achitat-o si m-am prezentat sa o ridic de la showroom. Prima impresie este memorabila - curbe seducatoare, alura zvelta", spune un client care tocmai isi ridica din showroom un Dacia Duster pentru care tocmai platise peste 16.000 de euro. O suma in schimbul careia putea sa isi cumpere si o limuzina sau o masina din clasa compacta. Explicatia este simpla: automobilul de teren, cu motor puternic, tractiune integrala si garda la sol mare a reprezentat in ultimii ani masina-prototip a omului de succes din Romania. Fie ca a fost vorba de masini de lux, de 50.000-100.000 de euro sau, mai nou, de prima masina de teren construita de Dacia.

Lansarea in primavara acestui an a Dacia Duster reprezinta cel mai recent episod din povestea de succes a SUV-urilor in Romania, o categorie de masini care si-a dublat cota de piata in ultimii cinci ani, cea mai buna perioada a pietei auto romanesti.Iar pentru unele dintre marcile de lux, precum BMW, masinile de tip SUV au ajuns pana la aproape 70% din totalul vanzarilor. Practic, dintre cel mai bine vandute zece masini de tip SUV din import, sase fac parte din sementul premium. Aceasta pondere ridicata a SUV-urilor nu a impiedicat scaderea in ansamblu a vanzarilor pentru aproape toate marcile de masini.

"Criza economica a influentat puternic modul de gandire si obiceiurile de cumparare ale clientilor. Guvernele vor juca un rol foarte important", a spus Andrea Castronovo, presedintele BMW Group pentru Europa Centrala si de Est.

El afirma ca, in tarile vest-europene, cresterea vanzarilor s-a reluat, acelasi lucru fiind de asteptat sa se intample si in Europa Centrala si de Est si in mod particular in Romania.Pana la revenirea cresterii insa, vanzatorii de masini de tip SUV din import au consemnat in primele noua luni ale acestui an o scadere de peste 37% fata de perioada similara a anului trecut, la aproape 4.900 de unitati, fiind cel de-al doilea cel mai afectat segment din piata.Pe de alta parte, daca am lua in calcul pentru acelasi interval si vanzarile Duster (model lansat oficial la inceputul lunii mai), atunci piata SUV-urilor a inregistrat in acest an un avans de aproape 5%, pe o piata in care toate celelalte segmente de autoturisme au scaderi de doua cifre.

"Vanzarile Duster din tara vor fi anul acesta intre 4.000 si 5.000 de unitati, ceea ce este un rezultat foarte bun in conditiile in care acest model reprezinta 4-5% cota de piata. Clientii se orienteaza catre versiunile cu tractiune integrala si cu echipare de top", a spus Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia. In aceste conditii, nu este de mirare ca francezii de la Renault au decis sa scoata orice euro in plus de la clienti propunandu-le o intreaga gama de accesorii, de la protectii pentru caroserie la huse pentru interior sau kit de a transforma Dusterul in vehicul utilitar. "Pentru Duster clientii cheltuiesc de patru ori mai mult pe accesorii decat pentru oricare alt model Dacia", a spus Cambolive.

Adevarata miza pentru Duster este insa exportul, oficialii Dacia anuntand ca au in derulare peste 80.000 de comenzi pentru masina produsa la Pitesti, mai mult de jumatate provenind din Franta. Paradoxal, daca un client din Romania are de asteptat acum pana la doua luni pentru a-i fi livrat un model Duster, francezii trebuie sa se multumeasca chiar si cu perioade de peste jumatate de an. Iar pentru ca paradoxul sa fie si mai mare, pe piata de second-hand din Franta un Duster se vinde mai scump decat a fost cumparat de la dealer, lucru intalnit numai in cazul unor automobile exotice cu timp de asteptare de peste un an precum Rolls Royce, Bentley sau Ferrari.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
SUV,
masini
/analize/transporturi/folositoare-sau-bune-la-imagine-de-ce-au-revenit-suv-urile-pe-crestere-7712021
7712021
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.