Dilemele anului 2013: ce se va întâmpla în auto?

Autor: Bogdan Alecu Postat la 08 ianuarie 2013 32 afişări

Influenţa redusă a programului „Rabla" anul trecut asupra vânzărilor de maşini, dar şi dezvoltarea pieţei „gri„ a tichetelor care a dus inclusiv la o blocare a vânzărilor pun în discuţie posibilitatea opririi programului de casare.

VA MAI CONTINUA "RABLA"?

Mai mult, cu toate că România are unul dintre cele mai îmbătrânite parcuri auto, vârsta medie fiind de peste 13 ani, 2012 a fost cel de-al optulea an consecutiv cu un program de casare. Premierul Victor Ponta anunţa recent posibilitatea de a modifica programul de casare în 2013, astfel încât să se revină la forma iniţială, cea dinainte de 2010 - doar cel care casează o maşină mai veche de zece ani să beneficieze de prima de casare în valoare de 3.800 de lei. În 2010 guvernul Boc a modificat programul de casare, iar voucherul a devenit transmisibil. Mai mult, pentru o maşină nouă se puteau folosi până la trei astfel de tichete. Odată ce tichetele au devenit transmisibile, s-a format o piaţă "gri" a acestora, iar preţurile au variat, în funcţie de număr, între 1.000 şi peste 3.000 de lei.

CÂTE MAŞINI VOR MAI PRODUCE DACIA ŞI FORD?

Cifra de 400.000 de automobile reprezintă pragul care ar trebui depăşit de către Dacia şi Ford. Având în vedere noile modele lansate, în 2013 Dacia ar trebui să producă cel puţin 330.000 de unităţi, iar Ford peste 100.000 de automobile B-Max.

În fabrica de motoare a Ford România de la Craiova s-au instalat încă din luna august a anului trecut liniile de producţie pentru al doilea motor de 1,5 litri EcoBoost pe benzină. Astfel, uzina de motoare va trece de la un singur schimb la două, în condiţiile în care motorul produs la Craiova şi la Köln echipează unele dintre cele mai bine vândute modele ale constructorului, cum ar fi Focus şi Fiesta. Planul oficial pentru motorul EcoBoost de 1,0 litri este de a se atinge o producţie de 30.000 de unităţi până la finele anului şi de 150.000 de unităţi în 2013, dar cel mai probabil aceste cifre vor fi depăşite.

Ford va derula investiţii în creşterea gradului de automatizare, pentru a majora producţia într-un singur schimb la 350 - 400 de maşini pe zi. Pe fondul accelerării producţiei în uzina de la Craiova activitatea Ford a influenţat producţia şi exporturile de automobile. Astfel, cu cele peste 21.800 de maşini B-Max produse la Craiova anul trecut, Ford a reuşit să susţină producţia totală de autoturisme. În timp ce Dacia a produs în intervalul ianuarie-octombrie 245.100 de maşini, în scădere cu peste şase procente faţă de perioada similară a anului precedent, numărul de maşini asamblate a crescut cu două procente faţă de 2011.

VA REVENI PE CREŞTERE PIAŢA AUTO?

În ultimii cinci ani piaţa auto a pierdut mai bine de 80% din vânzări, de la un volum de peste 315.000 de autoturisme comercializate în 2007 la mai puţin de 70.000 în 2012.

Cum cererea din partea persoanelor fizice este aproape zero, salvarea dealerilor o reprezintă clienţii de flote. Ponderea clienţilor de flote este în prezent de 60%, adică un record - pentru comparaţie, în 2009 cei care cumpărau mai mult de trei maşini însemnau 35% din business. Dacă luăm în calcul şi persoanele juridice care cumpără maşini, indiferent de numărul lor, ponderea urcă la 80%.

Singurul segment al pieţei auto locale care a crescut în ultimii ani cu o medie anuală de două cifre a fost leasingul operaţional, serviciul prin intermediul căruia companiile închiriază flote auto. Piaţa de leasing operaţional a crescut în primele nouă luni ale lui 2012 cu 14% faţă de perioada similară a anului trecut, la un volum de 41.500 de unităţi, potrivit statisticilor Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional, iar estimarea pentru tot anul viza o trecere de pragul de 42.000 de maşini în administrare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
dilemele anului,
tendinte,
strategie

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/transporturi/dilemele-anului-2013-ce-se-va-intampla-in-auto-10435804
10435804
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Muncitori, căutăm patrie. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Irina Ursu, editor-prezentator STIU, despre afirmaţia lui Florin Cîţu, ministrul Finanţelor, că Ungaria ne fură forţă de muncă

ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Ales primar, fără să ştie. Un politician din Brazilia, aflat în comă indusă din cauza Covid-19, a câştigat alegerile cu 52,6% din voturi Ales primar, fără să ştie. Un politician din Brazilia, aflat în comă indusă din cauza Covid-19, a câştigat alegerile cu 52,6% din voturi
Află care este programul principalelor lanţuri de magazine, în perioada 30 noiembrie - 1 decembrie
MonitorulApararii
1 Decembrie, prin ani. Povestea continuă 1 Decembrie, prin ani. Povestea continuă
Summit al "Procesului de la Berlin" - Plan de creare a unei pieţe economice comune şi a unei Agende Verzi pentru Balcanii de Vest
MonitorulPartidelor
Deputat PNL: Inevitabilul s-a produs Deputat PNL: Inevitabilul s-a produs
Tomac: Nişte golani din politică promovează de câteva zile o mare minciună
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.