Cel mai frumos drum din Europa

Autor: Bogdan Alecu Postat la 11 octombrie 2013 18637 afişări

Land of Quattro, un traseu prin munţii Alpi ce străbate şase ţări şi 44 de trecători, reprezintă modul în care Audi a ales să-şi valorifice gama RS,Cele mai sportive şi exclusiviste automobile ale sale. Audi a celebrat în Alpi nu numai puterea motoarelor, ci şi tradiţia europeană a constructorilor de automobile şi nu numai.

Portivitate, rafinament, tradiţie şi tehnologie, acestea sunt bazele oricărui constructor auto ce aspiră la intrarea în cărţile de istorie. Constructorii premium şi cei de lux întotdeauna au căutat să se diferenţieze de celelalte branduri nu doar prin tehnologie, ci şi prin tradiţie. Aşa au luat naştere versiunile S şi RS de la Audi, AMG de la Mercedes-Benz şi M de la BMW, chiar dacă producţia şi vânzările acestora reprezintă un procent scăzut din totalul modelelor lansate pe piaţă.

Audi „atacă" tocmai pe acest segment alături de gama RS, care include cele mai performante automobile ale sale, şi cu sistemul quattro, sistem care a promovat intens marca în anii ’80, perioadă când a început relansarea brandului german.

Pentru a scoate în evidenţă performanţele acestui sistem, Audi a organizat începând cu 2008 adevărate expediţii cu modelele de top prin Statele Unite în 2008, Europa în 2009 şi China în 2011. În acest an nemţii au organizat Audi Land of quattro – Alpen Tour 2013, un traseu format din 12 etape, pe o distanţă de aproape 4.500 de kilometri ce a traversat 44 de trecători prin munţii Alpi şi nu mai puţin de şase ţări, începând din Principatul Monaco, trecând prin Franţa, Italia, Elveţia, Germania şi ajungând în Austria.

Quattro reprezintă brandul care a relansat prin tehnologie Audi în 1980, atunci când celebrul Ur quattro a fost prima maşină sport de serie care dispunea de tracţiune integrală. Au urmat Sport quattro şi modelele care participau la acea vreme în etapele mondiale de raliu. De atunci, Audi a livrat la nivel mondial peste 5 milioane de maşini cu tracţiune integrală quattro, mai mult decât oricare alt constructor premium. Şi, în plus, Audi a ajuns la performanţa ca 50% din componentele unei maşini de curse din categoria DTM să se regăsească şi pe maşina de serie. Din nou, cel mai ridicat procent de până acum.

Detaliile, chiar şi cele mai mici, fac diferenţele cele mai mari în cazul automobilelor, unde contează fiecare milimetru de lemn nobil, aluminiu şi fibră de carbon. Tehnologia, vizibilă sau invizibilă, trebuie susţinută acum de materiale de cea mai bună calitate, iar performanţele dinamice vin de fiecare dată la pachet cu un grad tot mai mare de sofisticare. Odată cu lansarea noilor modele Audi RS în 2013, producătorul a lansat maşini mai rapide, mai sportive, cu un caracter sport şi mai pronunţat. Au fost lansate RS7 Spotback, RS6 Avant şi acum RS Q3, versiunea supersport a SUV-ului compact, iar la acestea se adaugă desigur şi RS5 Cabriolet.

Dar aceste modele nu pot fi testate la potenţialul lor pe orice drum. Însă Alpii au reprezentat tocmai acest element, greu de găsit în altă parte. Culmi înalte, peisaje spectaculoase, viraje „ac de păr„ şi trasee pline de istorie şi tradiţie ce se întinde nu pe ani, ci pe decenii. Acolo şi doar acolo poţi găsi masivi stâncoşi şi drumuri de poveste pe care un motor supraalimentat cu cinci cilindri în linie sau un V8 aspirat se poate dezlănţui la întregul său potenţial. Atunci apare acel moment în care timpul şi istoria automobilului se opresc, când alături de un RS6 nou-nouţ apare un Ur quattro bătrân de trei decenii şi care, paradoxal, arată, se simte şi „sună„ ca nou.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/transporturi/cel-mai-frumos-drum-din-europa-11496343
11496343
comments powered by Disqus
ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Riadul neagă orice împlicare în asasinarea directorului programului  nuclear din Iran: „Nu este politica Arabiei Saudite să se lanseze în asasinate” Riadul neagă orice împlicare în asasinarea directorului programului nuclear din Iran: „Nu este politica Arabiei Saudite să se lanseze în asasinate”
Marea Britanie a devenit prima ţară din lume care a aprobat vaccinul împotriva COVID-19 produs de Pfizer / BioNTech pentru utilizare pe scară largă
MonitorulApararii
Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 a pornit cu stângul. Chiar şi în România Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 a pornit cu stângul. Chiar şi în România
Aliaţi şi inamici ai României, cei dintotdeauna şi cei de acum
MonitorulPartidelor
Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19 Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19
Clotilde Armand: O spun foarte ferm. Nu vom ceda în faţa nimănui
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan  Care-i treaba cu moţu’.. COMENTARIU Valeriu Şuhan Care-i treaba cu moţu’..
COMENTARIU Valeriu Şuhan Moartea ca reper

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.