Cat de mult conteaza Bucurestiul pe harta vanzarilor de masini. Cum stau judetele Brasov, Cluj sau Timis

Autor: Alecu Postat la 25 februarie 2011 73 afişări

In 2010, aproape una din doua masini a fost vanduta de un dealer auto din Capitala, potrivit statisticilor APIA. In acest timp, in cele ce erau odata cele mai active judete din tara - Brasovul, Timisul si Clujul -, s-au vandut de zece ori mai putine.

Bucurestiul reprezinta aproape jumatate din piata auto la nivel national, indiferent de perioada economica, de crestere sau de scadere: un singur dealer din capitala poate vinde intr-un sector cat un altul intr-un intreg judet. Acesta este motivul pentru care si dealerii din provincie au pus ochii inclusiv pe clientii din Bucuresti. "Capitala este cea mai importanta piata auto in momentul de fata. Provincia nu are cum sa atinga acelasi nivel de performanta in conditiile actuale. Procentul poate varia cu cateva unitati, dar nu poate creste semnificativ", spune Adrian Prodanel, directorul general si proprietarul Motor AG, dealerul BMW din Pitesti. Cu toate acestea, anul trecut - potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) -, piata din Bucuresti si Ilfov a scazut cu 25%, fata de media de 18% la nivelul intregii tari.

Scaderea nu a atins la fel pe toata lumea, astfel ca si anul trecut multi dealeri de masini de pe piata bucuresteana au inre-gistrat si vanzari mai mari, si un mix mai profitabil. Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania, dealerul din Timisoara vindea anul trecut in medie sase modele Audi, in timp ce in Bucuresti media unui dealer era de peste 35 de unitati pe luna. Pe de alta parte, in Timisoara vanzarile erau in crestere, in timp ce in Bucuresti stagnau sau cresteau mai greu.

Chiar si in aceste conditii, anul trecut zece judete au punctat un rezultat pozitiv. Cea mai mare crestere s-a inregistrat in judetul Sibiu, de aproape 8%, la aproape 2.500 de autoturisme, urmat de Olt, Harghita si Vaslui, toate cu valori mai mari sau apropiate de 5%. De partea cealalta a clasamentului se afla judete precum Covasna sau Giurgiu, unde scaderea a depasit pragul de 30%.

Anul trecut, cele mai multe deschideri de dealeri au avut loc in Bucuresti, urmate de cele din partea de vest a tarii. In Capitala au ales sa se extinda branduri precum Citroën, care a deschis un nou showroom in zona de nord, Dacia si }iriacAuto cu marcile Hyundai si Mitsubishi in partea de sud. In vestul tarii au preferat extinderi marci precum BMW la Oradea, Honda la Arad si TiriacAuto cu Hyundai si Ford la Cluj. Cumulat, anul trecut dealerii auto au investit aproape 20 de milioane de euro, adica aproape investitiile anuntate intr-o luna "aglomerata" din 2007-2008.

Cu toate ca si Arges face parte din judetele cu scaderi peste medie, ajungand la un minus de 27%, judetul "Dacia" este pe locul al patrulea in ceea ce priveste vanzarile de masini raportate la populatie. "Prin apropierea de Capitala si faptul ca este unul dintre cele mai active judete din Romania, cu o rata mica a somajului si venituri peste media nationala, judetul Arges este unul dintre cele mai active", a spus Prodanel.

Anul trecut, }iriacAuto, divizia de retail auto a }iriac Holdings, a investit 6,6 mil. euro, dintre care 1,1 mil. euro a reprezentat terenul si 5,5 mil. euro constructia efectiva a dealerului in care se comercializeaza si se repara automobile ale marcilor Mercedes-Benz, Mitsubishi, Hyundai si Ford. Acesta este cel de-al optulea dealer al marcii americane din cadrul }iriacAuto, care in total detine aproximativ o treime din totalul retelei marcii americane pe piata locala. In 2010, }iriacAuto a inaugurat trei noi centre auto, la Cluj, in parteneriat cu RMB InterAuto, Bucuresti si Pitesti.

"Principalul avantaj al continuarii investitiilor in aceasta perioada este faptul ca avem timp sa ne concentram mai mult pe restructurarea si adaptarea la noile realitati economice", a spus Silviu Docan, directorul general al TiriacAuto.

Al doilea dealer ce urmeaza a fi deschis in prima parte a anului viitor va fi inaugurat langa Suceava, in urma unei investitii totale de 7 mil. euro, unde se va comercializa inclusiv marca Ford, acoperind astfel zona Moldovei. Tester Iasi, dealerul detinut in proportie de 50% de Ion }iriac si 50% de omul de afaceri Bogdan Pitigoi, nu a mai semnat contract cu Ford Romania in ceea ce priveste comercializarea marcii, intreaga zona fiind astfel neacoperita.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
APIA,
auto
/analize/transporturi/cat-de-mult-conteaza-bucurestiul-pe-harta-vanzarilor-de-masini-cum-stau-judetele-brasov-cluj-sau-timis-7998702
7998702
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.