Gabriela Nistor: Am învăţat că orice criză aduce inclusiv contexte în care se ard anumite etape şi că trebuie să le transformi în oportunităţi

Postat la 26 mai 2021 105 afişări

Gabriela Nistor: Am învăţat că orice criză aduce inclusiv contexte în care se ard anumite etape şi că trebuie să le transformi în oportunităţi

Director general adjunct, Retail Banking & Network Banca Transilvania


Valoare active (2020, pentru grupul financiar Banca Transilvania): 107,5 mld. lei Profit net consolidat (2020, pentru grupul financiar Banca Transilvania): 1.457,12 milioane lei Număr de angajaţi: peste 9.000


—   Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o în pandemie:

Că orice criză aduce inclusiv contexte în care se ard anumite etape şi că trebuie să le transformi în oportunităţi. Aşa ar fi, de data aceasta, adopţia soluţiilor de banking online pentru că distanţarea a apropiat multă lume de alternativele online. De exemplu, 500 de mii de clienţi BT persoane fizice au făcut prima tranzacţie online cu cardul în perioada stării de urgenţă. De la începutul pandemiei am lansat cam 20 de soluţii pentru #bankingdeacasa.

—   Cea mai importantă decizie pe care am luat-o în ultimul an:

A fost iniţiativa de a ne susţine clienţii în contextul pandemiei, anunţată în martie 2020, şi anume prelungirea perioadei de graţie pentru cardurile de credit. A fost cea mai importantă decizie pentru că a fost prima din banking, pentru că a generat un trend pe piaţă şi mai ales datorită impactului acesteia: aproape o jumătate de milion de carduri au fost scutite timp de 3 luni de plata obligaţiei lunare datorită perioadei extinse de graţie.

—   Cum mi-am menţinut colegii motivaţi în ultimul an:

Am menţinut echipa motivată dezvoltând proiecte şi bucurându-ne de fiecare succes, mai ales că a fost o perioadă în care am accelerat şi reprioritizat multe idei pe partea de opţiuni pentru #bankingdeladistanta şi oferte pentru clienţi.

—   Work from home sau de la birou?

Preferinţa depinde foarte mult de tipul muncii, iar în vremuri care cer flexibilitate, este bine să fii flexibil şi să faci ceea ce se potriveşte cel mai bine. Inclusiv la Banca Transilvania, în această perioadă a trebuit să mergem pe un model flexibil ‒ avem colegi care lucrează foarte bine de acasă, iar periodic «rotim» rolurile. În ceea ce mă priveşte, prefer modelul work from the office, dar cred că aşa este şi firesc pentru top management, dar şi pentru a fi un exemplu pentru colegii mei din prima linie. Dacă ai echipe în care abilităţile oamenilor sunt complementare, ai nevoie să foloseşti la maximum exact acest lucru. Echipele trebuie să se completeze, să se sprijine şi să discute – de la birou şi de acasă. Însă avem, la propriu, nevoie să fim împreună pentru că sunt atâtea lucruri frumoase în echipa noastră, care nu pot fi replicate prin interacţiuni la distanţă. La BT, având o cultură organizaţională colaborativă, cu accent pe spiritul de echipă şi pe solidaritate, ne-a ajutat foarte mult să trecem mai uşor prin ce a însemnat până acum pandemia. Agilitatea şi adaptabilitatea în ceea ce priveşte work from home sunt puncte forte ale multor businessuri, inclusiv în rândul clienţilor noştri. A fost soluţia pentru a rămâne disponibili, deschişi, oriunde ar fi.

—   Locul din care îmi iau energia necesară depăşirii unei crize:

Mă motivează proiectele duse la bun sfârşit, să văd că celor care lucrează cu noi le plac lucrurile pe care le facem. Orice criză, oricât de grea ar fi, trece până la urmă. Am fost cu ochii şi pe alte crize, este interesant să vedem cum reacţionează oamenii în astfel de perioade care ne iau prin surprindere.

—   Persoana care m-a inspirat cel mai mult în această perioadă:

M-au inspirat multe persoane. Dacă este să mă refer la Banca Transilvania, aş începe cu colegii mei din sucursalele şi agenţiile BT, cei din prima linie, care au fost acolo, curajoşi, în perioade dificile. M-au inspirat colegii din echipa mea directă,  care au muncit zi şi noapte să dezvoltăm împreună proiecte atât de necesare pentru clienţi. M-au inspirat, de asemenea, clienţii care s-au adaptat la ceea ce a adus pandemia din punctul de vedere al accesării de soluţii bancare şi care au generat astfel trenduri noi.

—   Putere vs. feminitate:

Nu văd puterea ca un apanaj al feminităţii, dar nici nu cred că ele se exclud. Pur şi simplu, o persoană este mai mult sau mai puţin puternică, iar puterea are multe feluri de a se manifesta. Nu consider că puterea, privită ca tărie, ca „putinţă de a realiza ceva”, umbreşte cu ceva feminitatea unei femei, a unei doamne.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: De ce în Bucureşti nu se pot organiza mai multe concerte sau evenimente sportive, politice, sociale şi chiar economice. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.