Cine este Gabriela Lupaş-Ţicu, noul director general al NN Asigurări

Postat la 01 octombrie 2025 189 afişări

Gabriela Lupaş-Ţicu, noul director general al NN Asigurări, fostul chief customer officer la NN Asigurări de Viaţă, şi-a pus pantofii de CEO încă din iulie 2025, după ce a primit avizul ASF. Acum, din noua poziţie, Gabriela Lupaş-Ţicu consideră că piaţa are nevoie de produse mai simple, de comunicare clară şi empatică, dar şi de digitalizare reală, nu doar funcţională.

NN Asigurări, companie care şi-a obţinut avizul pentru înregistrare ca entitate juridică pe zona asigurărilor generale pe 15 iulie 2020, are acum un nou CEO, pe Gabriela Lupaş-Ţicu, fostul chief costumer officer la NN Asigurări de Viaţă. Gabriela Lupaş-Ţicu a preluat conducerea NN Asigurări, compania dedicată asigurărilor generale (non-life), în timp ce Kuldeep Kaushik rămâne CEO al NN Asigurări de Viaţă; iar Gerke Witteveen continuă să conducă activitatea NN Pensii ca CEO.

Gabriela Lupaş-Ţicu are peste 25 de ani de experienţă în roluri de conducere în companii internaţionale.

S-a alăturat echipei NN în 2019, în funcţia de chief customer officer, iar pe parcursul ultimilor ani, spune ea, a contribuit la transformarea digitală a NN Asigurări de Viaţă, dezvoltând noi modele de lucru, soluţii automatizate şi experienţe relevante pentru clienţi. „Am avut un parcurs profesional construit în companii din fast moving consumer goods (FMCG) şi asigurări, în roluri atât locale, cât şi regionale, cu expunere internaţională. De-a lungul timpului, am lucrat în poziţii care au integrat patru arii fundamentale: relaţia cu clientul, marketing & operaţiuni, vânzări şi componenta financiară. Această diversitate m-a ajutat să privesc organizaţia în ansamblu şi să înţeleg cum se leagă între ele experienţa clientului, eficienţa operaţională şi rezultatele de business”, a spus Gabriela Lupaş-Ţicu.

Ea este de părere că elementul constant de legătură în acest parcurs profesional a fost concentrarea pe digitalizare şi transformare, atât în ceea ce priveşte experienţa clientului, cât şi eficienţa operaţională şi capacitatea organizaţiei de a se adapta rapid. „După vizibilitatea asupra pieţelor internaţionale, concentarea asupra pieţei din România mi-a întărit convingerea că, indiferent de cultura sau piaţa în care activezi, există un numitor comun: să înţelegi foarte bine clientul şi să vii cu soluţii care răspund unor nevoi reale pe care ei le au. Fiecare etapă m-a ajutat să înţeleg mai bine ce înseamnă să construieşti în jurul clientului şi cum să traduci strategia în impact real. Poziţia actuală este o responsabilitate, dar şi o oportunitate de a pune în practică o viziune despre ce înseamnă o organizaţie umană, agilă, digitală şi relevantă.”

Însă fiecare început pe o nouă poziţie vine şi cu provocări. „Provocarea principală este echilibrul între inovaţie şi rigoare operaţională. Vrem să schimbăm percepţia despre asigurări, să facem lucrurile mai uşoare pentru clienţi, fără a compromite controlul, conformitatea şi sustenabilitatea. Este o continuă provocare de leadership, dar şi de mindset la nivelul întregii organizaţii. În faţa acestor provocări, îmi structurez întotdeauna abordarea prin trei dimensiuni care m-au însoţit în toate rolurile de până acum: capacitatea de a genera transformare, dorinţa de a aduce inovaţie cu sens, şi convingerea că rezultatele durabile vin prin echipă, nu individual”, explică Gabriela Lupaş-Ţicu.

Provocările nu sunt o noutate pentru noul CEO al NN Asigurări, având în vedere că anterior, transformarea organizaţională a reprezentant una dintre cele mai mari provocări din cariera sa. „Una dintre cele mai mari provocări a fost să conduc o transformare organizaţională profundă, într-un context de incertitudine şi presiune.  Cred cu tărie că fiecare om din organizaţie poate avea un impact extrem de mare, indiferent de rolul său, atunci când înţelege contribuţia pe care o aduce şi are în jur un cadru care îl susţine.”

Atracţia Gabrielei Lupaş-Ţicu pentru zona asigurărilor a venit din impactul real pe care această zonă îl poate avea în vieţile oamenilor, dar în acelaşi timp ideea care a stat la baza acestei atracţii a fost că în asigurări nu se vinde un produs, ci consultantul oferă încredere, stabilitate şi sprijin.

Astfel, sfatul CEO-ului pentru cei care sunt la începutul carierei lor este de a îndrăzni să viseze. „Să îndrăznească să viseze dincolo de ce li se pare posibil acum. Să caute sens, nu doar titluri. Să întrebe, să asculte şi să construiască cu răbdare. Succesul nu e o destinaţie, ci o consecinţă a lucrurilor făcute cu integritate şi curaj.”

În ceea ce priveşte compania, deşi NN Asigurări face parte din acelaşi grup, diferenţa o face zona pe care activează. Cu o orientare care a pornit mai degrabă pentru a completa paleta de produse de asigurare asociate într-un fel sau în strânsă legătură cu asigurările de viaţă şi sănătate, compania şi-adiversificat oferta. Chiar dacă nu a făcut pasul decisiv de a intra şi pe zona asigurărilor RCA, diversificarea prin această entitate a grupului NN România reprezintă un pas important. „În perioada următoare, vom continua dezvoltarea portofoliului, extinderea canalelor de distribuţie, inclusiv digital, şi optimizarea proceselor, astfel încât experienţa clientului să fie intuitivă, rapidă şi personalizată. Suntem într-o etapă de creştere sustenabilă şi maturizare operaţională, cu o bază solidă de clienţi şi o echipă dedicată”, explică Gabriela Lupaş-Ţicu.

Ea a mai adăugat că segmentul asigurărilor generale rămâne strategic pentru NN, prin potenţialul său de creştere şi inovare. „Asigurările generale ne permit să răspundem unor nevoi reale şi imediate ale clienţilor, cu soluţii clare, flexibile şi accesibile. Este o zonă în care putem aduce valoare adăugată prin simplitate, digitalizare şi empatie, construind relaţii de încredere pe termen lung. Tocmai de aceea, vom continua să investim şi să dezvoltăm acest segment ca parte esenţială a strategiei noastre. Piaţa RCA are specificităţi operaţionale şi riscuri sistemice care nu sunt în linie cu strategia noastră de business centrată pe protecţie personală şi inovaţie digitală. Avem pentru perioada următoare mai multe oportunităţi în lucru pe direcţia strategică stabilită.”

Noul CEO al NN Asigurări a mai explicat că decizia de a nu intra în acest moment pe segmentul RCA este legată de alinierea la direcţia strategică actuală. „Este un segment cu o dinamică specifică şi cu un profil de risc diferit. Observăm o tendinţă clară de creştere în zonele de asigurări de sănătate, locuinţă şi protecţie a veniturilor, alimentată de interesul tot mai mare al clienţilor pentru soluţii care le oferă stabilitate şi predictibilitate în faţa unor riscuri reale. Totodată, digitalizarea continuă a proceselor, alături de o mai bună înţelegere a nevoilor individuale ale clienţilor, contribuie la evoluţia acestor linii de business. Credem că vor performa acele produse care sunt clare, accesibile şi relevante, adaptate stilului de viaţă actual şi uşor de integrat în rutina zilnică a oamenilor.”

Din perspectiva pieţei, Gabriela Lupaş-Ţicu susţine că se observă o orientare către soluţii de protecţie personală, asigurări flexibile, adaptate stilului de viaţă, care pot fi achiziţionate online, gestionate intuitiv şi înţelese fără efort. „Este o tranziţie de la produse standardizate la soluţii centrate pe client, susţinută de tehnologie şi de comunicare continuă cu clienţii pentru înţelegerea comportamentului şi nevoilor lor. Una dintre principalele diferenţe este nivelul redus de familiaritate cu industria şi, implicit cu beneficiile reale pe care le oferă asigurările, precum şi gradul scăzut de penetrare a asigurărilor voluntare. Piaţa are nevoie de produse mai simple, de comunicare clară şi empatică, dar şi de digitalizare reală, nu doar funcţională, care să pună clientul în centru şi să faciliteze accesul la soluţii relevante. Este important ca întreaga industrie să contribuie la dezvoltarea unui ecosistem mai accesibil şi mai uşor de înţeles pentru publicul larg”, conchide CEO-ul NN Asigurări.  

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.