Drumul de la trainingul clasic la e-learning

Autor: Ana Raduta Postat la 29 aprilie 2011 41 afişări

In fiecare an, companiile pun deoparte un procent important din bugetul de resurse umane pentru formarea angajatilor. Pana nu demult, toti banii se duceau la firmele clasice de training. Mai nou, o parte ajunge si la furnizorii de programe de e-learning.

Avantajul principal al lectiilor pe net este ca sunt mai ieftine - cam de cinci ori fata de cursurile traditionale tinute in clase, cu un trainer, iar acest argument cantareste enorm acum in ochii companiilor. Anual, cateva zeci de mii de angajati din companiile multinationale sunt instruiti prin programe de e-learning, iar numarul lor creste de la an la an.

Potrivit furnizorilor de astfel de programe, o companie investeste, in medie, circa 15 euro pe an pentru fiecare angajat pe care il instruieste prin e-learning. Este adevarat ca sunt si cursanti care aleg sa plateasca singuri aceste costuri de formare profesionala, insa ponderea lor din total este relativ mica - nu mai mult de 10%. Pretul mult mai mic al acestor cursuri se explica prin faptul ca dispar o serie de cheltuieli, precum cele cu inchirierea salilor sau salariile trainerilor.

"De la BCR, spre exemplu, am avut 8.000 de cursanti, ceea ce arata ca marile companii sunt interesate de aceste programe si vor sa investeasca in ele", spune Adrian Calin, consultant in cadrul furnizorului de programe de e-learning Blue Point IT Solutions, partenerul local al companiei SkillSoft. Un alt avantaj este legat de faptul ca aceste cursuri se desfasoara intr-un timp mai scurt, ceea ce scuteste atat angajatii, cat si angajatorii de un efort suplimentar.

De altfel, si companiile mai mari de training traditional au inceput sa construiasca module online, ba chiar si scolile de MBA au lansat variantele pe internet. "Incepe sa creasca numarul de cursanti pentru programele online. Pentru ca sunt mai ieftine, ele sunt accesibile si persoanelor fizice. Pentru o certificare, care include si cursurile, si examenul final, costul este de 300 de lire", spune Dorina Badea, managing director al companiei de training BPP Profesional Education.

Chiar daca in momentul de fata este greu de crezut ca programele de e-learning vor lua prea curand locul training-urilor traditionale, Adrian Calin spune ca lucrurile sunt mai clare de atat: "Viitorul pentru training-urile traditionale este exclusiv nisarea, iar, in ceea ce-i priveste pe traineri, in piata vor ramane doar cei cu notorietate sau cei foarte talentati".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
buget,
procent,
companii
/analize/resurse-umane/drumul-de-la-trainingul-clasic-la-e-learning-8201084
8201084
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.