Ploieşteanul care a speriat miliardarii străini de pe piaţă: „Trebuie să baţi fierul cât e cald"

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 septembrie 2013 12885 afişări

Trei noi fabrici a deschis anul acesta Marcel Bărbuţ, pe cele trei platforme industriale ale grupului: la Roman, Oradea şi Ploieşti. În vreme ce alte companii se luptă să-şi menţină vânzările, antreprenorul a anunţat numai pentru 2013 o întreagă serie de noutăţi, între care se numără creşterea exporturilor, parteneriatul cu Düfa şi plusuri de vânzări.

Ploieşteanul care a speriat miliardarii străini de pe piaţă: „Trebuie să baţi fierul cât e cald"

CONTEXTUL: Piaţa construcţiilor a continuat să scadă an de an, iar afacerile în domeniu au urmat aceeaşi pantă. Cum mereu există o excepţie care confirmă regula, AdePlast n-a înregistrat minusuri ale vânzărilor, ci a continuat să crească an de an. În 2012 a avut o cifră de afaceri de 41,3 milioane de euro, faţă de 33 de milioane de euro în 2011.

DECIZIA: Pentru a susţine creşterea, antreprenorul Marcel Bărbuţ a luat o decizie care pare riscantă mai ales în mediul economic actual. A hotărât să investească peste 23 de milioane de euro pentru deschiderea a patru noi fabrici în 2012 şi 2013. „Trebuie să baţi fierul cât e cald„, explica el recent alegerea pe care a făcut-o.

EFECTELE: La jumătatea anului compania a anunţat o creştere de 31% a cifrei de afaceri în primele şase luni ale anului, cu o valoare EBITDA majorată cu acelaşi procent. Conform reprezentanţilor companiei, evoluţia se datorează în principal creşterii capacităţilor de producţie. La jumătatea anului, AdePlast a ajuns la aproape 100 de milioane de lei.


ODATĂ CU DESCHIDEREA NOILOR CAPACITĂŢI DE PRODUCŢIE „AM REUŞIT O PREZENŢĂ MAI PROMPTĂ ÎN PIAŢĂ ALĂTURI DE RESELLERII NOŞTRI ŞI DE COMPANIILE DE CONSTRUCŢII„, spune Marcel Bărbuţ, antreprenorul care a clădit afacerea AdePlast. La jumătatea anului, compania a atins vânzări de 100 de milioane de lei, mai mari cu 31% faţă de perioada similară a anului trecut; creşterea s-a reflectat şi în evoluţia EBITDA. În aceste rezultate, un rol important a fost jucat şi de poziţionarea geografică a platformelor şi scăderea costurilor de transport. Cu alte cuvinte, din fabricile inaugurate pe cele trei platforme ale companiei - la Roman, Oradea şi Ploieşti - materialele călătoresc mai puţin până pe rafturile magazinelor. „Degeaba ai un produs la cele mai înalte standarde de calitate dacă nu este reprezentat corect în piaţă şi nici nu-l foloseşte nimeni„, declară Marcel Bărbuţ. El completează că „o parte importantă a creşterii vânzărilor se datorează unei bune relaţii cu partenerii şi resellerii AdePlast„.

Cum piaţa n-a crescut, explicaţia creşterii vânzărilor e simplă: AdePlast a atras clienţi de la concurenţi. Iar fenomenul nu poate decât să continue, de vreme ce antreprenorul calculează pragmatic orice economie de cost pe care o face în orice investiţie. Un exemplu este linia de producţie din fabrica de vopsele de la Ploieşti, care a fost inaugurată recent.

„Toată lumea se plânge că piaţa s-a diminuat, dar noi creştem în continuu„, spune antreprenorul, care califică evoluţia din prima parte a acestui an drept „mulţumitoare (...) în condiţiile în care semnalele din economie nu sunt foarte încurajatoare„. Anul acesta Adeplast a deschis patru noi fabrici: o unitate de producţie de polistiren la Oradea, alta de vopsea la Ploieşti, iar la Roman două fabrici - una de polistiren şi alta de adezivi. „Am finalizat la termenele programate toate investiţiile pe care ni le-am propus pentru acest an„, punctează Bărbuţ. În martie, compania a anunţat preluarea operaţiunilor Düfa pentru piaţa din România şi Bulgaria. „Cu Düfa funcţionăm pe un canal distinct de distribuţie. Avem brandurile Düfa SuperWeiss, WandWeiss şi WandFarbe, care au o dezvoltare complementară cu produsele AdePlast„, spune Bogan Pîrvu, manager al diviziei vopsele a AdePlast. Tot el adaugă că fabrica de vopsea de la Ploieşti va alimenta şi exportul către Moldova, Ucraina, Bulgaria şi ţările arabe. Compania a intrat în această vară şi pe piaţa din Bulgaria, către care livrările sunt constante, conform reprezentanţilor companiei.

EXPORTUL N-A AVUT PÂNĂ ACUM O MARE PONDERE ÎN AFACERILE GRUPULUI, dar pieţele externe sunt tot mai interesante pentru antreprenorul român. Ungaria, Bulgaria, Austria şi chiar Germania sunt ţări în care Marcel Bărbuţ crede că-şi va vinde produsele. În primele zece luni ale anului trecut, de pildă, compania a exportat produse în valoare de 4,5 milioane de lei, mai cu seamă către vestul Europei şi ţări arabe. Cel mai mare dintre cei trei fii ai lui Marcel Bărbuţ, Alex, are 23 de ani şi se ocupă de vânzările de pe pieţele din vestul Europei.

Un alt exemplu de poziţionare geografică este fabrica de la Roman, a cărui alegere a fost dictată de accesul la materia primă (nisip) şi căile rutiere. Oraşul este practic aşezat în mijlocul Moldovei, iar de-acolo AdePlast va livra nu numai în regiunea istorică a României, ci şi în Ucraina, ţară în care speră să înceapă curând livrările, dar şi în Republica Moldova, pe care plănuieşte să o inunde cu produsele sale.

PLANURILE LUI BĂRBUŢ PENTRU TOT ANUL ÎN CURS, ÎN CE PRIVEŞTE VÂNZĂRILE, vizează un plus de 25% faţă de anul trecut, ceea ce ar însemna atingerea pragului de 50 de milioane de euro. Pe termen mediu, ţinta este şi mai ambiţioasă şi se referă practic la dublarea afacerilor, până la 100 de milioane de euro. Pentru a ajunge însă la acest prag în trei ani, „trebuie să mai cumpărăm ceva şi să mai investim în ceva„, spune Bărbuţ, fără a da detalii. Şi profitul „trebuie să crească, chiar dacă nu proporţional cu creşterea cifrei de afaceri, pentru că amortizările vor diminua profitul net„, punctează antreprenorul. El spune că în ţările dezvoltate productivitatea angajaţilor este de 100.000 de euro pe an, în timp ce în 2012 la AdePlast fiecare om a produs de 230.000 de euro.

Cumva, antreprenorul a găsit drumul care alimentează creşterea afacerilor sale, chiar dacă merge acum contra curentului.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/industrie/ploiesteanul-care-a-speriat-miliardarii-straini-de-pe-piata-trebuie-sa-bati-fierul-cat-e-cald-11296063
11296063
comments powered by Disqus
Pentru reţeaua de sănătate Regina Maria au trecut 25 de ani. Cum vede viitorul în industria sănătăţii Fady Chreih, CEO-ul reţelei? Pentru reţeaua de sănătate Regina Maria au trecut 25 de ani. Cum vede viitorul în industria sănătăţii Fady Chreih, CEO-ul reţelei?

Ajunsă la pragul istoric de un sfert de secol de activitate pe piaţa locală de servicii medicale private, reţeaua de sănătate Regina Maria se pregăteşte să construiască următorii 25 de ani de performanţă pe pilonii ridicaţi prin investiţiile şi inovaţiile implementate până acum. Care au fost cele mai importante borne depăşite? Ce înseamnă performanţa în medicina privată? Cum va arăta piaţa locală de servicii medicale private peste 25 de ani? – sunt câteva dintre întrebările la care ne răspunde Fady Chreih, CEO al Regina Maria.

vezi continuarea
ZF.ro
ATENŢIE. Cum puteţi lua bani să vă faceţi o afacere ATENŢIE. Cum puteţi lua bani să vă faceţi o afacere
Atenţie! O nouă taxă va fi redusă redusă drastic. Ce veţi plăti mai puţin
Mediafax
Macron va dubla numărul de soldaţi, pentru a asigura protecţia şcolilor şi a lăcaşurilor de cult Macron va dubla numărul de soldaţi, pentru a asigura protecţia şcolilor şi a lăcaşurilor de cult
5 ani de la Colectiv, comemoraţi cu Piedone primar la Sectorul 5
MonitorulApararii
Armenia pierde războiul din Nagorno-Karabakh. Ce ar trebui să înveţe România Armenia pierde războiul din Nagorno-Karabakh. Ce ar trebui să înveţe România
Chiar şi în pandemie, Balcanii de Vest rămân teren de luptă pentru sfere de influenţă
MonitorulPartidelor
Clotilde Armand, despre prima zi de primar: Fostul primar a uitat să strângă gunoiul după el Clotilde Armand, despre prima zi de primar: Fostul primar a uitat să strângă gunoiul după el
Clotilde Armand a depus jurământul de primar cu formula religioasă „Aşa să îmi ajute Dumnezeu!”
MonitorulSiguranteiCetateanului
Artistul Dan Bittman: "În Suedia, masca e opţională. Noi nu luăm decât lucrurile rele" Artistul Dan Bittman: "În Suedia, masca e opţională. Noi nu luăm decât lucrurile rele"
Simptomele COVID-19 se modifică. Un medic din Iaşi susţine că boala ar putea fi cronică

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.