Luiza Novac Nomicos, Director General Whirlpool România & Bulgaria, Whirlpool Corporation

Postat la 18 septembrie 2022 96 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Pentru început, în Whirlpool transformarea digitală este o călătorie deja începută. Modelul nostru de operare de zi cu zi se bazează pe o soluţie cloud foarte eficientă, cu integrare big data şi modele de vizualizare uşor disponibile pentru toţi angajaţii. În plus, soluţia cloud permite colaborarea fără efort a angajaţilor aflaţi în locaţii multiple, un fundament important mai ales în vremurile actuale. În plus, privim transformarea digitală din două unghiuri: în primul rând, pe plan intern, în ceea ce priveşte automatizarea proceselor şi tehnologiile AI integrate şi, în al doilea rând, la nivel extern, conducând o abordare omnichannel pentru a-i servi în mod optim pe consumatorii noştri.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Privind în urmă la ultimii doi ani, este evident că pandemia a accelerat transformarea digitală în corporaţia Whirlpool. Fluxurile de comunicare cu partenerii noştri comerciali au fost transformate prin investiţii consistente în sistemele electronice de schimb de date (EDI), o soluţie end-to-end digitală extrem de eficientă. În ceea ce priveşte comunicarea de brand, strategia noastră revizuită şi îmbunătăţită este să continuăm să ne apropiem de consumatorii noştri, investind în conţinut digital relevant, prin puncte de contact şi platforme relevante. Nu în ultimul rând, viaţa profesională a fiecăruia dintre noi s-a schimbat şi ea, iar datorită digitalizării companiei suntem capabili să lucrăm, să funcţionăm şi să acţionăm din orice locaţie, fără întreruperi, asigurând continuitatea afacerii în toate aspectele.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

În timpul pandemiei, fiecare dintre noi a petrecut mai mult timp acasă. Aparatele electrocasnice au jucat un rol crucial în protejarea sănătăţii, siguranţei şi bunăstării oamenilor, pentru noi fiind imperativ să asigurăm accesul continuu la aparatele de uz casnic esenţiale, în ciuda circumstanţelor excepţionale. Contextul pandemic a schimbat semnificativ comportamentele consumatorilor. În industria noastră, aceştia se aşteaptă ca mărcile să aibă un conţinut digital mereu activ, disponibil oricând, şi care să asigure o experienţă de înaltă calitate utilizatorului, pentru a permite o decizie de cumpărare informată. Înţelegând că produsele MDA (Major Domestic Appliances) se află în centrul activităţilor esenţiale ale gospodăriilor, avantajul competitiv, dincolo de inovaţiile sustenabile în dezvoltarea de produse, va fi determinat de viteza şi calitatea execuţiei unei strategii digitale relevante pentru consumatorul final. Aceasta este exact ceea ce urmăreşte Whirlpool, printr-o strategie de comunicare revizuită în mod constant, orientată către o comunicare digitală direcţionată către fiecare dintre potenţialii noştri clienţi viitori.


Experienţă: 14 ani de carieră de succes în compania Procter&Gamble, pe o varietate de roluri locale şi regionale, cu expertiză semnificativă în dezvoltarea de strategii multichannel, precum şi optimizarea proceselor logistice şi operaţionale. Se află la conducerea Whirlpool România & Bulgaria de la începutul anului 2021.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Dezvoltarea unei strategii noi de comunicare pentru brandurile din portofoliul Whirlpool, cu accent pe experienţa multichannel pe care o oferă consumatorilor.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

După cum am menţionat, proiectele digitale de top din ultimul an au constat în implementarea sistemelor EDI cu partenerii noştri din retail, precum şi în regândirea strategiei noastre de comunicare a brandului, acum cu un accent semnificativ pe punctele de contact digitale, inclusiv prin lansarea noului nostru site.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Continuăm optimizarea proceselor interne prin continuarea migrării către instrumente automate de planificare şi raportare, pentru optimizarea volumului de muncă al angajaţilor noştri în ceea ce priveşte sarcinile repetitive. Ţinând cont de dimensiunile fizice ale produselor noastre şi de provocările pe care le aduce acest lucru în transportul, respectiv descărcarea acestora la sediul logistic al partenerilor noştri, urmărim să îmbunătăţim şi mai mult sistemele EDI existente, în colaborare cu partenerii noştri de retail, adăugând algoritmi de alocare automată a sloturilor de descărcare în principalele centre de distribuţie ale acestora. Consolidarea noii strategii de comunicare digitală pentru brandurile din portofoliul local.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Când vine vorba de strategia de comunicare a mărcii, provocarea cheie pe care o prevăd este menţinerea unui model relevant şi consistent, care ar trebui să anticipeze continuu schimbările de comportament ale viitorilor noştri consumatori. Acest lucru este posibil doar printr-o înţelegere foarte profundă a nevoilor şi aşteptărilor acestora, în contextul unui model de execuţie agil, având în vedere că parametrii de eficienţă ai diverselor platforme existente sunt în continuă schimbare. Pe de altă parte, proiectele de digitalizare pe lanţul logistic aduc cu sine provocarea investiţiilor financiare consistente, ce trebuie planificate corespunzător. Acestea rămân un obiectiv important pentru noi, prin prisma beneficiilor nete pe care le vor oferi pentru operaţiunile noastre şi ale partenerilor noştri din retail.

*Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.