Dezvoltatorul Sun Plaza: Bucurestenii ravnesc mai mult la o pereche de jeans decat altii care au deja 10 perechi

Postat la 27 iunie 2010 37 afişări

Venitul scazut pe cap de locuitor din tari ca Romania sau Bulgaria n-a avut un impact negativ in privinta activitatii din retail, intrucat consumatorii din aceste tari au tendinta de a se orienta spre produse de top, sustine Holger Schmidtmayr, membru al boardului Sparkassen Immobilien AG.

"Ambele centre comerciale pe care le-am construit la Sofia si la Bucuresti sunt inchiriate complet si arhipline de cumparatori", declara Schmidtmayr, intr-un interviu pentru publicatia IPE Real Estate. "Bucurestenii ravnesc mai mult la o pereche de jeans din Vest decat unii care au deja 10 perechi."

Sparkassen Immobilien, divizia de investitii imobiliare a grupului austriac Erste, a investit 200 de milioane de euro in dezvoltarea mallului Sun Plaza din Bucuresti, deschis la sfarsitul lui februarie, si 220 de milioane in Serdika Center, cel mai mare mall din Bulgaria, deschis la Sofia in martie. Ambele proiecte au fost dezvoltate in parteneriat - in Romania cu firma EMCT, in Bulgaria cu ECE Projekt Management Bulgaria.

Investitorii care nu au grija datoriilor si sunt in cautare de oportunitati ar trebui sa vada sectorul imobiliar din Europa Centrala si de Est ca pe o alternativa mai putin riscanta fata de alte piete emergente, recomanda Schmidtmayr, care considera ca Romania si Bulgaria s-au inscris pe o traiectorie economica ascendenta, comparabila cu cea a Cehiei din deceniul trecut. "Vorbim de piete emergente cu cadrul legal si structural al UE, iar acesta e un avantaj, pentru ca pietele emergente de obicei prezinta structuri politice si economice foarte fragile", sustine reprezentantul Sparkassen.

Austriacul a admis insa ca dificultatile de finantare fac improbabila aparitia unor investitii semnificative in viitorul apropiat. "Atata vreme cat nu ai o masa critica de preinchirieri, nici o banca nu va finanta o dezvoltare imobiliara. Multe banci au deja o expunere mai mare decat ar dori pe Romania", spune el, subliniind avantajul pe care l-a avut Sparkassen fiindca a putut sa construiasca in Romania si Bulgaria din fonduri proprii.

Sparkassen anunta in 2006 ca are pregatite 500 de milioane de euro pentru investitii in Romania. In 2006, compania a cumparat hotelul Novotel, cu 29,5 milioane de euro, pe care l-a inchiriat apoi grupului Accor. Ulterior a investit 200 de milioane de euro in Sun Plaza, deschis cu un an si jumatate intarziere fata de termenul anuntat initial, intarziere justificata de oficialii companiei prin intentia de a astepta ca preturile la materiale si cele cu mana de lucru sa mai scada. In prezent, Sparkassen are intentia sa mai construiasca in Bucuresti un complex de birouri si un parc de retail.

Intrebat ce atitudine ar trebui sa aiba investitorii in privinta ingrijorarilor legate de coruptia din Romania, Holger Schmidtmayr afirma ca Uniunea Europeana are la dispozitie "un bici urias": "UE ofera tarii sute de milioane de euro pentru proiecte de infrastructura. Romania trebuie sa se poarte bine, altminteri nu capata banii".

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/dezvoltatorul-sun-plaza-bucurestenii-ravnesc-mai-mult-la-o-pereche-de-jeans-decat-altii-care-au-deja-10-perechi-6450877
6450877
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.