Ondrej Safar, Country Manager, CEZ România

Postat la 18 septembrie 2022 74 afişări

Ondrej Safar, Country Manager, CEZ România

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Transformarea digitală este pentru Grupul CEZ în România un exerciţiu zilnic încă din anul 2016, când ne-am asumat proiectul SMART Transformation la nivelul operatorului de distribuţie (Distribuţie Oltenia). În plus, la nivelul CEZ, folosim din ce în ce mai multe instrumente digitale, roboţi care să ne ajute să eficientizăm activitatea.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Chiar şi în pandemie, principala noastră certitudine a rămas faptul că trebuie să producem, să distribuim şi să furnizăm energie electrică clienţilor noştri în fiecare moment. Din punct de vedere operaţional, am început să folosim semnături electronice, roboţi şi ne-am adaptat sistemele esenţiale şi aplicaţiile la telemuncă. Am transformat provocările pandemiei în oportuniăţi care ne-au demonstrat că putem avea rezultate şi în condiţii diferite de contextul tradiţional. Cel mai recent exemplu este brevetul de invenţie obţinut de doi dintre specialiştii parcului eolian CEZ pentru o metodă care permite îmbunătăţirea performanţei turbinelor eoliene.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Pentru noi, planurile extinse de digitalizare sunt metoda de a asigura calitatea operaţiunilor noastre, de a dezvolta şi pregăti reţeaua. Suntem operatorul cu numărul cel mai mare de prosumatori racordaţi la reţea – peste 2729 de prosumatori racordaţi, cu o capacitate de 11,66 MW. Toate aceste rezultate vin ca urmare a gradului mare de digitalizare pe care compania o avea şi continuă să o dezvolte. Pentru a fi aproape de consumatorii noştri am demonstrat şi o hartă digitală a întregii reţele DEO.


Experienţă: Până la jumătatea anului 2018, a condus Sepaş Enerji, companie turcească membră a Grupului CEZ, anterior coordonând operaţiuni ale Grupului în Bulgaria şi România. Începând cu 2005, timp de 7 ani, s-a ocupat de construcţia  Parcului Eolian Fântânele-Cogealac, dar şi de managementul facilităţilor de producere a energiei regenerabile – hidro şi eoliană –  şi de coordonarea CEZ Vânzare. Începând cu 1 august 2018, a preluat activitatea CEZ România, devenind CEO CEZ România.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

În prezent ne continuăm proiectele de digitalizare din proiectul SMART Transformation şi vom investi 33 milioane de euro în perioada 2021 -  2025. În plus, ne străduim constant să atragem fonduri europene şi nu numai pentru iniţiativele noastre, avem în derulare 10 proiecte în valoare de 73 de milioane de euro. Pregătim şi două cereri de grant cofinanţate cu fonduri norvegiene pentru instalarea de panouri fotovoltaice în două posturi de transformare ale Distribuţie Oltenia, în judeţul Gorj şi montarea de panouri fotovoltaice la TMK Hydroenergy Power, pe luciul celor patru lacuri Secu, Gozna, Văliug şi Trei Ape.Totodată, în activitatea de producţie de energie din surse regenerabile, TMK Hydroenergy Power investeşte în 2020 - 2022 aproape 700.000 de euro pentru amplasarea unei noi hidrocentrale Breazova 2, pe canalul de fund al barajului Văliug. Cele mai importante proiecte digitale vizează implementarea contorizării inteligente, modernizarea şi integrarea în SCADA a staţiilor de transformare, utilizarea eficientă a datelor reţelei, un sistem de gestiune active (AMS), un proiect de interacţiune digitală cu furnizorii şi consumatorii de energie, o platformă care va îmbunătăţi calculul şi prognoza CPT, dar şi alte sisteme similare.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Top 3 obiective ar fi crearea premiselor necesare tranziţiei energetice la nivel european, pregătirea reţelei de distribuţie pentru nevoile prosumatorilor şi implementarea tehnologiei care ne va permite să oferim în continuare servicii de calitate şi produse personalizate clienţilor noştri.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală ?

Rămânem foarte determinaţi să operăm într-un mod sustenabil, dar şi foarte conectaţi la nevoile comunităţii locale. În cadrul companiei, privim provocările ca pe nişe de oportunităţi şi alegem să le dezvoltăm pe acelea care se potrivesc viziunii noastre.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.