Ce afacere şi-a deschis un tânăr din România, cu care a câştigat peste 2 milioane de euro în primul an, iar acum estimează că va câştiga peste 10 milioane

Autor: Andra Stroe Postat la 22 noiembrie 2023 53670 afişări

Ce afacere şi-a deschis un tânăr din România, cu care a câştigat peste 2 milioane de euro în primul an, iar acum estimează că va câştiga peste 10 milioane

După ce a descoperit dedesubturile antreprenoriatului în compania familiei, SanoVita, în care s-a implicat înainte ca businessul să fie vândut americanilor de la Highlander Partners, Albert Soare a decis să pornească propria afacere, în domeniul fotovoltaicelor, iar startul a fost unul peste aşteptări: 2 milioane de euro în primul an şi 10 milioane, estimări pentru cel de-al doilea. Ce planuri are în continuare cu Kilowat?

Cel mai mare vis antreprenorial îl trăiesc parţial chiar acum. Îmi doresc să dezvolt mai mult domeniul producţiei, dintr-un spirit uşor patriotic. Sunt mult prea multe produse pe care le aducem din import, deşi ar putea fi fabricate în România. Pe termen lung, îmi doresc să am bucuria de a exporta produse fabricate în ţara noastră”, spune Albert Soare, care a pornit businessul Kilowat anul trecut, încheiat cu venituri de 2 milioane de euro.

Pentru anul în curs, el se aşteaptă la o evoluţie de 5x, estimând că va închide 2023 cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, creştere pe care o pune pe seama „calităţii serviciilor oferite, recomandările clienţilor mulţumiţi jucând un rol esenţial”. Kilowat are în prezent o echipă de 40 de angajaţi şi circa 1.000 de clienţi, dar şi două depozite la Râmnicu Vâlcea şi Târgu-Mureş, însumând 5.000 de metri pătraţi, plus două unităţi de producţie la Reghin şi Piteşti, unde fabrică în jur de trei-patru sisteme fotovoltaice rezidenţiale pe zi, dar şi sisteme fotovoltaice industriale, capacitatea de producţie de structuri metalice fiind de 15 tone pe zi. Până în prezent, businessul a ajuns la peste 25.000 de metri pătraţi de clădiri construite cu structură fabricată în regim propriu. Majoritatea produselor din portofoliul businessului sunt însă achiziţionate în cea mai mare parte de la depozitele de pe teritoriul UE ale producătorilor, în timp ce altele sunt importate direct din China sau Germania.

Ideea lansării unui business în domeniul fotovoltaicelor i-a venit în urma unui parcurs mai lung.  În prima fază a investit în domeniul construcţiilor, mai exact în unitatea de producţie a structurilor uşoare şi grele. Ulterior, a cercetat şi experimentat intensiv timp de patru ani tot ce ţine de eficientizarea clădirilor, de la stadiul de proiectare, construcţie şi până la exploatarea lor. Pas cu pas, această cercetare l-a condus natural la sistemele fotovoltaice, automatizări şi sisteme termice eficiente, precum pompele de căldură. „Am înţeles rapid impactul major pe care aceste sisteme le au asupra clădirilor şi am fost atras de economia pe termen lung, care se poate obţine inclusiv pentru clădirile existente şi fără a fi necesară o intervenţie prin restaurări capitale.” Investiţia iniţială în lansarea businessului s-a ridicat la 400.000 de euro, având deja infrastructura, „care a funcţionat ca o bază”.

Albert Soare spune că antreprenoriatul „este în ADN-ul meu, dar nu este vorba doar de afaceri şi de bani”. El susţine că munca sa nu are şi nici nu a avut ca scop unic profitul. „Misiunea mea actuală este de a-i ajuta pe oameni să scape de grija facturilor şi să trăiască într-un mediu mai curat. Îmi doresc o lume mai bună şi lucrez în această direcţie. Dacă nu aş face afaceri aş lucra voluntar pentru diverse cauze.”

Primul contact cu lumea afacerilor l-a avut încă de la o vârstă fragedă. „SanoVita a făcut parte din familia mea şi, practic, am crescut odată cu firma.  De cele mai multe ori de la şcoală mergeam direct la sediu, unde stăteam până seara târziu. Îmi făceam temele acolo, urmăream tot ce se întâmplă şi mai ajutăm cu ce puteam”, povesteşte Albert Soare. De-a lungul anilor s-a implicat în businessul de familie în toate rolurile, de la lucru în fabrică până la postul de manager de import, vânzări, marketing, şi pentru că i-a plăcut specificul activităţii şi simţea că poate „contribui la a face bine oamenilor prin SanoVita”, dar şi pentru că voia să cunoască cât mai biness businessul şi să înveţe cât mai mult. „Am urmărit cursul firmei, am participat anual la toate târgurile internaţionale de profil şi am influenţat, pe cât am putut, evoluţia companiei în aşa fel încât să rămână mereu relevantă în ton cu vremurile.” În SanoVita spune că a învăţat importanţa resursei umane din posturile de conducere şi a softurilor în managementul firmei, acestea reprezentând două aspecte cărora le acordă multă atenţie şi la Kilowat. De altfel, mentor i-a fost chiar tatăl său, pe care l-a observat îndeaproape de-a lungul anilor şi a învăţat de la el. „Chiar dacă el mereu m-a încurajat să îmi aleg o meserie din dorinţa de a-mi oferi stabilitate, eu am învăţat mai mult decât orice antreprenoriat şi management. Sfaturile lui se leagă mereu de etică, principiile înaintea banilor, nu contează ce pierzi, corectitudinea şi principiile nu se negociază niciodată.”

„Următorul pariu este, de fapt, vechiul pariu: domeniul alimentar”

Legat de competiţie, Soare spune că multe companii au intrat pe această piaţă, E.ON, CEZ, Simtel etc, „dar compania Kilowat nu este doar despre sisteme fotovoltaice, efortul meu este pentru eficienţă energetică şi financiară pentru întreaga populaţie, iar gama de servicii şi produse pe care o dezvolt acum este diferită de ce oferă celelalte companii”. În ceea ce priveşte tendinţele din piaţă, antreprenorul remarcă faptul că toată lumea este în căutare de soluţii pentru un trai modern, decent, eficient energetic, sustenabil şi compatibil cu cele mai înalte rigori în ceea ce priveşte impactul asupra mediului încojurator. „La nivel european se instalează sisteme fotovoltaice şi pompe de căldură pe clădiri, fiecare ţară este în diverse stadii de implementare a acestor soluţii şi este clar că mergem toţi pe acelaşi drum. Interesul oamenilor pentru sisteme fotovoltaice creşte, motivul fiind foarte simplu: cine nu îşi doreşte să scape de grija facturilor la energie?”

În acest moment, jucătorul are în curs o investiţie într-un nou sediu la Râmnicu Vâlcea şi în modernizarea şi extinderea punctului de lucru de la Târgu-Mureş. „De asemenea, în primăvară vom demara construcţia unui nou sediu la Bucureşti.” Pe termen mediu, antreprenorul îşi doreşte, de asemenea, să investească şi într-o unitate de producţie a pompelor de căldură. Iar despre eventualitatea unei noi iniţiative antreprenoriale, Soare spune că „următorul pariu este, de fapt, vechiul pariu: domeniul alimentar va rămâne mereu seducător pentru mine şi sper să pot investi din nou în această direcţie”.

Principii biblice aplicate în business

Despre echilibrul dintre planul personal şi cel profesional, antreprenorul spune că urmează principiul biblic „daţi Cezarului ce este al Cezarului şi lui Dumnezeu ce este al lui Dumnezeu”, aşa că „am datoria de a acorda timp şi predictibilitate programului de familie”. Evident, adaugă el, de multe ori e provocat de circumstanţe şi fură din timpul personal pentru problemele urgente. „Am învăţat totuşi să deleg şi să îmi pun încrederea în echipa mea, în care se află oameni pricepuţi şi care găsesc soluţii la orice pentru clienţi, ceea ce ajută atât businessul să se dezvolte, dar şi îmi oferă oportunitatea de a concentra o parte din timp şi pe alte proiecte şi familie.”

Ca lider, fondatorul spune că este principial şi idealist. „Acţiunile mele au la bază o misiune, un scop care îmi dă energia necesară pentru a acţiona şi depune eforturi pentru binele celorlalţi.  Viziunea, curajul şi dorinţa de a-mi dezvolta permanent aptitudinile sunt valori care mă caracterizează.”

Sfatul lui Albert Soare pentru tinerii antreprenori este să înveţe cât mai mult atât din materiale didactice, dar şi din practică. „Cheia succesului în business se leagă de viziune, curaj şi capacitatea de a armoniza planurile făcute cu realitatea, astfel încât să fie fezabile. Adevărul nu îl vei găsi într-o singură carte, un curs sau o şcoală, dar ne putem apropia de el prin cât mai mult studiu.” De asemenea, el notează că este important să înveţe de la alţi antreprenori din acelaşi domeniu, nu doar să le analizeze greşelile şi să „fure” ce merită furat. „În final, pasiunea pentru ceea ce faci contează. Cât timp misiunea ne defineşte, lucrurile se întâmplă natural.”   


Carte de vizită

Albert Soare, fondator, Kilowat

1. A urmat Facultatea de Administrare a Afacerilor;

2. Înainte de a porni propriul business s-a implicat în afacerea familiei, SanoVita, în diverse departamente, inclusiv ca import manager;

3. Printre hobby-urile sale se numără călătoriile, scuba divingul, înotul, ambarcaţiunile şi schiul.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.