După aproape patru ani la conducerea asigurătorului Metlife Italia, Carmina Dragomir a revenit în România ca CEO al Metropolitan Life. Ce planuri are în noua funcţie?

Autor: Ioana Matei Postat la 16 mai 2018 188 afişări

După aproape patru ani la conducerea asigurătorului Metlife Italia şi o carieră de 15 ani în industrie, Carmina Dragomir a revenit în România ca CEO al asigurătorului Metropolitan Life. Care sunt planurile sale în noua funcţie şi cum îşi propune să le îndeplinească?

După aproape patru ani la conducerea asigurătorului Metlife Italia, Carmina Dragomir a revenit în România ca CEO al Metropolitan Life. Ce planuri are în noua funcţie?
După aproape patru ani la conducerea asigurătorului Metlife Italia,... deschide galeria

"Ne dorim o creştere de două cifre în România“, descrie Carmina Dragomir, CEO-ul Metropolitan Life, unul dintre principalele obiective pe care şi le-a fixat pentru anul acesta cu Metropolitan Life, companie care s-a clasat anul trecut pe locul trei în topul asigurătorilor de viaţă, cu un volum de prime brute subscrise de 280,5 milioane de lei, în creştere cu 13% faţă de anul anterior.

Creşterea vizată de Dragomir pentru anul acesta poate fi realizată prin toate canalele de vânzare pe care este prezentă compania. ”Ajungem la clienţii noştri pe toate zonele şi suntem singurii din piaţă care operăm astfel; avem forţa de vânzări directă, prin bank assurance, zona de relaţii directe cu clienţii prin telemarketing, prin pachete de beneficii pentru angajaţi cumpărate de angajatori, cât şi prin intermediul brokerilor“, explică ea. Asigurătorul are în prezent peste 500 de consultanţi şi o reţea teritorială de 21 de agenţii.

O altă prioritate vizează dezvoltarea unor produse din zona de protecţie: ”Vrem să fim din ce mai prezenţi pe acest segment. Aceste produse de protecţie acoperă o nevoie de bază“, explică ea. |n acest sens, asigurătorul a lansat recent o poliţă de asigurare de viaţă ce poate fi personalizată şi a cărei limită maximă de despăgubire este de un milion de lei în caz de deces din orice cauză; clientul poate ataşa poliţei şi o componentă de investiţii. ”Cu acest nou produs ne adresăm familiilor cu copii sau celor care intenţionează să aibă copii în viitorul apropiat. Ne-am propus să atragem câteva mii de clienţi cu acest produs„, descrie CEO-ul Metropolitan Life obiectivele vizate prin noul produs de asigurare al companiei.

Acesta prevede că, în caz de invaliditate permanentă din accident sau fracturi şi arsuri din accident, compania plăteşte până la 500% din suma asigurată, iar pentru chirurgie din accident sau chirurgie din accident şi îmbolnăvire, limita de despăgubire este de maximum 35.000 lei. Pentru spitalizare, suma maximă pe care Metropolitan Life o plăteşte este de 700 de lei zilnic, sumă decontată direct către client. Poliţa poate costa sub 200 de lei, dar poate ajunge şi la 700 de lei pe lună, în funcţie de beneficiile alese şi numărul persoanelor incluse în asigurare.

Anul trecut, sumele brute plătite de Metropolitan Life către clienţi în 2017 au fost de peste 96,2 milioane de lei, în creştere cu 7% faţă de sumele plătite în 2016. Dintre acestea, 89% din despăgubirile plătite clienţilor companiei au fost pentru beneficii de protecţie, mai precis de spitalizare şi intervenţii chirurgicale.

Un alt obiectiv vizat de Carmina Dragomir se leagă de digital şi inovaţie. ”Nu vorbim neapărat despre comerţul electronic, ci de instrumentele necesare pentru simplificarea vieţii clienţilor, a procesului de decizie, a interacţiunii cu noi.“ |n acest sens, Metropolitan Life a dezvoltat o platformă prin care clienţii pot înregistra solicitări de despăgubiri, să îşi vadă poliţele etc. Până acum, 13% dintre clienţii cu poliţe de asigurări de viaţă individuale accesează platforma e-Customer; odată cu implementarea acestui serviciu, timpul de plată a unei despăgubiri a scăzut de la trei la două zile lucrătoare.

Priorităţile Carminei Dragomir vin în contextul în care se află la conducerea companiei cu origini americane de aproximativ jumătate de an, după 15 ani de la primul loc de muncă în domeniul asigurărilor. |n domeniul financiar şi-a început însă activitatea mai devreme; la vremea absolvirii studiilor la ASE (a urmat Facultatea de Informatică), majoritatea prietenilor ei făceau banking, motiv pentru care şi intrase şi ea în acest domeniu. La un moment dat însă, a văzut un anunţ în ziar despre un post disponibil la asigurătorul American AIG Life. A trimis CV-ul şi, după un proces lung de recrutare  îşi aduce aminte că erau peste 400 de CV-uri  a fost acceptată.

Dragomir îşi aminteşte cu precizie data la care a început să lucreze într-unul dintre departamentele de back office, 16 septembrie 2002, şi spune că din acea zi s-a îndrăgostit de industria asigurărilor. ”Se vorbeşte mult acum despre a munci cu scop, despre a avea o misiune, să simţi că jobul tău ajută. Eu am simţit asta din prima clipă.“ A rămas în AIG Life, unde a evoluat de-a lungul timpului trecând prin mai multe roluri: a fost mai întâi policy owner services assistant, a devenit apoi supraveghetorul departamentului (2003), customer services manager(2007-2010), director al departamentului de operaţiuni a ceea ce devenise ulterior Metlife Alico (2010-2011). Odată cu decizia de cumpărare de către MetLife a companiei britanice Aviva în trei ţări, în 2012, i s-a oferit posibilitatea să treacă la businessul Aviva ca general manager, având obiectivul de a integra cele două businessuri. ”Era una dintre experienţele nu foarte frecvente în piaţa noastră“, descrie ea momentul fuziunii celor două companii.

Procesul de integrare a reuşit, potrivit ei, într-un an, iar următorul pas pentru Carmina Dragomir a fost spre rolul de conducere a companiei nou formate, în 2012. Doi ani mai târziu a venit însă o nouă oportunitate, de data aceasta de a prelua frâiele companiei ca deputy general manager şi director de operaţiuni al Metlife Italia. ”A fost o experienţă în afara zonei de confort. Veneam dintr-un business din aceeaşi companie, afacerea ar fi trebuit să fie asemănătoare, dar era de fapt un mediu cu totul nou. Te duci cu un nivel de entuziasm foarte ridicat, este o oportunitate, ai lucruri de învăţat, după care începi să îţi pui întrebări: cine sunt, cum am ajuns aici, ce fac, care sunt obiectivele, reuşesc să am un rezultat aici fără echipa din care vin?“, descrie ea experienţa acelei perioade. 

Carmina Dragomir spune că nu crede în ideea unui stil de management tip ”one man show“, astfel că principalul gând pe care îl avea atunci când a acceptat funcţia din Italia era: ”Voi reuşi acolo, cu o nouă echipă?“.

După patru ani, ca un pas natural, spune ea, a venit oferta de a reveni în România, ca director general de această dată. ”Mulţi din generaţia mea au spus că vor să plece din ţară. Eu nu am fost genul acesta de persoană, însă a venit o oportunitate, am analizat-o şi a fost un prilej pentru mine să-mi demonstrez dacă pot avea impact şi într-un alt mediu“, descrie ea modul în care se raporta la plecare. Ideea întoarcerii în rolul de conducere a Metropolitan Life a fost însă rapid acceptată. ”Nu a fost nevoie de două discuţii“, spune ea. ”Am fost parte din echipa aceasta timp de unsprezece ani. Am găsit o echipă mai mare, mai matură, echipa locală a crescut foarte mult.“

Potrivit ei, principalele diferenţe între piaţa locală şi cea italiană se leagă de o mai lungă istorie în domeniu. ”Au o experienţă în asigurări mai mare decât a noastră; noi am început acum 30 de ani şi suntem în creştere. Nivelul de penetrare a asigurărilor în România este în jur de 1%, pe când în Italia este de 6% în PIB pentru că acolo este natural să ai o asigurare, noi suntem încă în călătoria către acest moment“, compară Carmina Dragomir cele două pieţe.

A observat acest lucru şi în industria de bank assurance: ”A crescut creditarea, dar şi acceptarea, dorinţa, cererea clientului să beneficieze de un produs de asigurare în momentul în care a semnat şi s-a îndatorat pentru viitor“. CEO-ul Metropolitan Life nu comentează discuţiile referitoare la naţionalizarea pilonului II de pensii, ci spune că una dintre principalele provocări ale pieţei se leagă de a oferi generaţiilor viitoare toate instrumentele de care au nevoie pentru a lua decizii în cunoştinţă de cauză în ceea ce priveşte viitorul lor financiar.

În ceea ce priveşte modul în care mutarea în Italia i-a influenţat viaţa personală, spune că aceasta nu i-a cauzat probleme, ci a adus o experienţă bună, per ansamblu, chiar dacă a implicat multe drumuri între Bucureşti şi Milano. Fiica ei, care are 19 ani, era la momentul plecării în Italia în clasa a IX-a şi ulterior a îmbrăţişat experienţa internaţională alături de mama sa. ”A vrut să aibă şi o experienţă altfel, nu neapărat în România  a mers la o şcoală internaţională, unde a decis ce vrea să facă în viitor. În prima zi de studii acolo în prima seară, la prima oră de chimie, a învăţat cum se formează culorile din focurile de artificii, a venit atât de încântată, încât a decis să studieze ingineria chimică.“

Singurul regret legat de experienţa internaţională este că nu a avut-o mai devreme. ”Este o experienţă intensă  cred că e bine şi din altă perspectivă, ne cunosc mai bine ca români, când punem steagul acolo, interacţionează cu noi şi îşi formează o imagine, în cazul acesta sper bună, cred că m-a ajutat foarte mult atunci când m-am întors în ţară să vin cu experienţe noi, bune practici văzute acolo, să văd o altă piaţă şi astfel, împreună, să punem lucrurile în mişcare.“

Iar când vine vorba despre sfaturile pe care le-ar acorda unui tânăr manager, acestea sunt conectate mai ales de necesitatea de a învăţa în permanenţă. ”Eu sunt genul de persoană care crede că aşa cum suntem în viaţa profesională suntem şi în viaţa personală, că acestea merg mână în mână, că nu poţi să faci una extraordinar de bine şi alta deloc sau invers. Cred că tinerii trebuie să îşi dorească mult şi să pună multă pasiune, efort, resurse, în a învăţa, a creşte.“ 

2017 a fost un an modest pentru piaţa locală de asigurări în termeni de vânzări, în condiţiile în care deşi veniturile populaţiei au crescut, iar economia a avansat cu 7%, companiile de asigurări au reuşit să-şi majoreze încasările cu doar 3,5%, până la 9,7 miliarde de lei de interes, sesizează ZF. Volumul total al primelor brute subscrise din asigurări de viaţă însumau 2 miliarde de lei la finalul anului trecut, reprezentând o cincime din valoarea totală a vânzărilor de asigurări, potrivit datelor ASF.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete De ce au început companiile din România să-şi dezvăluie unul dintre cel mai bine păstrate secrete

Au cele mai mari facturi de salarii din economie, iar bugetele lor de personal reprezintă 10% din suma tuturor salariilor plătite în România. Împreună, au aproape 500.000 de angajaţi şi le oferă acestora, în medie, un salariu de 3.850 de lei net pe lună, cu 45% mai mult decât salariul mediu de la nivelul întregii economii. Cine sunt angajatorii care oferă cele mai mari salarii?

vezi continuarea
ZF.ro
ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă ALERTA ALIMENTARĂ! Toată lumea care a cumpărat PRODUSUL trebuie să îl ducă înapoi şi să NU ÎL CONSUME. Acesta conţine DIOXID DE SULF, nedecarat pe etichetă
Oraşul din România care a ”ŞTERS” Bucureştiul de pe hartă. A luat faţa Capitalei de departe şi a urcat pe primul loc
ProMotor.ro
Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă pui AVARIILE ca să mulţumeşti, în trafic
MARTORII din bord care anunţă DEZASTRUL. Orice şofer ar trebui să-i ştie
STRĂMOŞUL Daciei româneşti a primit o dotare care îl face de neoprit pe price tip de teren - VIDEO
Descopera.ro
Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri Descoperire INCREDIBILĂ făcută de un scafandru în Pacificul de Sud, la o adâncime de peste 5.000 de metri
Fenomenul ALARMANT care ia amploare. RENUNŢĂ să mai facă sex. Ce aleg în schimb este mai PERICULOS
ROLUL neştiut al clitorsului. TOTUL stă în evoluţia speciei
Go4it.ro
Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă Este cel mai SCUMP iPhone şi cel mai rapid? Rezultatele unor TESTE reale s-ar putea să te surprindă
Iată cum arată telefonul PLIABIL de la SAMSUNG, cel mai SCUMP model al companiei de până acum
Primul telefon cu ecran complet, o SĂPTĂMÂNĂ de baterie şi cameră robotizată! Este produs de un popular brand AMERICAN
Csid.ro
Secreţia vaginală: când indică anumite boli Secreţia vaginală: când indică anumite boli
Sumarul de urină: ce presupune şi de ce trebuie făcut
Anul Porcului: horoscop chinezesc 2019

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.