Secretul din spatele celor mai rafinate bijuterii purtate de staruri şi familii regale
Născută în urma căsătoriei dintre bijutierul olandez Alfred Van Cleef şi Estelle Arpels, fiica unei familii bogate, casa de bijuterii Van Cleef & Arpels a devenit una dintre cele mai CUNOSCUTE la nivel mondial. Brandul este recunoscut pentru introducerea „mystery setting”, o tehnică de montare a pietrelor preţioase care face ca acestea să pară suspendate.
Cu o istorie care se întinde pe mai bine de un secol, Van Cleef & Arpels este un nume sinonim cu eleganţa, rafinamentul şi măiestria în arta bijuteriilor. Casa franceză este recunoscută pentru designurile sale distinctive, inspirate adesea din natură – flori delicate, creaturi fabuloase sau siluete de zâne – şi pentru nivelul excepţional de execuţie al pieselor sale. De-a lungul timpului, universul Van Cleef & Arpels s-a extins şi în domeniile ceasurilor de lux şi parfumeriei.
Alfred Van Cleef, bijutier olandez specializat în tăierea diamantelor, a învăţat meşteşugul de la tatăl său. Împreună cu socrul său, Salomon Arpels, negustor de pietre preţioase, a fondat în 1896 la Paris ceea ce avea să devină una dintre cele mai respectate case de bijuterii din lume.
Zece ani mai târziu, în 1906, după moartea lui Salomon Arpels, Alfred şi doi dintre cumnaţii săi, Charles şi Julien, au inaugurat primul magazin al companiei, în prestigioasa Place Vendôme nr. 22, vizavi de Hôtel Ritz — un spaţiu-simbol care găzduieşte şi astăzi boutique-ul emblematic al mărcii. În 1913, cel de-al treilea frate Arpels, Louis, s-a alăturat afacerii de familie. Extinderea a venit firesc: în prima jumătate a secolului XX, Van Cleef & Arpels a deschis buticuri în cele mai elegante staţiuni de vacanţă ale vremii — Deauville, Vichy, Le Touquet, Nisa şi Monte Carlo. Mai târziu, a devenit prima casă de bijuterii franceză cu prezenţă comercială în Japonia şi China. Până în 2022, reţeaua internaţională ajunsese la 155 de locaţii în întreaga lume.
În 1925, Van Cleef & Arpels a obţinut marele premiu la Expoziţia Internaţională de Arte Industriale şi Decorative Moderne, cu o brăţară decorată cu trandafiri roşii şi albi, creaţi din rubine şi diamante. Un an mai târziu, fiica lui Alfred şi Esther Van Cleef, Renée (născută Rachel) Puissant, a preluat conducerea departamentului de creaţie. Timp de peste două decenii, aceasta a colaborat cu talentatul desenator René Sim Lacaze, contribuind decisiv la definirea esteticii casei. Reputaţia Van Cleef & Arpels a fost consolidată şi prin comenzi ale caselor regale. În anii 1930, compania a realizat coroana reginei Nazli a Egiptului. Iar în 1966, a primit o nouă misiune regală: realizarea coroanei pentru încoronarea împărătesei Farah Pahlavi a Iranului, programată pentru 1967. Provocarea majoră: toate pietrele preţioase trebuiau alese din Trezoreria Imperială şi nu puteau părăsi ţara. Bijutierii au lucrat timp de 11 luni în Iran, folosind smaralde, rubine, perle şi diamante pentru a crea o coroană din catifea verde, decorată cu 36 de smaralde, 36 de rubine, 105 perle şi nu mai puţin de 1.469 de diamante.
În 1999, Van Cleef & Arpels a devenit parte a grupului elveţian Compagnie Financière Richemont, unul dintre liderii mondiali în domeniul luxului. Deşi cifrele individuale ale Van Cleef & Arpels nu sunt publice, conform unor estimări, marca generează anual o cifră de afaceri de aproximativ 600-700 milioane de euro, contribuind semnificativ la veniturile grupului Richemont.
Bijuteriile Van Cleef & Arpels au împodobit de-a lungul timpului unele dintre cele mai emblematice personalităţi ale secolului XX şi XXI: Grace Kelly, Jacqueline Kennedy Onassis, Diana – Prinţesă de Wales, Ava Gardner, Farah Pahlavi, Eva Perón, Elizabeth Taylor, Ducesa de Windsor, regina Nazli a Egiptului, regina Camilla, dar şi actriţele Gwyneth Paltrow şi Reese Witherspoon.
Piesele semnate Van Cleef & Arpels atrag şi vedete din lumea sportului, iar tenismeni de top precum Grigor Dimitrov, Aryna Sabalenka şi Elina Svitolina au ales, la rândul lor, să poarte creaţiile casei franceze.
Colecţiile
Alhambra şi alte modele simbol
Alhambra: Inspirată de simbolul trifoiului cu patru foi, colecţia Alhambra reprezintă norocul şi succesul. Lansată în 1968, această colecţie continuă să fie una dintre cele mai iconice ale brandului.
Butterfly şi Flora: Inspirate din forme naturale, colecţiile aduc un omagiu fluturilor şi florilor, fiind apreciate pentru detaliile fine şi eleganţa subtilă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












