Rolls Royce-urile electrocasnicelor

Autor: Ioana Matei Postat la 08 noiembrie 2012 333 afişări

Tendinţele de pe piaţa electrocasnicelor de lux sunt orientate spre designuri neobişnuite, consum redus de energie, funcţii high-tech - caracteristici care pot fi asemănate cu dotările unei maşini de lux. Iar la noi, la fel ca şi în cazul maşinilor luxoase, vor exista mereu clienţi dispuşi să plătească oricât pentru calitate chiar şi pe timp de criză sau cel puţin pe asta mizează reprezentanţi ai brandurilor de electrocasnice premium. Au de ce să fie optimişti?

LIPSA SACULUI, TEHNOLOGII "CICLON" CARE MAXIMIZEAZĂ PUTEREA DE ABSORBŢIE, un design inedit, un accesoriu cu care poţi să aspiri chiar şi blana căţelului - sunt câteva dintre dotările pe care le are unul dintre cele mai scumpe aspiratoare de la noi, proaspăt intrat pe piaţa electrocasnicelor premium.

Brandul Dyson vine dintr-o ţară a "cultului majordomilor", iar un număr de 5.000 de patente aplicate pentru dezvoltarea de noi produse - la fel de multe cât cele ale unui Rolls-Royce - nu este ceva ieşit din comun când vorbim despre revoluţii industriale, cum îşi doreşte britanicul James Dyson. Cercetătorul cu titlu de "Sir" a fondat compania responsabilă pentru primul aspirator fără sac din lume, iar numele acesteia s-a făcut cunoscut în SUA, Japonia, Germania, Australia sau China.

Care sunt şansele ca aspiratoarele cu preţuri cuprinse între 200 şi 500 de euro să prindă la publicul de la noi? Deocamdată, nouă din zece români nu au auzit de brandul Dyson, apărut pe piaţa locală mai întâi prin intermediul uscătoarelor de mâini. Cu un preţ mediu de 1.000 de euro, acestea au fost instalate anul trecut în aproximativ 400 de spaţii, iar de puţin timp omul de afaceri Teo Păduraru a preluat prin intermediul firmei GBR Auto Internaţional distribuţia pe piaţa locală şi în Republica Moldova a aspiratoarelor şi ventilatoarelor Dyson.

Cât timp ar putea dura ca brandul să intre în conştiinţa cumpărătorului român? Relevantă poate fi experienţa Miele, un alt brand premium cu tradiţie, german de această dată, care s-a lansat în România în 2007, a traversat o perioadă de "start-up" după care a devenit extrem de cunoscut, după cum spune Theofilos Romaios, sales & administration manager la Miele Appliances. De la intrarea pe piaţă Romaios a observat o transformare a clientului: "În ultimul timp, clienţii români călătoresc foarte mult şi datorită acestui lucru putem vorbi de clienţi tot mai rafinaţi, mai exigenţi, mai educaţi".

Managerul adaugă că profilul clientului este dat de posibilitatea şi decizia de a face o investiţie pe termen lung, iar aceasta poate fi concretizată în funcţie de venituri: "Miele este un brand premium dorit cu precădere de oameni cu venituri mari, pentru care criza economică a fost mai blândă". Iar când vine vorba despre criteriile care îi preocupă pe români în alegerea electrocasnicelor premium, în top se află designul, produsele high-tech cu ecran tactil similar iPhone, precum şi eficienţa energetică şi caracteristicile eco - care conduc şi către o factură la energie mai redusă.

Romaios a observat că printre cele mai bine vândute produse Miele se numără maşinile de spălat, urmate de plite electrice, cuptoare şi maşinile de spălat vase. Situaţia economică nu a afectat foarte mult brandurile premium şi este optimist în privinţa pieţei electrocasnicelor de lux, chiar dacă ultimii doi ani au fost caracterizaţi de scăderea veniturilor pe cap de locuitor: "Ritmul cheltuielilor a încetinit în toată Europa, însă căderea a fost mai accentuată în România.

Oficialii Franke au observat că piaţa de electrocasnice premium nu a avut foarte mult de suferit înregistrând o scădere de 20% şi, per total, piaţa de electrocasnice şi-a păstrat echilibrul, în comparaţie cu sectoarele de business complementare. În 2012, vânzările se află la acelaşi nivel cu cele înregistrate anul trecut şi ţinta pentru anul în curs este de 2,5 milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
electrocasnice,
lux

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/comert/rolls-royce-urile-electrocasnicelor-10281746
10281746
comments powered by Disqus
Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ. Schimbare fulger de la ţara în care trăiesc 500.000 de români. Toate regulile au fost schimbate ULTIMĂ ORĂ. Schimbare fulger de la ţara în care trăiesc 500.000 de români. Toate regulile au fost schimbate
Ţara unde peste 2 milioane de oameni au coronavirus ”chiar acum”
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Ştefănescu, despre Ciolacu: Tace şiret. Misiunea trebuie îndeplinită conform ordinelor Ştefănescu, despre Ciolacu: Tace şiret. Misiunea trebuie îndeplinită conform ordinelor
Tomac, despre USR: Partidul “Altfel decât ieri” a votat „cu ochii larg închişi” propuneri ale PSD în Parlament
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.