Rolls Royce-urile electrocasnicelor

Autor: Ioana Matei Postat la 08 noiembrie 2012 317 afişări

Tendinţele de pe piaţa electrocasnicelor de lux sunt orientate spre designuri neobişnuite, consum redus de energie, funcţii high-tech - caracteristici care pot fi asemănate cu dotările unei maşini de lux. Iar la noi, la fel ca şi în cazul maşinilor luxoase, vor exista mereu clienţi dispuşi să plătească oricât pentru calitate chiar şi pe timp de criză sau cel puţin pe asta mizează reprezentanţi ai brandurilor de electrocasnice premium. Au de ce să fie optimişti?

Rolls Royce-urile electrocasnicelor deschide galeria

LIPSA SACULUI, TEHNOLOGII "CICLON" CARE MAXIMIZEAZĂ PUTEREA DE ABSORBŢIE, un design inedit, un accesoriu cu care poţi să aspiri chiar şi blana căţelului - sunt câteva dintre dotările pe care le are unul dintre cele mai scumpe aspiratoare de la noi, proaspăt intrat pe piaţa electrocasnicelor premium.

Brandul Dyson vine dintr-o ţară a "cultului majordomilor", iar un număr de 5.000 de patente aplicate pentru dezvoltarea de noi produse - la fel de multe cât cele ale unui Rolls-Royce - nu este ceva ieşit din comun când vorbim despre revoluţii industriale, cum îşi doreşte britanicul James Dyson. Cercetătorul cu titlu de "Sir" a fondat compania responsabilă pentru primul aspirator fără sac din lume, iar numele acesteia s-a făcut cunoscut în SUA, Japonia, Germania, Australia sau China.

Care sunt şansele ca aspiratoarele cu preţuri cuprinse între 200 şi 500 de euro să prindă la publicul de la noi? Deocamdată, nouă din zece români nu au auzit de brandul Dyson, apărut pe piaţa locală mai întâi prin intermediul uscătoarelor de mâini. Cu un preţ mediu de 1.000 de euro, acestea au fost instalate anul trecut în aproximativ 400 de spaţii, iar de puţin timp omul de afaceri Teo Păduraru a preluat prin intermediul firmei GBR Auto Internaţional distribuţia pe piaţa locală şi în Republica Moldova a aspiratoarelor şi ventilatoarelor Dyson.

Cât timp ar putea dura ca brandul să intre în conştiinţa cumpărătorului român? Relevantă poate fi experienţa Miele, un alt brand premium cu tradiţie, german de această dată, care s-a lansat în România în 2007, a traversat o perioadă de "start-up" după care a devenit extrem de cunoscut, după cum spune Theofilos Romaios, sales & administration manager la Miele Appliances. De la intrarea pe piaţă Romaios a observat o transformare a clientului: "În ultimul timp, clienţii români călătoresc foarte mult şi datorită acestui lucru putem vorbi de clienţi tot mai rafinaţi, mai exigenţi, mai educaţi".

Managerul adaugă că profilul clientului este dat de posibilitatea şi decizia de a face o investiţie pe termen lung, iar aceasta poate fi concretizată în funcţie de venituri: "Miele este un brand premium dorit cu precădere de oameni cu venituri mari, pentru care criza economică a fost mai blândă". Iar când vine vorba despre criteriile care îi preocupă pe români în alegerea electrocasnicelor premium, în top se află designul, produsele high-tech cu ecran tactil similar iPhone, precum şi eficienţa energetică şi caracteristicile eco - care conduc şi către o factură la energie mai redusă.

Romaios a observat că printre cele mai bine vândute produse Miele se numără maşinile de spălat, urmate de plite electrice, cuptoare şi maşinile de spălat vase. Situaţia economică nu a afectat foarte mult brandurile premium şi este optimist în privinţa pieţei electrocasnicelor de lux, chiar dacă ultimii doi ani au fost caracterizaţi de scăderea veniturilor pe cap de locuitor: "Ritmul cheltuielilor a încetinit în toată Europa, însă căderea a fost mai accentuată în România.

Oficialii Franke au observat că piaţa de electrocasnice premium nu a avut foarte mult de suferit înregistrând o scădere de 20% şi, per total, piaţa de electrocasnice şi-a păstrat echilibrul, în comparaţie cu sectoarele de business complementare. În 2012, vânzările se află la acelaşi nivel cu cele înregistrate anul trecut şi ţinta pentru anul în curs este de 2,5 milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
electrocasnice,
lux
/analize/comert/rolls-royce-urile-electrocasnicelor-10281746
10281746
comments powered by Disqus
Ce milionari a produs IT-ul din România Ce milionari a produs IT-ul din România

Soţii Florin şi Măriuca Talpeş au fondat în 1991 firma Softwin, care în 2001 a devenit Bitdefender - cel mai de succes produs software românesc vândut în toată lumea. În paralel, Radu Georgescu a înfiinţat în 1992, împreună cu alţi parteneri, compania GeCAD Software, care doi ani mai târziu a scos pe piaţă antivirusul RAV, pe care l-a vândut în 2003 gigantului Microsoft pentru o sumă de peste 10 milioane de dolari. De atunci, industria IT din România s-a dezvoltat continuu, iar în ultimii ani s-a creat o adevărată efervescenţă pe această piaţă: start-up-uri vândute giganţilor străini şi tot mai multe idei de afaceri bazate pe tehnologie care atrag finanţări de ordinul sutelor de milioane de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
România este în PRĂPASTIE. Noul ministru al Finanţelor anunţă probleme colosale România este în PRĂPASTIE. Noul ministru al Finanţelor anunţă probleme colosale
S-a dat startul la MARATONUL reducerilor. Cele mai TARI oferte de Black Friday
ProMotor.ro
Dacia a lansat un MODEL NOU! Iată cum arată și cât costă viitorul BESTSELLER românesc Dacia a lansat un MODEL NOU! Iată cum arată și cât costă viitorul BESTSELLER românesc
A oprit la semafor și a întins mâna să-și ia o CAFEA. În secunda următoare s-a dezlănțuit IADUL – VIDEO
Nimeni nu se aștepta ca șoferul acestui CAZAN de mașină să îi PUNĂ LA PUNCT pe cei doi bătăuși - VIDEO
Descopera.ro
Descoperire ŞOCANTĂ după analizarea unei mumii veche de 4.000 de ani. „Nu ne aşteptam la una ca asta” Descoperire ŞOCANTĂ după analizarea unei mumii veche de 4.000 de ani. „Nu ne aşteptam la una ca asta”
Testele ADN efectuate pe un SCHELET găsit sub un ring de dans din Rusia elucidează un mare MISTER legat de vestitul Napoleon
SĂTUL să le mai plătească BIR turcilor, Mihai Viteazu a luat o decizie care l-a ŞOCAT pe sultan: ''Niciun GHIAUR nu a îndrăznit asta''. Episodul URIAŞ din istoria românilor care nu apare în niciun manual
Go4it.ro
HUAWEI a lansat un nou telefon în ROMÂNIA! Cum a reuşit să pună aplicaţii GOOGLE pe el HUAWEI a lansat un nou telefon în ROMÂNIA! Cum a reuşit să pună aplicaţii GOOGLE pe el
MOTOROLA a lansat telefonul VIITORULUI, cu ecran pliabil şi dimensiuni reduse! Cum arată şi ce poate să facă
Cel mai PUTERNIC telefon mic! Un producător din JAPONIA revine la un design mult îndrăgit
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.