Povestea antreprenorului care şi-a investit toţi banii din cariera militară într-un brand de alcool. Acum acesta este băut în toată lumea

Autor: Andra Stroe Postat la 11 septembrie 2021 1230 afişări

Povestea antreprenorului care şi-a investit toţi banii din cariera militară într-un brand de alcool. Acum acesta este băut în toată lumea

Povestea lui Richard Hennessy şi a brandului de băutură cu acelaşi nume începe în urmă cu aproape trei secole. De atunci, s-au delectat cu celebrul cognac atât oameni obişnuiţi, cât şi cele mai importante figuri regale ale Franţei şi nu numai, compania fiind astăzi parte a gigantului LVMH.

Richard Hennessy s-a născut în anul 1724, într-un mic sat irlandez din comitatul Cork. La vârsta de 19 ani a plecat în Franţa, unde s-a alăturat ca ofiţer Regimentului Clare al Brigăzii Irlandeze din armata franceză, care servea pentru regele Louis al XV-lea al Franţei.

După bătălia de la Fontenoy din 1745, ajungând să cunoască suficient de bine regiunea Charente, faimoasă pentru producţia de cognac (oraşul care a dat numele băuturii aflându-se în zonă), antreprenorul a decis să folosească banii pe care îi câştigase în cariera militară pentru a investi în acest domeniu, fără să aibă însă, iniţial, prea mult succes.

În 1757 a călătorit, alături de vărul său, James, în oraşul Ostende din Flandra (Belgia) pentru a învăţa arta comerţului. La întoarcerea în Franţa opt ani mai târziu a decis să se stabilească în zona Charente, alături de soţia sa, Ellen Barrett, mătuşa filosofului şi politicianului Edmund Burke, şi de fiul lor, Jaques Hennessy. Cu ajutorul unor bănci pariziene, el a reuşit să pornească, în 1765, o afacere cu cognac chiar în interiorul propriei locuinţe, alături de doi parteneri de business – Connelly şi Arthur. În acea perioadă piaţa băuturilor spirtoase era în plin avânt, nu doar printre clienţii francezi, ci şi cei străini, în special cei britanici, generând astfel un boom al industriei cognacului. 

Hennessy a profitat de amploarea pe care o luase industria pentru a-şi extinde afacerile la Londra şi Dublin, dar şi în Flandra. A avut clienţi de seamă, inclusiv de la curtea regală a Franţei. În ciuda acestui lucru nu a reuşit să ajungă un producător important, aşa că în 1776 s-a mutat în Bordeaux, unde s-a asociat cu George Boyd. Abia odată cu Revoluţia Franceză casa Hennessy avea să cunoască adevărata faimă.

Pe 8 octombrie 1800, Richard Hennessy a murit. La 13 ani distanţă, fiul său a redenumit compania Jas Hennessy & Co. O altă bornă importantă din istoria brandului a fost atinsă în 1971, când Kilian Hennessy, un reprezentant al celei de-a cincea generaţii a familiei, a decis să fuzioneze cu Moët et Chandon, formând Moët Hennessy, care la rândul său a fuzionat, în 1987, cu Louis Vuitton, pas în urma căruia a fost format unul dintre cele mai mari conglomerate de lux din lume, Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH). Un an mai târziu, grupul a fost achiziţionat de Bernard Arnault, cel mai bogat om din Franţa, având suportul brandului irlandez Guinness. Kilian Hennessy a rămas în companie până la moartea sa, în 2010, la vârsta de 103 ani.

Jas Hennessy & Co. vinde, anual, în jur de 50 de milioane de sticle de cognac şi este unul dintre ce mai mari producători ai acestei băuturi, asigurând în jur de 40% din producţia globală.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.