Huawei şi-a reconfigurat strategia de business: Compania atacă segmentul IMM-urilor cu o suită de soluţii inteligente şi intră totodată şi în competiţia de pe piaţa stocării de energie industrială
Huawei, gigantul tehnologic global de origine chineză, şi-a recalibrat strategia de business în Europa în ultimii doi ani, trecând de la un model de business concentrat tradiţional pe proiecte mari de infrastructură şi clienţi enterprise, către o abordare mult mai granulară orientată spre Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM-uri). Compania pariază pe nevoia acută de digitalizare a acestui sector, lansând o nouă suită de soluţii inteligente, denumită HUAWEI eKit, care integrează funcţionalităţi de Inteligenţă Artificială (AI). Noua suită de soluţii este disponibilă deja pe plan local, cele mai multe proiecte de digitalizare realizate de Huawei în România fiind în sectorul ospitalităţii, dar şi al învăţământului privat.
♦ Actuala abordare a companiei chineze vizează patru scenarii majore de business - birou, hoteluri/retail, educaţie şi sănătate, prin 10 soluţii integrate şi o serie de produse care democratizează accesul la AI pentru companiile mici.
♦ Produsele lansate recent la nivel european sunt deja listate în oferta distribuitorilor din România, compania mizând pe fondurile PNRR ca accelerator pentru modernizarea infrastructurii în ospitalitate şi educaţie.
♦ Pe segmentul energetic, Huawei îşi propune să atragă peste 100 de parteneri locali în următoarele 12 luni şi să livreze soluţii de stocare (baterii) cu capacităţi de până la 215 KWh pentru sectorul comercial şi industrial.
Huawei, gigantul tehnologic global de origine chineză, şi-a recalibrat strategia de business în Europa în ultimii doi ani, trecând de la un model de business concentrat tradiţional pe proiecte mari de infrastructură şi clienţi enterprise, către o abordare mult mai granulară orientată spre Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM-uri). Compania pariază pe nevoia acută de digitalizare a acestui sector, lansând o nouă suită de soluţii inteligente, denumită HUAWEI eKit, care integrează funcţionalităţi de Inteligenţă Artificială (AI).
Noua suită de soluţii este disponibilă deja pe plan local, cele mai multe proiecte de digitalizare realizate de Huawei în România fiind în sectorul ospitalităţii, dar şi al învăţământului privat.
„În prezent, în România observăm o cerere crescută de digitalizare. IMM-urile din România au nevoie de o infrastructură uşor de implementat, sigură prin proiectare şi gestionată cu o dependenţă minimă de suportul IT. Considerăm această tendinţă ca fiind o schimbare structurală a pieţei, şi nu doar un ciclu tehnologic temporar. Suntem încrezători că sectoarele de afaceri, comerţ şi educaţie sunt în prezent cele mai rapide în adoptarea de noi tehnologii, deoarece experienţa digitală a clientului final are un impact direct asupra competitivităţii, iar beneficiind de fondurile PNRR se pot accelera investiţiile pentru modernizare”, a declarat pentru ZF Vlad Doicaru, Business Environment Executive, Huawei Technologies Romania.
Pentru a răspunde acestor cerinţe locale, Huawei a adus pe plan local noile produse din gama eKit, care au fost prezentate oficial partenerilor europeni în cadrul evenimentului anual Huawei Connect Europe. Acesta a avut loc toamna acesta la Madrid sub tema „All Intelligence, Greener Europe”, unde liderii companiei au subliniat convergenţa dintre tranziţia digitală şi cea verde.
„Huawei a publicat raportul Intelligent World 2035, care explorează modul în care tehnologii precum AI, 5G şi energia verde vor schimba toate industriile, precum educaţia, sănătatea, finanţele şi producţia. Aceste tehnologii vor crea oportunităţi de creştere prin redefinirea logicii de business, a modelelor de servicii şi a întregilor lanţuri valorice. Doar inteligenţa artificială va contribui, în următorii cinci ani, cu 22,3 trilioane de dolari la economia globală. Prin strategiile sale de tranziţie, Europa este bine poziţionată pentru a valorifica aceste oportunităţi”, a declarat David Wong, director executiv al Consiliului de Administraţie Huawei, în cadrul evenimentului de la Madrid.

David Wong, Director Executiv al Consiliului de Administraţie Huawei: „AI, 5G şi energia verde vor transforma educaţia, sănătatea, finanţele şi industria. Aceste tehnologii vor crea oportunităţi de creştere prin redefinirea logicii de business.”
Pentru ca aceste cifre macroeconomice să devină realitate, este necesară însă o adopţie reală la nivelul economiei reale, formată preponderent din IMM-uri. Leo Chen, vicepreşedinte senior şi preşedinte de vânzări enterprise în cadrul Huawei, a atras atenţia asupra decalajelor digitale care încă persistă în Europa.
„Raportul <<Digital Decade>> identifică clar zonele care necesită cea mai mare atenţie. Doar 36% dintre antreprenorii europeni au adoptat AI, iar doar 68% dintre IMM-uri au atins nivelul de bază al intensităţii digitale. Europa are nevoie, de asemenea, de mai mult de 8 milioane de noi specialişti TIC. Huawei sprijină transformarea digitală şi inteligentă a Europei, investind în inovaţie tehnologică şi dezvoltarea talentelor pentru a acoperi aceste decalaje”, a explicat Leo Chen.

Leo Chen, Senior VP Huawei: „Aducem clienţilor tehnologia care stimulează eficienţa, gestionează riscurile şi le creşte veniturile. Produsele şi soluţiile flexibile din Europa sunt concepute pentru a ajuta companiile să îşi construiască propria infrastructură digitală.”
Noile soluţii Huawei pentru IMM-uri
Noua direcţie strategică Huawei este guvernată de conceptul „4+10+N”, o structură gândită să acopere necesităţile de conectivitate şi colaborare ale unei afaceri moderne, eliminând complexitatea tehnică. Concret, cifra „4” se referă la scenariile majore de afaceri pe care soluţiile le acoperă: birou inteligent (intelligent office), afaceri inteligente (intelligent business - incluzând hoteluri şi magazine), educaţie inteligentă (intelligent education) şi sănătate inteligentă (intelligent healthcare). Cifra „10” reprezintă cele zece soluţii integrate, bazate pe scenarii, lansate de Huawei pentru a răspunde nevoilor specifice din sectoarele menţionate, cum ar fi o platformă de diagnostic digital sau o sală de clasă interactivă. Iar litera N desemnează seria extinsă de produse individuale („star products”) adaptate pentru aceste soluţii.
„În cadrul evenimentului Huawei Connect Europe de la Madrid, Huawei a anunţat 26 de produse noi ca parte a acestei serii de soluţii, inclusiv routerele de tip eKitEngine AR180 şi noile table inteligente IdeaHub cu capacităţi AI. Prin Huawei eKit, ne propunem să preluăm noi aspectele complexe ale tehnologiei pentru a simplifica experienţa de utilizare a clienţiilor şi partenerilor noştri”, a punctat Doicaru. El a adăugat că produsele prezentate la nivel european sunt deja accesibile pentru companiile româneşti care doresc să se modernizeze prin intermediul distribuitorului oficial şi al retailerilor parteneri.
Proiecte locale de digitalizare
În România, hotelurile şi pensiunile se confruntă cu o nevoie critică de a renunţa la echipamentele învechite şi de a trece la standardele Wi-Fi 6 şi Wi-Fi 7, esenţiale pentru a susţine numărul tot mai mare de dispozitive ale clienţilor.
„În scenariul comerţului online inteligent, în special în industria ospitalieră, de exemplu, multe hoteluri locale şi internaţionale au implementat reţelele de acces bazate pe standardele Wi-Fi 6 şi Wi-Fi 7, dedicate clienţilor împreună cu sisteme de management al reţelei pentru hoteluri cu locaţii multiple utilizând produsele Huawei eKit. Multe dintre implementări sunt gestionate prin intermediul aplicaţiei Huawei eKit, care permite integratorilor configurarea de la distanţă, optimizarea automată a reţelei şi întreţinerea simplificată fără a necesita existenţa unor echipe de IT mari la faţa locului”, a detaliat Doicaru.
Totodată, el a subliniat că multe unităţi de cazare funcţionează încă pe „routere din generaţii mixte” sau echipamente fără management centralizat, ceea ce duce la timpi mari de rezolvare a incidentelor tehnice şi costuri operaţionale ridicate – probleme pe care noile soluţii promit să le elimine prin management centralizat.
Business nou: stocarea energiei pentru prosumatorii industriali
Dincolo de conectivitate şi digitalizare, Huawei deschide un al doilea front strategic în România: piaţa energiei verzi. Compania nu se mai rezumă la livrarea de invertoare pentru panouri fotovoltaice, ci intră puternic pe segmentul stocării de energie (baterii), vizând atât consumatorii rezidenţiali, cât şi sectorul comercial şi industrial. Această mişcare răspunde nevoii de predictibilitate şi independenţă energetică a companiilor româneşti.
„România a aderat la strategia de independenţă energetică şi transformare ecologică. Rata de penetrare a sistemelor fotovoltaicelor este în creştere, ceea ce aduce, de asemenea, oportunităţi de stocare a energiei în baterii. În următoarele 12 luni, prin Huawei Digital Power intenţionăm să cooperăm cu peste 100 de parteneri locali, să transferăm competenţe către câteva sute de ingineri cu experienţă din industria fotovoltaică pentru piaţa locală, furnizând soluţii de stocare a energiei în baterii de înaltă calitate şi sigure, precum stocarea rezidenţială de capacitate 7/14/21KWh sau cea comercială şi industrială de capacitate 215KWh”, a anunţat Doicaru.
Această direcţie locală este susţinută de rezultatele raportate la nivel european. David Wong a evidenţiat în cadrul conferinţei de la Madrid scara la care operează deja soluţiile Huawei în domeniul energetic: „Astăzi lucrăm cu 100 de parteneri de vânzări globali şi 25.000 de instalatori PV. Şi împreună producem rezultate solide. Până la sfârşitul anului 2024, am livrat Europei 278 de milioane de kilowaţi de electricitate curată. Asta este suficient pentru a acoperi 80 de milioane de gospodării europene pe an”.
Un model nou de distribuţie
Pentru a susţine aceste două direcţii majore de creştere – eKit pentru IMM-uri şi soluţiile de energie – Huawei şi-a regândit modelul de colaborare cu ecosistemul de parteneri. Lansarea programului SHAPE 2.0 marchează trecerea de la vânzarea de echipamente („box moving”) la vânzarea de soluţii integrate, cu valoare adăugată.
„În trecut, integratorii au furnizat soluţii TIC prin utilizarea unor modele complicate de subcontractare a produselor secundare, care de obicei se dovedeau a fi ineficiente. Huawei şi-a revizuit strategia de distribuţie pentru a aborda această problemă majoră a pieţei, trecând de la vânzarea produselor independente la oferirea de soluţii unice bazate pe scenarii, care sunt mai uşor de livrat pentru integratori. Considerăm că piaţa TIC din România, în special în industriile cu beneficiari finali IMM-urile şi ai distribuţiei, creşte cel mai rapid atunci când furnizorii şi partenerii lucrează împreună, nu separat”, a explicat Doicaru necesitatea acestei schimbări de paradigmă.
Noul program promite partenerilor din România „profitabilitate previzibilă”, transfer de know-how şi suport pentru marketing, elemente esenţiale pentru a construi un canal de distribuţie capabil să livreze volumele vizate de noua strategie.
Huawei era un jucător cheie în industria telecom, furnizând echipamente pentru reţelele de comunicaţii, iar reorientarea sa către sectorul IMM-urilor, dar şi al energiei verzi, a venit şi în condiţiile în care statul român a decis anul trecut să nu autorizeze compania să participe la construcţia de reţele 5G în România.
După blocajul din telecom, există acum discuţii şi pe zona de energie verde privind analiza şi introducerea necesităţii de autorizare din punct de vedere al securităţii cibernetice a soluţiilor inteligente folosite în reţeaua naţională de energie electrică, inclusiv de cei circa 250.000 de prosumatori. Propunerea legislativă, înregistrată în toamna acestui an la Senat cu privire la asigurarea securităţii cibernetice vizează companiile din China.
În 2024, Huawei Technologies SRL a înregistrat o cifră de afaceri netă de aproape 1,5 mld. lei, în scădere cu 8% faţă de 2023, şi un profit net de 53 mil. lei, cu 4% mai mic comparativ cu anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. Cel mai bun an al companiei chineze în România a fost 2020, când businessul s-a apropiat de 2 mld. de lei. În ceea ce priveşte numărul mediu de angajaţi Huawei a avut circa 637 de salariaţi în 2024, versus 670 în 2023. În 2016, echipa locală a companiei se apropiase de 1.500 de angajaţi în medie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













