Povestea antreprenorilor care au lansat unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngheţată din lume

Autor: Andra Stroe Postat la 03 septembrie 2022 1692 afişări

Povestea antreprenorilor care au lansat unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngheţată din lume

Sesizând valoarea unui desert care va rămâne întotdeauna iubit de copii şi adulţi deopotrivă, soţii Reuben şi Rose Vesel Mattus au pus, în 1961, bazele brandului de îngheţată premium Häagen-Dazs, aflat astăzi în portofoliul gigantului General Mills.

Reuben Mattus s-a născut pe 25 decembrie 1912 în Polonia, iar la vârsta de nouă ani a emigrat, alături de mama sa, rămasă văduvă, în Statele Unite, stabilindu-se la New York. Antreprenorul a pornit primul său business cu îngheţată la doar zece ani, alăturându-i-se unchiului său, care vindea băuturi răcoritoare în Brooklyn.

În jurul anilor ’20, familia a început să vândă îngheţată pe băţ, lansând ulterior noi sortimente sub numele de Senator Frozen Products, pe care le vindeau dintr-o caravană mânată pe străzile din Bronx. Rose Vesel Mattus s-a născut pe 23 noiembrie 1916 în Manchester, Regatul Unit, tot în familia unor evrei de origine poloneză. Au emigrat, de asemenea, în Statele Unite, alături de o companie de teatru pentru care produceau costume. Cei doi s-au întâlnit în Brownsville, Brooklyn, şi s-au căsătorit în 1936.

Deoarece competiţia pe piaţa producătorilor de îngheţată devenise acerbă, soţii Mattus au decis să se axeze pe nişa premium, lansând în 1961 o nouă companie, Häagen-Dazs, un nume danez, oferit în amintirea modului frumos în care Danemarca se comportase cu evreii stabiliţi acolo în Al Doilea Război Mondial. Cei doi au decis chiar să pună o hartă a acestei ţări pe ambalaj. Principala sarcină a lui Reuben era să descopere noi arome, în timp ce Rose se ocupa de marketing, promovând brandul atât în cadrul campusurilor universitare, cât şi în restaurantele de lux.

Primele trei arome au fost de vanilie, ciocolată şi cafea, iar la cea de-a patra, de căpşuni, fondatorul a lucrat şapte ani. Iniţial, distribuiau produsele cu ajutorul autobuzelor intercity, iar în 1937 acoperiseră deja tot teritoriul SUA. Primul magazin propriu al companiei a fost deschis în 1976, în Brooklyn, de către fiica acestora, Doris.

Fondatorii au vândut businessul către Pillsbury Company, în 1983, pentru suma de 70 de milioane de dolari, păstrând rolul de consultanţi. Ulterior, în 1992, au lansat un alt brand premium de îngheţată cu puţine grăsimi, Mattus Ice Cream Company. Cei doi au mai avut o fiică, Natalie. Reuben a murit pe 30 ianuarie 1994, iar soţia sa, pe 28 noiembrie 2006. În prezent, businessul se află în portofoliul gigantului General Mills, companie cu venituri anuale de peste 17 miliarde de dolari. Recent, compania a decis rechemarea voluntară a unor sortimente, ca urmare a detectării unor urme de 2-Cloroetanol (2CE) într-un lot specific de produse din România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.