Într-o lume a fast-fashionului, un antreprenor român şi-a propus să aducă în prim plan calitatea şi să reînvie un trend aproape uitat

Autor: Andra Stroe Postat la 21 ianuarie 2022 181 afişări

Într-o lume a fast-fashionului, un antreprenor român şi-a propus să aducă în prim plan calitatea şi să reînvie un trend aproape uitat

Într-o lume a fast-fashionului, un antreprenor român şi-a propus să aducă în prim plan calitatea şi să reînvie un trend aproape uitat: portul pălăriilor. Care a fost următorul pas?

La bază, Mihai Drumea este economist, cu peste zece ani de experienţă ca executiv în domeniul farma. Antreprenorul a pornit afacerea Jos Pălăria în 2018, cu o insulă – galerie în Mall Promenada – care încă funcţionează –, sub forma unui business de import de pălării de la marile case de modă din Italia. În iunie 2020 a deschis un prim magazin în cartierul Floreasca.

A urmat apoi şi un outlet deschis în aceeaşi zonă, „iar pentru acest an avem în vedere continuarea dezvoltării”. Ulterior, a dezvoltat zona de producţie, astfel încât astăzi compania produce pălării sub brandul propriu, în Italia. Prin această afacere, Mihai Drumea şi-a propus să reînvie cultul pălăriilor în România. „Diversitatea şi calitatea produselor sunt cele mai importante atribute care ne recomandă în faţa clienţilor noştri şi care ne-au pus pe harta magazinelor de pălării din Europa, alături de magazine similare din Berlin, Milano şi Paris”, susţine fondatorul. El o are alături în business pe Ligia Munteanu, care a studiat design şi tehnică de manufactură de pălării haute couture în Marea Britanie, unde a făcut şi practică în atelierul unui maestru, „pentru a duce manufactura şi producţia la un nivel de top”.

De-a lungul timpului, antreprenorul spune că principalele provocări pe care le-a întâmpinat în dezvoltarea businessului sunt cele specifice zonei de retail. „Lucrăm permanent la îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii, la dezvoltarea serviciilor noastre atât în magazine, cât şi în zona de online. Raportul bun preţ-calitate este o prioritate pentru noi, având în vedere că producem în Italia, la cele mai înalte standarde, dar vindem în România, unde piaţa a fost lipsită de această tradiţie a portului pălăriilor. Ne-am lovit, astfel, de multe prejudecăţi, de neîncredere şi de reticenţă.”

Oamenii, adaugă el, cred multe lucruri despre pălării, şi uneori uită că, la bază, reprezintă un accesoriu vestimentar care iarna te protejează de frig şi vara de soare. „Însă, fiind un accesoriu de cap, este foarte importantă calitatea. Pălăria îşi va pune amprenta pe o ţinută, de aceea trebuie să te reprezinte.” Cât despre greutăţile aduse de pandemie, el spune că a înregistrat o uşoară scădere a creşterii estimate, „însă ne bucurăm să spunem că în fiecare an am avut o evoluţie susţinută şi am dezvoltat afacerea”.

Drumea este de părere că în primii ani de antreprenoriat, când afacerea nu este încă matură, focusul este mai puţin pe cifre şi mai mult pe îmbunătăţirea proceselor din afacere. „Dacă faci totul din ce în ce mai bine, cifrele vor urma. Pentru acest an estimăm o creştere a veniturilor mai mare decât anul trecut.” În 2020, ultimul an pentru care există date publice disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, firma Mid Financial SRL, în proprietatea căreia se află site-ul jospălăria.com, a înregistrat o cifră de afaceri netă de 1,75 milioane de lei, în creştere de la 1,37 milioane, în 2019.


Mihai Drumea, fondator, Jos Pălăria: „Raportul bun preţ-calitate este o prioritate pentru noi, având în vedere că producem în Italia, la cele mai înalte standarde, dar vindem în România, unde piaţa a fost lipsită de această tradiţie a pălăriilor. Ne-am lovit, astfel, de multe prejudecăţi, de neîncredere şi de reticenţă.”


În pandemie a fost dezvoltată şi zona online, şi tot atunci antreprenorul a început să lucreze şi la noul site, atât pe partea de design, cât şi ca funcţionalitate. „Este, în continuare, un proces în plină dezvoltare şi ne dorim să oferim în online aceeaşi asistenţă profesionistă de care se bucură toţi clienţii noştri din magazine.” Pe site sunt plasate comenzi din toată ţara, iar acum antreprenorul are în vedere şi extinderea pe piaţa internaţională. Direcţiile de extindere, spune el, sunt multiple pentru businessul pe care îl conduce. „Lucrăm la deschiderea celui mai frumos showroom al nostru de până acum. Ne dorim cu adevărat să construim un nou loc în care clienţii să se poată bucura de tot ceea ce oferă domeniul pălăriilor.” În continuă dezvoltare şi creştere spune că este şi zona de producţie locală, unde sunt folosite tehnici de tradiţie britanică. „Vom putea realiza aici unele piese şi chiar prelua comenzi speciale. Această zonă va fi dedicată exclusiv pălăriilor şi accesoriilor de cap pentru evenimente, pentru că este complicat să egalezi nivelul şi calitatea producţiei italiene realizând în acelaşi timp un volum mare. Ne dorim apoi extinderea pe piaţă internaţională, iniţial prin mediul online”, conturează Drumea planurile de viitor. În prezent, echipa companiei numără peste zece persoane, fiind compusă deopotrivă din angajaţi şi colaboratori. „Dezvoltarea ne face să fim permanent în căutarea altor membri care să se alăture echipei noastre.”

Antreprenorul consideră că principalul atu al companiei este diversitatea. „Considerăm că oricine ar putea să deţină în garderobă o pălărie, dar aceasta trebuie aleasă ţinând cont de caracteristicile fiecăruia, aşa că venim în întâmpinarea clienţilor noştri cu un portofoliu de peste 500 de modele.” Potrivit lui, afacerea are deja o plajă largă de clienţi, atât tineri în căutarea unui accesoriu de cap foarte modern sau o şapcă în stil Peaky Blinders (serial TV despre o familie de gangsteri din anii 1900, din Anglia), cât şi domni care vor să asorteze o pălărie la geacă sau costum, şi doamne cu diferite gusturi, de la simple pălării fedora de stradă, până la adevărate opere extravagante, menite să strălucească la evenimente speciale. „Fiecare fizionomie găseşte la noi pălăria potrivită. Preţurile reflectă întotdeauna calitatea şi sunt date de materialul folosit şi de manufactură. Pălăriile de eveniment sunt o categorie aparte, unde manufactura este minuţioasă şi elaborată, iar preţul reflectă aceste aspecte. Ne mândrim cu o relaţie foarte bună cu brandul Borsalino, de la care clienţii noştri găsesc la noi ultimele colecţii, inclusiv colecţiile lor capsulă.”

Pălăriile, despre care vorbeşte cu multă pasiune, reprezintă, potrivit lui Drumea, un accesoriu de nelipsit în vacanţe, la terase sau pe plajă. Dar nu numai, şi asta pentru că pot fi purtate oricând, în funcţie de destinaţie şi ţinută. „La o ţinută sport se asortează o şapcă sau o pălărie sport, la o ţinută elegantă se alege ceva mai pretenţios. Recomandarea noastră este ca fiecare să îşi construiască o garderobă de pălării în acelaşi fel în care se procedează cu pantofii, curelele sau cu genţile.” Astfel, explică antreprenorul, plecând de la stilul fiecăruia de viaţă, se aleg pălăriile de bază – de exemplu, una neagră sau maro casual, apoi se construieşte în funcţie de nevoi: o pălărie de plajă, o pălărie albă pentru terase, o pălărie cu bor mare pentru un plus de feminitate, o şapcă din piele sau tweed pentru domni şi una din piele întoarsă, ajungând până la articolele destinate evenimentelor speciale, pălăriile de eveniment, fascinatoarele şi alte accesorii de cap cu structură complexă. „Sunt tot mai mulţi cei care poartă pălării, pentru că a fost un accesoriu uitat o perioadă, însă odată ce a fost redescoperit, te cucereşte definitiv.” Acest accesoriu, susţine Drumea, îţi completează ţinuta, îţi poate schimba starea şi mereu oferă un plus de design în aspectul fiecărei persoane. „Pălăriile sunt o adevărată bucurie, atât pentru noi, cei care ne ocupăm de acest business, cât şi pentru clienţii noştri, care ne poartă produsele.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.