Finanţări în ritm cu dezvoltarea. Cum a ajuns Pet Factory, companie care comercializează produse pentru îngrijirea animelelor de companie, la venituri anuale de 10 milioane de euro

Autor: Ramona Cornea, Ioana Matei Postat la 22 mai 2021 260 afişări

Ataşamentul din ce în ce mai mare al oamenilor faţă de animalele de companie se reflectă şi în businessul Pet Factory, axat pe distribuţia de produse pentru acestea. Lansată în urmă cu 11 ani, afacerea înregistrează venituri anuale de 10 milioane de euro, iar dezvoltarea sa rapidă are nevoie şi de soluţii de finanţare pe măsură.

Acest business este extrem de special, este într-o industrie extrem de dinamică şi de frumoasă şi, cu trecerea timpului, din ce în ce mai sofisticată. Pentru că animalul de companie este văzut acum ca un membru al familiei, ca un copil, această industrie se dezvoltă foarte mult. Este o piaţă mare, evaluată undeva la 400 - 500 de milioane de euro în ultimele statistici, cu jucători mari şi serioşi, care aduc foarte multă valoare adăugată în economie”, a descris Mihai Boştinaru, fondatorul businessului Pet Factory, piaţa pe care activează. Distribuitorul de produse pentru animale are printre clienţi marile reţele de magazine, mai ales hipermarketurile, dar colaborează, de asemenea, cu 600 de magazine de proximitate, precum cabinetele veterinare şi petshopurile; totodată, comercializează produsele şi în online, prin intermediul unei platforme proprii. Compania, înfiinţată în urmă cu aproximativ

11 ani, a ajuns la o cifră de afaceri de circa 10 milioane de euro. „Ratele de creştere au fost foarte mari pentru că ne-au ajutat şi industria, know-how-ul, precum şi echipa pe care o avem. Echipa este formată din 53 de persoane şi va mai creşte”, a spus Boştinaru. Cei mai mari competitori ai firmei sunt Mars şi Nestlé, care deţin cea mai mare cotă de piaţă, restul fiind ocupată de companii locale de diferite dimensiuni. Factoringul reprezintă unul dintre instrumentele care îi ajută să finanţeze businessul pe termen scurt. „Pe termen scurt, reuşim să ne finanţăm din factoring, pe noi ne ajută extrem de mult, ne-a stabilizat cashflow-ul şi nivelul de lichiditate. Chiar dacă avem o scădere de vânzări, noi încasăm instantaneu şi asta ne permite să ne continuăm şi să ne finanţăm operaţiunile”, descrie el felul în care folosesc acest procedeu de finanţare.

Factoringul este un produs bancar prin care companiile îşi recuperează rapid un procent mare din facturile pe care le emit către clienţi, îi poate ajuta pe antreprenori, fiind o alternativă bună la produsele clasice de creditare şi vine cu avantaje faţă de un credit obişnuit, potrivit explicaţiilor din cadrul emisiunii Şcoala de business – Cum să găseşti finanţarea potrivită, ale lui Răzvan Nedea, Supply Chain & Trade Finance Manager în cadrul BCR.

„Factoringul îi poate ajuta pe antreprenori în multe feluri, este o alternativă foarte bună la produsele clasice de creditare şi chiar vine şi cu avantaje faţă de un credit obişnuit. Factoringul nu se bazează pe analiza financiară, aşa cum o face un credit, ci pe relaţia comercială. Dacă relaţia comercială se desfăşoară în parametri normali, sunt toate şansele ca acel client să fie eligibil pentru un program de factoring. Documentaţia este simplificată, fluxul este mai rapid în comparaţie cu un credit clasic, este un produs fără garanţii şi nu reprezintă o îndatorare pentru client“, a explicat Răzvan Nedea. Prin factoring, băncile oferă o formă de finanţare pentru companii, cumpărându-le facturile emise către clienţi (debitori). Practic, banca oferă un procent din valoarea facturilor unei companii, gestionând apoi relaţia cu debitorul.

„Factoringul nu este foarte accesat de antreprenori, dar este accesibil. Factoringul are trei componente: cea de finanţare, componenta de asigurare şi componenta de administrare a creanţelor şi de colectare a lor. Factoringul fără regres este produsul cel mai des întâlnit pe piaţă în acest moment. În vorbele clienţilor noştri, mai ales în contextul actual, este ca o plasă de siguranţă pentru că le permite antreprenorilor să se concen-treze pe dezvoltarea afacerii şi să nu mai piardă timp cu stresul sau presiunea recuperării de creanţe şi a discuţiilor cu clienţii pentru plata facturilor“, adaugă Răzvan Nedea. Piaţa de factoring este una care arată foarte mult potenţial, iar în ultimul deceniu, aproape că s-a triplat, mai spune el. „Anul trecut a fost un an surprinzător de bun pentru piaţa de factoring. Dacă ne uităm la cifrele comunicate de Asociaţia Română de Factoring, vom vedea că operaţiunile de factoring s-au menţinut la acelaşi nivel din 2018, de 5 mld. euro, în ciuda faptului că au existat numeroase segmente de piaţă cu scăderi considerabile şi blocaje, au fost perioade destul de mari în care nu s-a mai facturat în anumite zone“, a menţionat reprezentantul BCR. De asemenea, el punctează faptul că este vorba despre o piaţă cu potenţial foarte mare: „Deşi rezultatul din anul 2020 a fost unul foarte bun, dacă ne uităm la media Uniunii Europene a factoringului din PIB, vom vedea că UE este undeva la 10% - 11% din PIB, iar România este undeva la 2% - 3%, deci suntem undeva departe de medie. Sunt ţări care au şi 20% din PIB ca operaţiuni din factoring”.

Potrivit lui, există foarte multe industrii care pot folosi acest produs. „Cel mai mare număr de contracte îl avem în industria bunurilor de larg consum, FMCG-ul. Anul trecut a fost o creştere a numărului de furnizori care au apelat la acest produs, iar piaţa de factoring pe industria de bunuri de larg consum a crescut cu 20%. Pe locul al doilea au fost furnizorii din IT&C, este un segment care a crescut în plină pandemie, iar pe locul al treilea sunt furnizorii din sectorul industrial, automotive, utilaje, echipamente.” Mihai Boştinaru, fondatorul Pet Factory, crede că orice companie care se dezvoltă rapid ar trebui să acceseze un produs de factoring. „Dacă un business creşte rapid sau are o evoluţie sezonieră, este foarte greu de anticipat nevoia de capital de lucru, iar zona de creditare, cu toată analiza care se face, merge destul de greu“, a spus el în cadrul aceleiaşi emisiuni. Boştinaru afirmă că factoringul l-a ajutat mult în dezvoltarea afacerii sale, a fost o alternativă la creditare. „Cel mai mare avantaj pentru antreprenor este faptul că încasarea imediată a creanţelor duce la o capitalizare rapidă, nu mai aştepţi să finanţezi stocuri, creanţe, operaţiuni. Atunci chiar te poţi concentra pe business şi pur şi simplu te dezvolţi. Mie mi se pare un produs bun, l-aş recomanda cât mai multor antreprenori“, explică el.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Finantari,
Pet Factory,
antreprenori,
animale

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.