Explozia Radler. Cât au câştigat berarii din băuturile cu lămâie

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 12 decembrie 2012 1248 afişări

Cu limonadă, cu merişoare, cu lămâie sau chiar tequila, berile cu arome s-au dovedit în acest an un catalizator al vânzărilor şi noul teren de luptă al berarilor. Aproape nicio lună din sezonul cald n-a trecut fără o lansare sau o relansare de bere cu arome. Deopotrivă gradele multe din termometru şi căldura care a ţinut peste şase luni au pus umărul la efervescenţa pieţei „cu guler„.

500% este procentul cu care au crescut vânzările de bere radler Oettinger, pe care Stuff Distribu-tion International o importă de cinci ani. "Mulţi fac confuzie între berea aromatizată cu lămâie şi berea radler", spune Ovidiu Negrea, director comercial al companiei pe care a fondat-o în urmă cu circa 12 ani împreună cu alţi trei prieteni, având capital de pornire 18.000 de dolari.

"Diferenţa este că în timp ce berea lemon este un pils sau un lager de 4-5 grade cu aromă de lămâie, Oettinger radler este un mix de 50% bere şi 50% limonadă naturală, cu alcoolemie de 2,5%", explică el. De la bun început au ales să nu se lupte pe terenul ocupat de multinaţionale şi s-au gândit să-şi alcă-tuiască portofoliul din produse care să se deosebească total de ce exista pe piaţă. Deşi preferinţa clară a românilor, conform datelor oficiale, se îndreaptă spre berea blondă la PET, Stuff pune pe rafturile magazinelor şi pe tejghelele barurilor beri bio, cu sau fără alcool, pils, weiss, hefe-weiss, hefe-weiss dunkel, şampanizate, pentru diabetici sau cu arome dintre cele mai surprinzătoare - de la tequila şi până la mojito.

Deşi 2012 poate fi numit pentru berari "anul radler sau al berilor cu arome", Stuff avea deja în ofertă de cinci ani acest sortiment. Că multinaţionalele nu sunt totdeauna cel mai mare rău o dovedeşte chiar creşterea de 500% pe care a bifat-o anul acesta Oettinger radler, în condiţiile în care rezultatele companiei pentru întregul an ar urma să fie cu 4-5% mai mari decât anul trecut. O creştere cu un procent de trei cifre este imposibil de realizat fără să fi intrat în siajul vânzărilor multinaţionalelor care au forţa să împingă un produs fix sub nasul consumatorilor.

După un început de an în care din pricina ninsorilor şi a viscolului vânzările au scăzut mai mult decât s-au aşteptat producători şi retaileri deopotrivă, vremea nu le-a mai dat emoţii berarilor. Dimpotrivă, căldura a început devreme, perioadele de caniculă au fost lungi, iar vânzările de bere au crescut, îmboldite de campanii de promovare agresive. Încă din aprilie, Heineken a lansat pe piaţă Ciuc Radler, prima băutură de acest fel produsă local, diferenţa principală faţă de o bere obişnuită fiind compoziţia: 63% limonadă, 37% bere, cu un conţinut scăzut de alcool (1,9%). Susţinut de o campanie de marketing agresivă, produsul a prins.

Deşi nu a dat detalii despre vânzările efective de Ciuc Radler, Onno Rombouts, managing director al Heineken România, spune că produsul a fost primit cu "entuziasm" şi că "până în prezent suntem mulţumiţi de rezultate". Tot el spune că pentru lansarea variantei Ciuc Radler "am fost inspiraţi de tradiţionala băutură germană". Una peste alta, afacerile producătorului de bere au crescut cu 11,8% în primele şase luni ale lui 2012 comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la nivelul de 544 milioane de lei.

În ce priveşte profitabilitatea, mai mică decât cea prognozată, Onno Rombouts spune că nu sunt semne de îngrijorare. Două sunt motivele invocate pentru scăderea profitului olandezilor în România de CEO-ul numit în acest an la conducerea operaţiunilor locale ale Heineken: investiţiile în consolidarea brandurilor şi creşterea preţului la materiile prime destinate ambalajelor.

Fără să precizeze valoarea exactă, Rombouts susţine că sume de ordinul milioanelor de euro s-au îndreptat către promovarea produselor din portofoliu, dar şi a celor nou apărute, pe lângă Ciuc Radler mai fiind lansată anul acesta şi Silva Original, în martie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bere,
lemon,
piata
/analize/comert/explozia-radler-cat-au-castigat-berarii-din-bauturile-cu-lamaie-10387586
10387586
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.