De ce pleacă din România retailerii de haine ieftine

Autor: Cristina Rosca Postat la 07 august 2012 1269 afişări

În decurs de doar două luni, doi retaileri străini de haine şi-au anunţat planurile de vânzare a operaţiunilor din România. Kiabi este un comerciant deţinut de una dintre cele mai bogate familii din Franţa. Sprider a venit pe piaţa locală din Grecia, unde deţine prima poziţie în retailul de modă. Ce au în comun cele două companii? Ambele se adresează persoanelor cu venituri medii şi sub medie.

De ce pleacă din România retailerii de haine ieftine deschide galeria

Într-o lume a vizualului, unde imaginea face cât 1.000 de cuvinte, hainele, în România cel puţin, sunt idolatrizate. Ne permitem să mâncăm ieftin, luăm frigider ieftin, dar nu ne putem permite să arătăm ieftin. Hainele trebuie să aibă croială bună, culori în tendinţe, brand cunoscut şi nu preţuri mici. Prea ieftin, domnule, prea ieftin! Dincolo era mai scump!În ultimii trei ani criza financiară a "găurit" buzunarele românilor şi a lăsat goluri în portofelele lor. În acest context, în cazul alimentelor, al produselor de curăţenie şi al electrocasnicelor, oamenii s-au orientat către primul nivel de preţ, acesta devenind principalul criteriu în procesul de achiziţie.

Când vine vorba de haine însă, preţul pierde teren în faţa brandului, a croielii şi a materialelor. Condiţiile jocului se schimbă şi odată cu ele şi câştigătorii. Nume precum Zara, New Yorker sau H&M se extind rapid, afacerile merg ca pe roate şi clienţii sunt nelipsiţi din magazine. La polul opus, Kiabi şi Sprider, retaileri cu politică de discount, vor să vândă şi să iasă de pe piaţa locală după ce afacerile au intrat pe o pantă descendentă şi pierderile continuă să se acumuleze.

Anca Tăzlăoanu, brand consultant pentru agenţia de strategie şi design de brand BrandTailors, afirmă că există un cumul de factori care garantează profitabilitatea marilor retaileri internaţionali de îmbrăcăminte. Este vorba de alegerea atentă a spaţiilor de retail, decorarea vitrinelor, unul dintre cei mai importanţi vectori de comunicare ai brandurilor de modă, de designul colecţiilor şi de calitatea materialelor. Preţul vine la urmă."Brandul contează foarte mult. Brandurile internaţionale care intră pe piaţa românească se bucură de o mare notorietate şi favorabilitate încă dinainte să facă acest pas. Unele dintre ele sunt aşteptate de ani de zile de către români."

Un exemplu în acest sens este H&M, intrat pe piaţa locală în luna martie a anului trecut după mai mulţi ani de tatonări. Până în prezent suedezii au deschis 16 magazine şi până la finele anului vor mai fi deschise alte şase."România este una dintre pieţele cu cele mai mari rate de creştere de la nivel mondial pentru noi", spune Ewa Jarzemska, reprezentanta brandului suedez. Ea adaugă că până la finalul acestui an urmează a mai fi deschise alte şase magazine în oraşe precum Bucureşti, Sibiu, Ploieşti şi Cluj. "Vrem să ne dublăm numărul de magazine până la finalul acestui an. Piaţa din România este foarte atractivă pentru businessul nostru şi avem un feedback bun de la clienţii noştri de fiecare dată când deschidem magazine."

Deşi a intrat târziu pe piaţă, la circa şapte ani după Inditex şi la doi după C&A, H&M a mizat pe o expansiune rapidă pe piaţa locală. Astfel, în primul an de prezenţă pe piaţă retailerul a inaugurat 11 magazine, iar în această primăvară alte cinci. Mai mult, deschiderile nu se opresc aici.La inaugurarea primului magazin din România, Karl-Johan Persson, CEO al H&M, spunea că România este prima piaţă unde compania va deschide din primul an atâtea magazine. Expansiunea rapidă poate fi justificată şi de primirea pe care românii le-au făcut-o suedezilor. Mii se oameni au aşteptat la coadă, iar în perioada martie-noiembrie 2011 vânzările au ajuns la 37 de milioane de euro.

La polul opus, retailerul francez Kiabi, intrat pe piaţa locală în 2009, va ieşi din România la finele lunii august, după ce va închide toate cele şase magazine pe care le deţine în Bucureşti, Constanţa şi Cluj. Ultimul pe listă este Kiabi Orhideea, iar primul închis a fost Kiabi Titan. Francezii şi-au anunţat acum circa o lună intenţia de a părăsi piaţa locală după ce cifra de afaceri a companiei a scăzut anul trecut. "Kiabi poartă discuţii cu potenţiali cumpărători pentru a vinde operaţiunile din România", spun reprezentanţii companiei din Franţa.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
vânzare,
Kiabi,
operaţiuni
/analize/comert/de-ce-pleaca-din-romania-retailerii-de-haine-ieftine-9918998
9918998
comments powered by Disqus
Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România

Pentru unii oameni de afaceri businessul e şi pasiune, nu doar muncă. Pentru alţii e un mod de a face bani pentru a-şi dezvolta în paralel hobby-urile.

vezi continuarea
ZF.ro
Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit. Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit.
SURPRIZĂ: O nouă investiţie majoră într-un oraş din România. Va lucra la soluţii folosite în întreaga lume
ProMotor.ro
Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol
Cu o banală SÂRMĂ hoţii i-au deschis şi furat maşina în câteva secunde. Toate maşinile care se deschid „fără cheie” pot fi furate astfel - VIDEO
Un nou examen MEDICAL pentru şoferi. Dacă nu treci testul, RĂMÂI FĂRĂ PERMIS
Descopera.ro
DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare
De ce nu trebuie să te ABŢII de la SEX niciodată. Este mult mai GRAV decât ştiai
VIDEO. ''EXTRATEREŞTRII sunt chiar sub nasul nostru!'' Cel mai mare partener al NASA dezvăluie ceea ce oficialii americani ţin la SECRET
Go4it.ro
NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei
TELEFONUL ANULUI a ajuns în România. Iată ce poate să facă cel mai nou SAMSUNG Note 10
O nouă INOVAŢIE de la APPLE: IPHONE 11 va „împrumuta” una dintre cele mai apreciate funcţii de pe telefoanele SAMSUNG
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.