Cum reuşeşte o jurnalistă din Cluj să scrie poveşti din... lut

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 25 decembrie 2021 769 afişări

Lutul polimeric este materia primă de bază cu care lucrează Simona Pop, o absolventă de Jurnalism din Cluj, care şi-a format un atelier de design şi producţie ce stă sub brandul Lionbox. Face asta de cinci ani deja şi a dezvoltat un portofoliu care tot creşte de la un an la altul. La fel ca planurile ei.

Simona Pop a descoperit lutul polimeric în 2015 şi a găsit, odată cu el, o pasiune pe care nu ştia că o are. Practic, modelele făcute din acest material au devenit o formă de terapie pe care a adoptat-o instantaneu, iar acum, după ce a acumulat experienţă, l-a cooptat în firmă şi pe soţul ei.

„Am ocupat, pentru mai bine de zece ani, diverse joburi în companii multinaţionale. Mi-am dorit să fac însă loc în viaţa mea creativităţii şi să mă pot exprima cum ştiu eu mai bine.”

La început, când totul părea a fi doar un hobby, investiţia a fost minimă, în jur de 2.000 de euro. Până acum, s-au adunat însă de-a lungul anilor aproximativ 10.000 euro puşi la bătaie, mai ales că, după ce totul a început într-un colţ al sufrageriei, Lionbox a ajuns să fie o poveste care se scrie într-un atelier în adevăratul sens al cuvântului, în Cluj-Napoca, un spaţiu cu două camere în care Simona îşi desfăşoară activitatea. Această „terapie” s-a transformat treptat în business, unul care i-a adus o cifră de afaceri de 29.000 de lei în 2020, cu un profit de 12.000 de lei.

„Anul 2021 a fost pentru noi anul cu cele mai multe investiţii. Până acum am reuşit să dublăm cifrele de anul trecut şi să investim banii în business. Îl am alături, ca asociat, pe soţul meu, Ciprian Pop, şi am decis să ducem Lionbox la un nou capitol. Am mutat atelierul într-un spaţiu mai mare unde să-mi pot desfăşura activitatea, am investit în materiale profesionale, marketing, rebranding, într-o nouă platformă online şi în înregistrarea mărcii la OSIM.”

De ceva timp, Simona Pop se gândeşte şi la o extindere a echipei şi, poate, a businessului peste graniţe. Însă, pentru că în acest moment majoritatea produselor se epuizează din stoc imediat ce au fost încărcate în magazinul online, nu se poate gândi la o externalizare a vânzărilor şi în afara ţării.

„Cred că acesta e visul oricărui antreprenor, însă nu este uşor de gestionat. În egală măsură, ne dorim să extindem portofoliul de produse, să fac mai multe tutoriale şi chiar să ţin workshopuri.”


Preţul unei căni Lionbox este cuprins între 220 şi 250 lei, broşele şi pandantivele costă 150 lei, iar accesoriile mici şi cerceii au preţuri între 30 şi 120 lei.

Simona Pop, fondatoare Lionbox: Majoritatea clienţilor sunt din România, însă produsele au ajuns deja pe toate continentele lumii, purtate de clienţii fideli sau dăruite celor dragi. Ce ne bucură foarte tare este că avem deja un portofoliu mare de clienţi fideli, care ne susţin afacerea şi ne promovează produsele lună de lună.


Simona Pop face tutoriale pentru cei care sunt dornici să deprindă mai repede anumite tehnici şi are în plan să lucreze pe viitor şi mai mult la partea aceasta. Primele ei creaţii au fost mici figurine Dollme, sub formă de pandantive sau broşă. Apoi, la scurt timp, Simona a creat prima colecţie de figurine Dollme pe cană, care au fost apreciate. Astăzi, produsele Dollme şi borcănelele decorate cu dulciuri şi biscuiţi sunt cele mai căutate. În portofoliul Lionbox şi-au făcut loc şi câteva accesorii, introduse mai recent în stoc.

„Aloc foarte mult timp şi resurse în crearea unor detalii pe care poate nu toată lumea le observă. Am ales să mă exprim într-un anumit mod prin creaţiile mele şi încerc să nu mă abat prea tare. Majoritatea clienţilor sunt din România, însă produsele au ajuns deja pe toate continentele lumii, purtate de clienţii fideli sau dăruite celor dragi. Ce ne bucură foarte tare este că avem deja un portofoliu mare de clienţi fideli, care ne susţin afacerea şi ne promovează produsele lună de lună. De asemenea, am avut anul acesta şi colaborări cu companii pe partea de cadouri corporate.”

Şi Simona are deja noi proiecte în derulare pentru cadourile de mărţişor, care trebuie discutate cu câteva luni în avans. Preţul unei căni Lionbox este cuprins între 220 şi 250 lei, broşele şi pandantivele costă 150 lei, iar accesoriile mici şi cerceii au preţuri între 30 şi 120 lei. Contează complexitatea modelului, cantitatea de material şi uneltele folosite, resursele şi procesul prin care a fost obţinut acel model, precum şi timpul pe care îl alocă efectiv în procesul de creaţie.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Neovision – dezvoltare de site-uri şi servicii tech pentru companii (Bucureşti)

Fondator: Adrian Niculescu

Investiţii: 50.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 200.000 de euro

Prezenţă: online, naţională


Max von Bier – magazine cu produse de origine germană (jud. Cluj)

Fondator: Attila David

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Prezenţă: Cluj-Napoca, Floreşti

Cifra de afaceri în primele zece luni din 2021: 184.000 de euro


Shillex – atelier de biciclete cargo (Fălticeni)

Fondator: Ioan Şiloche

Investiţii: peste 10.000 de euro

Prezenţă: naţională


Abund Berry – vin din fructe (jud. Gorj)

Fondator: Ionel Burtea

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Prezenţă: online, HoReCa, mediul corporate


Endea – brand de săpunuri şi cosmetice (Oradea)

Fondatori: Andrea Revesz şi Răzvan Paută

Investiţie iniţială: 37.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 25.000 de euro

Prezenţă: online, naţională


ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.