Cu un singur produs, acest antreprenor a găsit reţeta câştigătoare pentru un business cu venituri de peste un miliard de dolari

Autor: Andra Stroe Postat la 26 martie 2022 141 afişări

Cu un singur produs, acest antreprenor a găsit reţeta câştigătoare pentru un business cu venituri de peste un miliard de dolari

Cu un singur produs, George William Church a găsit reţeta câştigătoare pentru un business cu venituri de peste un miliard de dolari. Şi, cu toate că la moartea sa lanţul de restaurante care îi poartă numele nu avea decât patru unităţi, astăzi funcţionează cu peste 1.700 de locaţii la nivel internaţional.

George William Church s-a născut pe 30 martie 1887 în Oak Grove, Missouri, în familia lui Isaac Wesley Church şi a Mariei Josephine Web. În 1913, el s-a căsătorit cu Jessie May Pollard, alături de care a avut cinci copii. Pe 17 aprilie 1952, antreprenorul a deschis, în San Antonio, Texas, un restaurant cu servire rapidă, Church’s Fried Chicken To-Go. Una dintre particularităţile noii unităţi era că mâncarea se prepara chiar sub ochii clienţilor, în apropierea vitrinei de servire. Iniţial, meniul conţinea doar pui, însă în 1955 Church a decis să îl extindă, adăugând şi alte produse, precum jalapeños şi cartofi prăjiţi.

Înainte de a se pensiona, el a fost, o vreme, şi agent de vânzări, comercializând incubatoare. La moartea fondatorului, în 1956, compania ajunsese la doar patru unităţi. Businessul a fost preluat de fiii lui Church, care, în următorii şase ani, au dublat numărul restaurantelor, afacerea fiind condusă de George Church Jr. În 1965 acesta a decis, împreună cu fratele său, Richard, şi alături de David Bamberger, un investitor extern, să înceapă francizarea companiei, aşa că în doi ani brandul ajunsese deja în alte cinci oraşe.

În 1968, moştenitorii fondatorului au luat hotărârea de a vinde afacerea familiei, însă Church Jr. va rămâne la conducerea businessului până în 1980, când demisionează din funcţia de preşedinte, predându-i ştafeta prietenului său din copilărie, Roger Harvin.

Un an mai târziu, businessul se listează la Bursă şi ajunge, la finele lui 1969, la un număr de 100 de unităţi în şapte state, devenind astfel primul lanţ texan de restaurante extins la nivel naţional.

Spre sfârşitul anilor ’70, compania lansează şi o franciză axată pe vânzarea de hamburgeri – G.W. Jr.’s, însă noul business va funcţiona doar până în 1985. În aceeaşi perioadă, compania începe expansiunea internaţională, primele state fiind Canada, Mexic, Japonia şi Puerto Rico. Cu ocazia intrării pe diverse pieţe ca Indonezia, unde religia predominantă era alta decât cea creştină, compania decide să opereze noile restaurante sub numele „Texas Chicken”, pentru că numele Church nu ar fi fost la fel de relevant în statele respective.

În 1996, rolul de preşedinte va fi preluat de Hala Moddelmog, ea devenind astfel prima femeie aleasă în această funcţie la conducerea unui lanţ de restaurante de tip fast-food.

În prezent, compania face parte din portofoliul firmei Friedman Fleischer & Lowe şi funcţionează cu peste 1.700 de locaţii în 26 de pieţe, generând venituri de circa 1,2 miliarde de dolari în 2020.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.