„Cred cu tărie că dacă există voinţă, orice este posibil”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 23 mai 2025 48 afişări

„Where there is a will, there is a way!”


... spune Silvia Sticlea, country manager, Nestlé România. Ea are această mentalitate deopotrivă în viaţa profesională şi personală, abordare care plecacă de la dorinţa reală de a face ceva, de a progresa, de a rezolva orice situaţie apărută, de a depăşi obstacole.

 

24 de ani din parcursul său profesional s-au derulat în cadrul Nestlé şi deţine funcţia actuală de mai bine de trei ani. Primul pas a fost în cadrul diviziei de produse culinare (2001) şi au urmat roluri tot mai complexe – consumer insight manager (Elveţia, 2006), marketing advisory (2009), business manager al diviziei de produse culinare la Nestlé Austria, national key account manager în regiunea Europei de Sud-Est, în 2014. în 2015, a fost numită business executive officer pentru categoriile cafea, dulciuri şi produse culinare pentru filiala din România, înainte de preluarea poziţiei regionale în 2018, în care a coordonat categoria dulciuri în nouă ţări. De la 1 ianuarie 2022, a preluat funcţia actuală. Nestlé România a raportat o creştere de 4,5% în 2024, an în care compania a lansat 40 de produse noi, inclusiv oferte de sezon, precum KitKat, Smarties şi After Eight în ediţii limitate de Paşte şi Crăciun.

Care este citatul cheie care te defineşte viziunea profesională sau personală? Cum te motivează acesta în activitatea zilnică?

Este o expresie în limba engleză: „Where there is a will, there is a way!” – Atunci când este voinţă, există o soluţie! – aceasta mă defineşte atât pe plan profesional, cât şi personal. Este modul meu optimist şi pozitiv de a aborda lucrurile, plecând de la dorinţa reală de a face ceva, de a progresa, de a rezolva orice situaţie apărută, de a depăşi obstacole. Schimbarea paradigmei din „nu se poate!” în aceea de „cum se poate? ”, face diferenţa. De aceea, cred cu tărie că dacă există voinţă, orice este posibil.

Cum arată „imaginea centrală” de pe vision board? Ce simbolizează aceasta pentru tine şi ce rol joacă în drumul profesional şi personal?

Imaginea centrală este sigur formată din foarte mulţi oameni, familia mea de acasă, familia colegilor de la serviciu, precum şi membri comunităţilor din care fac parte. Aceasta înseamnă ca tot ce am făcut şi voi face este împreună cu oamenii şi pentru oameni.  

Care sunt cele mai importante trei obiective pe care ţi le-ai propus pentru următorii cinci ani în business şi în viaţa personală?

Pe plan profesional îmi doresc să continuăm traiectoria de creştere de până acum ca o echipă unită şi performantă, sărbătorind 30 de ani de activitate şi de succes al Nestlé România. În acelaşi timp, îmi doresc să accelerez dezvoltarea mea personală în special legată de progresul informaţional şi AI.  

Ce te inspiră cel mai mult atunci când iei decizii importante pentru compania pe care o conduci? Există un moment definitoriu sau o persoană care a influenţat acest stil de leadership?

În general, am un stil de leadership consultativ şi de generare de idei. Sunt inspirată de discuţiile pe care le am cu colegii mei, de perspectivele pe care le aduc experienţele şi părerile diverse. O decizie care are un buy-in din partea echipei va fi implementată mult mai repede şi mai uşor. Experienţa a demonstrat acest lucru şi continui să folosesc acest model de bună practică, din punctul meu de vedere.  

Cum îţi foloseşti influenţa şi leadershipul pentru a genera un impact social sau pentru a susţine alte femei în business?

În cadrul companiei noastre, diversitatea şi egalitatea de şanse sunt parte din valorile organizaţiei şi sunt respectate pe deplin, aşa că în acest moment, mai mult de 60% dintre managerii din Nestlé România sunt femei şi le sunt recunoscătoare pentru leadershipul pe care îl acordă echipelor din care fac parte. Încurajez crearea unui mediu de lucru în care fiecare membru al echipei se simte apreciat, poate contribui cu calităţile sale personale şi profesionale unice, poate exprima punctele sale de vedere diferite şi în acelaşi timp participa la unitatea de acţiune a echipei.   

Care este cea mai mare realizare personală de care eşti mândră, dincolo de cariera profesională?

Sunt extrem de recunoscătoare familiei mele, care a fost şi este alături de mine întotdeauna, fiind oaza mea de linişte, bucurii şi sprijin de-a lungul vieţii.  

Cum integrezi valorile personale în modul în care conduci echipa sau compania? Există o legătură între pasiunile tale şi businessul pe care îl conduci?

Valorile mele personale se împletesc perfect cu valorile companiei Nestlé, de aceea ma simt aşa de bine în această echipă şi am rămas timp de 24 de ani. Respectul este principala valoare care stă la baza tuturor relaţiilor pe care le-am creat aici – respectul pentru noi însine, respectul pentru ceilalţi, respectul pentru comunitate, respectul pentru mediu şi pentru viitor. În plus, consider ca integritatea şi responsibilitatea sunt valori personale adiţionale care se regăsesc în modul în care ne desfăşurăm activitatea.

Ce te motivează în fiecare dimineaţă să mergeţi mai departe? Este o persoană, o dorinţă personală sau o aspiraţie care te conduce?

Mai am un citat preferat care spune „Tomorrow is another day” şi anume „Mâine este o nouă zi”. Este modul meu de a vedea fiecare zi ca oportunitate, ca ocazie de a fi inventivi, creativi, deschişi la nou, deschişi la noi provocări sau găsind soluţii pentru provocările existente, de a reuşi. Motivaţia fiecărei dimineţi este anticiparea noului în viaţa noastră.  

Ce hobby-uri sau activităţi te ajută să te relaxezi şi să te reîncarci energia necesară pentru a face faţă provocărilor din business?

Îmi plac filmele clasice, îmi place să citesc, să petrec timpul liber alături de familie şi cei doi caţei şi îmi place să călătoresc. De-a lungul timpului am avut şansa de a vizita multe ţări, de a descoperi multe culturi, de a întâlni şi a cunoaşte mulţi oameni noi. Încerc să învăţ ceva nou din fiecare experienţă şi să folosesc aceste lucruri atunci când e nevoie. 

Care este locul sau activitatea care te inspiră cel mai mult atunci când ai nevoie de o pauză pentru a vă clarifica viziunea?

Prefer pauzele active, de cele mai multe ori la o cafea alături de colegi sau prieteni, care mă încarcă de energie pozitivă şi motivaţie.

Există o carte, un film sau o piesă de artă care te-a influenţat profund şi care reflectă valorile sau viziunea ta? Dacă da, de ce?

Îmi plac mult cărţile din epoca victoriană, în special cărţile lui Jane Austen, pe care o consider o vizionară a acelor timpuri prin modul în care a introdus în literatura personaje feminine cu personalitate puternică, emancipate şi modele de urmat. 

Dacă aţi putea să înveţi o nouă abilitate sau să explorezi un nou hobby, ce ai alege şi de ce?

Cred că mi-ar plăcea să explorez design-ului interior, pentru că este un domeniu care combină creativitatea cu practicalitatea, şi arta cu pragmatismul, după părerea mea.    

Ce loc din lume te inspiră cel mai mult şi de ce? Există o destinaţie pe care visezi să o vizitezi în viitor?

Prin natura serviciului, am avut şansa de a călători în multe ţări şi chiar să trăiesc câţiva ani în străinatate. Au fost multe locuri frumoase pe care le-am vizitat şi culturi de la am avut ceva de învâţat şi îmi doresc să pot face acest lucru în continuare pentru o cât mai mare deschidere şi cunoaştere a lumii, care este fascinantă. 

Ce te motivează să continui drumul spre excelenţă în ciuda provocărilor? Există o valoare sau un principiu personal care îţi oferă această putere?

Cele mai frumoase experienţe sunt cele în care construieşti ceva, alături de oameni. Asta mă motivează. Sunt momentele în care pot spune că a rămas ceva remarcabil şi memorabil în urma muncii şi pasiunii noastre.  


BUSINESS Magazin a lansat de curând catalogul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2025. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a proiectului să punem accentul pe conceptul Vision Board, un instrument utilizat de liderii din întreaga lume pentru a-şi vizualiza obiectivele şi aspiraţiile. Silvia Sticlea, country manager, Nestlé România este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.