Ce vânzări în comerţul cu amănuntul au fost mai bune şi mai proaste faţă de cele din România?

Autor: Ioana Mihai Postat la 15 martie 2012 123 afişări

Volumul vânzărilor în comerţul cu amănuntul în perioada sărbătorilor de iarnă în cele 27 de state membre UE s-a menţinut la nivelul anului anterior, înregistrând chiar o uşoară creştere de 0,1%, se arată în raportul realizat de CBRE EMEA Retail Research.

Anul trecut, s-a observat, de asemenea, o tendinţă în creştere - manifestată încă din 2009 - în comportamentul consumatorilor de a-şi face cumpărăturile de Crăciun din magazinele online sau prin email. Astfel, vânzările online au crescut şi anul trecut, cu aproximativ 8% faţă de 2010.

Au existat însă diferenţe majore între ţările din Uniunea Europeană. România s-a aflat într-o poziţie favorabilă, cu o creştere a volumului vânzărilor în comerţul cu amănuntul, în perioada octombrie-decembrie 2011, de aproximativ 3,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Pe de altă parte, Bulgaria este singura ţară din Europa Centrală şi de Est care înregistrat o scădere a vânzărilor, de până la 2,5% comparativ cu anul anterior.

"În urmă cu cinci ani, Crăciunul a început pentru retaileri în noiembrie, atunci când vânzările au înregistrat creşteri considerabile comparativ cu lunile anterioare. Însă în 2011 luna decembrie a fost de departe cea mai bună perioadă din întregul an din punctul de vedere al vânzărilor, mai ales pentru produsele din gama echipamentelor electrice şi electrocasnice, dar şi pentru alcool, jucării şi produse alimentare, cu atât mai mult dacă acestea au fost subiectul unor oferte speciale. Retailerii au înregistrat, de asemenea, majorări ale cifrelor de afaceri în ultimul trimestru din 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, în contextul creşterii consumului cu aproximativ 2-3%, potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică şi Studii Economice", declară Luiza Moraru, head of retail department CBRE România.

Dacă vânzările în statele membre ale UE situate în sudul continentului au înregistrat scăderi şi de până la minus 10% (în Italia) comparativ cu 2010, ţările din Europa Centrală şi de Est s-au bucurat chiar de un mini-boom. Astfel, Polonia s-a aflat în vârful clasamentului cu o creştere a volumului vânzărilor în comerţul cu amănuntul, în perioada octombrie-decembrie 2011, de până la aproximativ 8,6% faţă de 2010, evidenţiază raportul CBRE.

Ţările scandinave şi Marea Britanie au înregistrat, de asemenea, creşteri considerabile la vânzările în comerţul cu amănuntul, peste aşteptările pieţei, în vreme ce volumul de vânzări în Germania şi Franţa în perioada Crăciunului din 2011 a fost în scădere (minus 0,9% şi, respectiv, minus 2,4%) comparativ cu anul anterior.

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-vanzari-in-comertul-cu-amanuntul-au-fost-mai-bune-si-mai-proaste-fata-de-cele-din-romania-9402646
9402646
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.