Anul marilor lanturi de farmacii

Postat la 22 decembrie 2009 177 afişări

Desi perioada nu este deloc fasta pentru farmacii si nici pentru distribuitori, marile retele au vandut mai bine si mai mult in 2009 decat anul trecut. In conditiile in care multe farmacii independente au intrat de mult timp in faliment, se pare ca piata se curata singura, iar cei puternici vor iesi chiar sanatosi din criza.

Masurile de reducere a costurilor, prudenta in extinderea retelelor de farmacii, eliminarea plafoanelor de pret in toamna anului precedent si protectia oferita de actionariatul comun cu distribuitorii au facut ca bilantul pentru retelele de farmacii pe anul 2009 sa nu fie deloc nefericit.

Cea mai mare retea de farmacii, Sensiblu, divizia de retail a A&D Pharma, care detine 220 de unitati, a avut in primele noua luni o cifra de afaceri de 573, 7 milioane de lei (135 milioane de euro), in crestere cu 41% in lei si de 22% in euro fata de perioada similara a anului trecut. Claudiu Opran, director de operatiuni al Sensiblu, sustine ca la nivelul intregului grup A&D Pharma, eficientizarea costurilor a fost una dintre prioritati inca din anul 2008. "Ne-am concentrat pe cresterea eficientei fiecarei unitati in parte, in acelasi timp cu cresterea productivitatii. Am operat relocari, am inchis patru farmacii, unitati care au iesit din zona de trafic, si am deschis alte doua".

Opran spune ca printre masurile pe care Sensiblu le-a adoptat se numara renegocierea chiriilor in majoritatea spatiilor, din cauza pretului care ajunsese in perioada de boom economic la un nivel nerealist, dar si optimizarea programului de lucru. "Angajatii beneficiaza in continuare de un pachet de recompensare a performantei, astfel incat sa pastram motivat personalul farmaceutic", afirma directorul Sensiblu. Opran remarca o tendinta de modificare a ponderii produselor romanesti in totalul medicamentelor fara prescriptie: "Spre deosebire de zona medicamentelor pe baza de reteta, unde sunt preferate produsele de import, in segmentul medicamentelor care se elibereaza fara prescriptie, romanii le prefera pe cele romanesti, mai ieftine".

Dorin Catana, directorul general al retelei de farmacii Centrofarm, marturiseste ca anul acesta compania a renegociat toate contractele care puteau fi renegociate si in cea mai mare parte discutiile s-au incheiat cu succes, astfel ca, in unele spatii nu mai plateste temporar chirie. Catana sustine ca in ceea ce priveste nivelul chiriilor, reteaua accepta un pret mai ridicat doar daca spatiul se dovedeste a fi profitabil: "Sunt centre comerciale care functioneaza foarte bine, unde exista trafic care genereaza vanzari, si unde suntem dispusi sa platim un pret mai mare, dar si spatii supraevaluate si unde pretul nu este just".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farmacii,
Centrofarm,
Sensiblu,
Help Net,
Farmexim,
Fildas
/analize/comert/anul-marilor-lanturi-de-farmacii-5190074
5190074
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.