Cât câştigă un antreprenor din administrarea de baze de date cu adrese de e-mail

Autor: Mirabela Tiron Postat la 02 noiembrie 2012 930 afişări

Marian Şeitan, 39 de ani, antreprenorul român care a reuşit în urmă cu trei ani şi jumătate să vândă poştei franceze 60% din businessul de marketing direct pe care îl dezvoltase, spune că dacă la înfiinţarea afacerii tot efortul îl direcţiona spre administrarea de baze de date cu adrese poştale, pentru că exista cerere, în prezent se concentrează pe administrarea de baze de date cu adrese de e-mail, aceasta fiind Noua tendinţă în piaţă.

Cât câştigă un antreprenor din administrarea de baze de date cu...

Pe distribuţia adresată (direct mail) prin poştă cererea este în scădere semnificativă. Din ce în ce mai multe firme trimit acum extrase de conturi, facturi şi diferite informări prin e-mail şi nu prin Poştă", spune Marian Şeitan.În 1997, la numai şase luni după ce îşi finaliza studiile în relaţii economice şi internaţionale în cadrul Academiei de Studii Economice, Şeitan înfiinţa compania Hit Mail, care oferea servicii de marketing direct, distribuţie în cutii poştale şi management de baze de date. A obţinut profit din primul an de activitate.

Antreprenorul a început să studieze marketing direct întâmplător, după ce s-a înscris cu un coleg pentru o bursă de studiu în Franţa pentru o perioadă de câteva luni. După ce a fondat compania, a început să administreze baze de date pentru clienţi ca Unilever sau Dialog (actualul Orange). Atragerea primilor clienţi a însemnat începerea construirii primelor baze de date. Bazele de date cu adrese poştale le construia prin preluarea plicurilor trimise de clienţii finali, persoane fizice, unor promoţii realizate de companii prin administrarea unor chestionare online.

Deşi ofertele de preluare a companiei pe care o conducea singur au apărut încă din al doilea an de funcţionare, Şeitan a semnat tranzacţia prin care a renunţat la 60% din acţiuni în 2009 cu grupul francez Mediapost, filială a La Poste (serviciul poştal francez), când firma ajunsese la afaceri de aproape 8 milioane de euro.

"Poşta Franceză a venit cu know-how-ul. Din cauza crizei şi a scăderii cererii pentru distribuţia adresată direct, cifra de afaceri a scăzut în 2010, ca anul trecut să ajungă la 7,5 milioane de euro", precizează Şeitan. Din consiliul de administraţie al companiei fac parte cinci francezi şi doi români.Printre cei mai importanţi clienţi ai grupului Hit Mail, care include companiile Inbox Marketing (distribuţie de pliante în cutiile poştale), Create Direct (creaţie, planificare şi strategie), Hit Mobile Marketing (sms-uri), Interactions şi Mediapost Hit Mail, se numără British American Tobacco, Rompetrol, Provident, Astra Asigurări, Danone, Heineken şi alţii. Grupul are birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Sofia.

"Nu am schimbat strategia companiei, ci doar canalul favorit. Avem rezultate mai bune când combinăm diferite canale, de la offline la online prin e-mail, sms, voce", a spus el.

Trimiterea unui e-mail costă un cent sau doi în timp ce trimiterea unui plic costă în jur de 50 de cenţi. Dat fiind nivelul costurilor, cele mai multe firme se orientează spre noile instrumente şi medii."O bază de date cu 100.000 de înregistrări de adrese de e-mail se închiriază cu 2.000 de euro pentru o trimitere, adică pentru fiecare adresă de e-mail se plătesc 2 cenţi", spune el. Rata de răspuns la e-mail-urile publicitare este de 1%.

Pentru comparaţie, bazele de date cu 100.000 de adrese poştale se închiriau cu 10.000 de euro în urmă cu câţiva ani, când încă nu exista cerere mare pentru adresele de e-mail. Costurile generate de distribuţia prin poştă sunt mult mai mari faţă de transmiterea unui mesaj prin intermediul unui e-mail.Administrarea şi închirierea de baze de date generează 15% din veniturile totale ale grupului Mediapost Hit Mail, spune Şeitan. Cea mai mare contribuţie în încasări, de 40%, o are însă distribuţia de pliante publicitare în cutiile poştale, adică distribuţia neadresată. Pe această nişă activează şi compania PostMaster, în acţionariatul căreia a intrat Poşta Austriacă anul trecut. Piaţa este estimată la 800 de milioane de pliante anual, retailerii şi companiile din FMCG fiind cei ce îşi promovează produsele prin pliante şi cataloage publicitare, această nişă de piaţă dezvoltându-se odată cu extinderea retailerilor.

Un alt segment care contribuie la veniturile grupului Mediapost Hit Mail este cel al promoţiilor realizate prin sms-uri, internet şi offline. Holdingul îşi asigură 20% din venituri cu aceste promoţii, 5% din încasări vin din campaniile prin e-mail, restul din call-center şi alte servicii. "Cred că până la sfârşitul anului vom avea o creştere cu 5-7% a cifrei de afaceri. Clienţii s-au speriat de aşa-zisa criză politică şi nu au mai dat drumul la bugetele de marketing", a spus el.

Printre concurenţii companiei pe această piaţă se numără Open Public Services şi Mailers. Valoarea pieţei de servicii de marketing direct se ridică la câteva zeci de milioane de euro.

Grupul Mediapost, filială a Poştei Franceze, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 500 de milioane de euro, având operaţiuni în Franţa, Spania, Portugalia. Poşta Franceză mai este prezentă în România şi printr-o firmă de curierat (fosta Pegasus), achiziţionată de o subsidiară a Poştei Franceze, compania GeoPost.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Marian Şeitan,
marketing,
dezvoltase,
/analize/cat-castiga-un-antreprenor-din-administrarea-de-baze-de-date-cu-adrese-de-e-mail-10270919
10270919
comments powered by Disqus
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare? Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
ProMotor.ro
Un șofer vrea să-şi vândă maşina care are 250.000 de km la bord. Ce SFAT primește de la un prieten mecanic? Un șofer vrea să-şi vândă maşina care are 250.000 de km la bord. Ce SFAT primește de la un prieten mecanic?
Metoda prin care afli dacă mașina ta a trecut pe la SAMSARI
Rusia se umple de TESLA CYBERTRUCK false. Iată cum se construiește una care arată REALĂ!
Descopera.ro
Telefoanele MOBILE chiar provoacă CANCER! Concluzia ARARMANTĂ care provoacă un SCANDAL mondial Telefoanele MOBILE chiar provoacă CANCER! Concluzia ARARMANTĂ care provoacă un SCANDAL mondial
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
Go4it.ro
TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.