Un lanţ de supermarketuri a fost printre primele afaceri care au anticipat o pandemie globală şi au luat măsuri. Ce au făcut apoi a adus laudele tuturor, mai ales pe ale angajaţilor

Autor: Ioana Matei Postat la 06 aprilie 2020 632 afişări

Un lanţ de supermarketuri a  fost printre primele afaceri care au anticipat o pandemie globală şi au luat măsuri. Ce au făcut apoi a adus laudele tuturor, mai ales pe ale angajaţilor

Un lanţ de supermarketuri s-a numărat printre primele care au anticipat coronavirusul. După ce şi-au luat propriile măsuri de protecţie, reprezentanţii acestuia au decis să ajute restaurantele locale, potrivit unui articol al publicaţiei americane Inc.

Un exemplu în acest sens este al unui lanţ de supermarketuri din Statele Unite. H-E-B a început discuţiile cu retailerii din China în ianuarie. I-a contactat pe retailerii din Spania şi Italia care treceau deja prin scenarii dramatice.

Supermarketul pregătea însă un plan de urgenţă împotriva unei pandemii încă din 2005. Compania se confruntase cu uraganele care loveau sudul, prin urmare avea experienţa unor circumstanţe neobişnuite pentru restul lumii.

Potrivit explicaţiilor acordate Texas Monthly, citate ulterior de Inc., H-E-B a început să limiteze achiziţiile clienţilor la începutul lunii martie. A extins perioada de concediu plătit şi a crescut salariile timpuri pentru angajaţii săi.

În urmă cu câteva zile, managementul H-E-B a avut o idee care să îi ajute şi pe proprietarii restaurantelor din zonă, mare parte în pragul falimentului din cauza pandemiei.

H-E-B are 90 de magazine în zona Houston. Astfel, pentru a ajuta la creşterea industriei restaurantelor, a comandat mâncare pentru toţi angajaţii de la mai multe restaurante din Houston.

„Folosim platforma noastre pentru a creşte gradul de conştientizare în privinţa nevoilor restaurantelor locale într-o perioadă în care susţinerea comunităţii este nepreţuită. Îi invităm pe cei din Houston să facă o diferenţă în orice fel pot, prin plasarea unei comenzi sau prin donaţii”, a spus Scott McClelland, preşedintele lanţului de supermarketuri.

Lanţul de restaurante ar fi cheltui 100.000 de dolari pentru masa angajaţilor comandată de la restaurantele locale.

Într-o criză, nu trebuie să te uiţi doar la afacerile tale, ci să vezi dacă poţi să ajuţi întregul ecosistem de business, pare să fie morala acestei crize pentru sistemul de business. O filosofie care s-ar putea aplica şi asupra pieţei locale, poate chiar printr-o măsură similară cu a lanţului restaurante.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.