Dacă vă uitaţi după joburi în programare sau vânzări ar trebui să vă răzgândiţi: IT-ul şi vânzările înregistrează cele mai abrupte scăderi privind oferta de joburi disponibile, iar automatizarea începe să îşi spună cuvântul asupra angajărilor VIDEO

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 13 septembrie 2025 23 afişări

Dacă vă uitaţi după joburi în programare sau vânzări ar trebui să vă răzgândiţi: IT-ul şi vânzările înregistrează cele mai abrupte scăderi privind oferta de joburi disponibile, iar automatizarea începe să îşi spună cuvântul asupra angajărilor VIDEO

Piaţa muncii din România trece printr-o perioadă complicată. În primele opt luni ale anului 2025, piaţa muncii din România a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de joburi disponibile, cu 25% mai puţine faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Potrivit lui Andrei Frunză, CEO-ul platformei de recrutare BestJobs, toate industriile înregistrează scăderi, iar din perspectiva anunţurilor privind locurile de muncă disponibile cele mai abrupte scăderi sunt înregistrate în IT şi retail.

„Se caută mai puţin. În general însă, structura ceea ce se caută este aproximativ aceeaşi ca ca în ca în anii trecuţi. Dacă e să ne uităm la cele mai mari variaţii, toate negative, pentru că toate segmentele înregistrează scăderi. IT-ul şi zona de vânzări vânzări retail, tot ce înseamnă activităţi conexe procesului de vânzare s-au pus vânzare, au înregistrat cele mai mari scăderi raportat la la anul trecut, în termen de de joburi disponibile în piaţă” a spus Andrei Frunză, CEO BestJobs, în cadrul emisiunii ZF Live, realizată cu sprijinul Orange Business.

Potrivit lui Andrei Frunză, unul dintre principalii factori care au determinat temperarea ritmului de angajare este avansul tehnologic, în principal automatizarea, care permite eficientizarea unor sarcini şi reduce nevoia de a angaja personal nou.

„Vânzările, retailul, privite împreună sunt zonele în care inteligenţa artificială a pătruns deja la mai cel mai adânc nivel şi are un impact la nivelul modului de lucru din companii. Dacă vorbim de vânzări şi poţi vânzări, zona de client service, customer suport. Sunt foarte multe automatizări acum posibile, care optimizează modul de lucru cu clienţii, interacţiunea dintre companie şi clienţi, implicit şi echipele respective” a mai spus Andrei Frunză la ZF Live.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.