Tudor Manea, CEO, Group eMAG: Cred că 2024 va fi un an foarte bun pentru comerţul online per ansamblu, consumatorii au bani, consumul merge bine

Autor: Ramona Cornea Postat la 02 aprilie 2024 16 afişări

Tudor Manea, CEO, Group eMAG: Cred că 2024 va fi un an foarte bun pentru comerţul online per ansamblu, consumatorii au bani, consumul merge bine

Anul 2024 va fi un an foarte bun pentru comerţul online per ansamblu, consumatorii au bani, iar consumul merge bine, este de părere Tudor Manea, CEO al Group eMAG.

„Când ne uităm la 2024 vedem un an foarte bun înainte pentru digitalizare. INS-ul spunea că ecommerce a crescut cu 25% în România. Ambiţia din partea jucătorilor există, şi noi investim, sunt şi alte grupuri care investesc. Consumatorii au bani, consumul merge bine, cred că 2024 va fi un an foarte bun pentru comerţul online per ansamblu şi să vedem ce ne rezervă 2025”, a spus el în cadrul evenimentului ZF eCommerce Summit.

Ce a mai declarat Tudor Manea:

• Creşterea depinde şi de ce vinde fiecare. eMag vinde din multe categorii, noi creştem foarte mult produse în zona de low ASP (average selling price), vindem foarte mult în zona de cărţi, de fashion, de FMCG, acolo vedem creşteri mari deoarece clienţii descoperă aceste produse în online. Odată cu extinderea easybox în România, aceste produse au devenit ecommerce friendly, înainte nu erau aşa. 

• Eu sunt aliniat cu cifrele de dnul Pelivan de la ARMO, cred că zona locală este undeva la 7 mld. euro, la care se mai adaugă un 20% cross-border şi aşa ajungem la un 8,5 mld. euro. Cam în zona aceasta este piaţa şi ea a crescut anul trecut, iar cross-border cred că a crescut mai mult decât comerţul local.

• În ceea ce priveşte suma de ramburs: Avem un mare potenţial, investim în servicii financiare ca să o scădem ca pondere.

• Noi când ne uităm la ecommerce avem următoarea ecuaţie: clienţii vor game mari de produse, preţuri bune, cost de livrare mic, timp de livrare mic. Dacă le faci bine pe toate, dacă adaugi şi servicii financiare cu credit în check-out, creşti.  Retailerii din China au game mari de produse, preţuri mici, de aici încolo încep discuţiile. Noi putem să stăm mult mai bine decât ei ca timp de livrare, investim foarte mult în zona de livrare, în curând investim în servicii financiare. Dacă ne uităm la noi versus ei, cine va creşte mai repede, depinde foarte mult de ce va face fiecare, iar noi avem un plan ambiţios de creştere în ceea ce priveşte relaţia cu ei în următorii ani.

• La nivel de grup, în urmă cu trei ani am anunţat că vom investi 3 mld. lei în următorii trei ani, deci cam 1 mld. de lei pe an. Acest plan de trei ani a fost închis, banii au fost investiţi. În ultimii trei ani, mare parte din aceşti bani s-au dus către dezvoltarea logisticii. Când ne uităm în viitor, aş zice că pe partea de depozite stăm bine, avem capacitate de procesare şi de stocare mare, cred că încă doi ani de acum încolo nu va fi nevoie să investim. În anii următori vom investi foarte mult în dezvoltarea de servicii, în adopţia de AI. Pentru anul următor ne-am propus undeva la 800 mil. lei investiţii la nivel de grup, pentru anul fiscal care a început ieri.

• Pentru anul fiscal început ieri, la nivel de grup ne-am propus să avem tot o creştere de două cifre, de două cifre mai mari, peste 11%. Este o cifră mai mare. La nivel de grup avem o combinaţie de businessuri mature şi mai avem şi o serie de start-up-uri unde dezvoltăm din mers, iar mixul lor dă o creştere de două cifre.

• 2021 şi 2022 au fost ani grei pentru comerţul online, nişte ani în care am luptat contra vântului. Au fost anii de pandemie în care oamenii au fost forţaţi să stea în casă, iar când au venit anii 2021 şi 2022 oamenii şi-au dorit să meargă în magazine, a fost acest trend de consum. În plus, a fost şi aspectul stocurilor. Toţi retailerii online au cumpărat foarte multă marfă în pandemie, marfă care a venit şi cu întârziere, iar pe la jumătatea anului 2021 ne-am trezit cu depozitele pline şi consumatorii erau în vacanţă. Lucrurile s-au schimbat, cred că în 2023 acea statistică arată altfel.

• Cine vrea să reziste şi să facă bani din businessul acesta trebuie să investească, să urmărească trendurile, să vadă ce se întâmplă la nivel local.

• Trebuie să te duci în fiecare zonă a companiei şi să vezi cum poţi folosi inteligenţa artificială. Anul trecut am avut un impact foarte mare pe zona de procesare de oferte. Noi primim foarte multe oferte de la selleri, iar productivitatea acolo a crescut cu 50%. Avem planuri în continuare în zona de search, de recomandări, în zona de servicii financiare bazate pe AI, în zona de listare de oferte, adică pe toate zonele în care am avut de câştigat continuăm să investim. Ca ramură nouă, pot spune că adăugăm zona de servicii financiare.

• Soldul de acordat credite aş spune că este puţin peste 25 mil. euro. Acestea sunt pur pe IFN-ul la care suntem noi acţionari, iar suma reprezintă undeva la 25% din toate creditele care se dau pe platforma eMag. Sunt credite pe termen scurt, pe o lună sau trei luni.

• Pentru acest an, ponderea marketplace-ului în totalul businessului eMag este de 60% în totalul numărului de comenzi, este 45% în valoare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bani,
comert,
emag,
online,
ansamblu,
consum,
consumatori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.