Topanel din Râmnicu Vâlcea a investit 10 milioane de euro în a doua linie de producţie de panouri termoizolante, care va dubla capacitatea de producţie a fabricii
Producătorul de panouri termoizolante Topanel din Râmnicu Vâlcea a investit 10 milioane de euro în a doua linie de producţie, ce va dubla capacitatea fabricii, pentru a răspunde cererii din sectorul industrial.
♦ La nivel de producţie, compania a depăşit pragul de 3 milioane metri pătraţi de panouri termoizolante anul trecut şi a avut afaceri de 300 mil. lei.
Producătorul de panouri termoizolante Topanel din Râmnicu Vâlcea a investit 10 milioane de euro în a doua linie de producţie, ce va dubla capacitatea fabricii, pentru a răspunde cererii din sectorul industrial.
„Una dintre cele mai importante investiţii pe care o finalizăm luna aceasta este cea de-a doua linie de producţie de panouri termoizolante. Amplasată într-o hală de 7.000 mp, aceasta este echipată cu utilaje de ultimă generaţie, asigurând un flux tehnologic modern, care va aduce pe piaţă produse de înaltă calitate. Investiţia totală depăşeşte 10 milioane de euro şi aproape va dubla capacitatea de producţie“, a spus Irina Tănăsescu, commercial strategy director al Topanel. Cea de-a doua linie de producţie de panouri termoizolante are o capacitate anuală de 2,5 milioane de metri pătraţi.
Oficialii companiei fondate în urmă cu 15 ani, estimează că până la finalul anului că cifra de afaceri va depăşi nivelul de 60 de milioane de euro.
„Evoluţia pieţei pe care activăm, în special în sectorul panourilor termoizolante, este strâns legată de transformările din mediul de business local şi din pieţele europene în care suntem prezenţi. Dezvoltarea infrastructurii strategice în regiune reprezintă o oportunitate semnificativă, având în vedere că aceasta va stimula cererea pentru soluţii eficiente şi rapide de construcţie, cum sunt panourile noastre“.
În plus, creşterea sectorului privat de afaceri va conduce la o cerere mai mare pentru spaţii logistice şi de producţie, care necesită soluţii de construcţii durabile, potrivit ei.
Irina Tănăsescu a mai precizat că provocările includ fluctuaţiile preţurilor materiilor prime şi reglementările din domeniul construcţiilor, care pot influenţa costurile şi timpul de livrare. Mai mult, competiţia pe piaţa panourilor termoizolante este în continuă creştere.
Tot anul acesta, compania a pus în funcţiune cea de-a doua linie de profile zincate, cu care acoperă cererea din sectorul panourilor fotovoltaice, o piaţă în plină expansiune. Această investiţie, alături de modernizarea actualei linii de panouri termoizolante, în care a investit aproximativ 1,5 milioane de euro, sunt parte a planului de dezvoltare şi extindere a capacităţilor de producţie.
„Anul acesta a fost un an foarte productiv pentru Topanel, marcat de extinderea şi diversificarea portofoliului de produse, precum şi de eficientizarea proceselor tehnologice. Printre cele mai importante realizări de până acum se numără lansarea unor noi produse“.
Fabrica deja existentă este situată în Râmnicu Vâlcea, unde compania are peste 40.000 de metri pătraţi de teren, platforme betonate. Jumătate este acoperită de halele de producţie şi depozitare.
Topanel mai are în pregătire o nouă fabrică la Ghimbav, în judeţul Braşov, unde se asociază cu firma ICCO, deţinută de Călin-Filimon Costan. Aici ar urma să se producă plăci PIR, folosite în special pentru construcţia caselor pasive.
„Investiţia de la Braşov se desfăşoară conform graficului stabilit. Linia de producţie este programată să fie livrată în ianuarie 2025, iar testele de producţie vor începe în luna aprilie, potrivit reprezentantei companiei“. Producţia estimată la Ghimbav este de peste 9 milioane de metri pătraţi anual, iar valoarea totală a acestui proiect depăşeşte 20 de milioane de euro, potrivit ultimelor date.
Topanel a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 300 mil. lei (62 de milioane de euro), în scădere cu 18% faţă de anul precedent, dat fiind fluctuaţia preţurilor la materiile prime. La nivel de producţie, compania a depăşit pragul de 3 milioane metri pătraţi de panouri termoizolante, peste nivelul din 2022. Compania avea 122 de salariaţi anul trecut, potrivit mfinante.ro.
„În viitorul apropiat ne-am propus să finalizăm digitalizarea activităţilor Topanel. Suntem în curs de implementare a unui sistem ERP şi WMS, care va automatiza şi optimiza întregul flux de activitate, de la vânzări, producţie, stocare, până la livrare. Această investiţie va îmbunătăţi semnificativ relaţia cu clienţii şi partenerii noştri, contribuind la o mai bună eficienţă şi transparenţă a proceselor“.
Compania a fost înfiinţată în 2008, iar în 2009 a ieşit primul panou termoizolant de pe linia sa de producţie. Compania vinde în România, dar şi pe pieţe externe, în Ungaria, Bulgaria, Serbia, Republica Moldova, Croaţia. Principalii clienţi ai companiei sunt constructorii care fac hale de depozitare, centre logistice, fabrici, malluri, magazine de bricolaj, magazine alimentare.
Printre clienţii Topanel se numără dezvoltatorii de spaţii industriale CTP, WDP, dar şi producătorul de componente auto Faurecia, constructorul PAB România, hipodromul din Ploieşti, mallurile Veranda, Promenada şi centrele comerciale din Râmnicu Vâlcea şi Satu Mare ale sud-africanilor de la NEPI Rockcastle.
Topanel Production Panels este deţinută de Revaty Limited, o companie înregistrată în Cipru, şi Vasile Dorin Voicu, potrivit platformei Termene.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro