Tarom a renunţat să mai opereze cursele din Bucureşti către Viena şi Barcelona în urma unor analize „în strânsă colaborare cu Comisia Europeană“

Autor: Miruna Diaconu Postat la 18 octombrie 2022 154 afişări

Compania aeriană Tarom, controlată de statul român, aşteaptă anul acesta un număr total de 2,3 milioane de pasageri, în creştere faţă de anul trecut cu 50%, conform infor­ma­ţiilor furnizate de către reprezentanţii com­pa­niei.

Tarom a renunţat să mai opereze cursele din Bucureşti către Viena şi Barcelona în urma unor analize „în strânsă colaborare cu Comisia Europeană“

Tarom aşteaptă anul acesta un număr de 2,3 milioane de pasageri, creştere de peste 50% faţă de anul anterior. „Planul de restructurare este finalizat în proporţie de 95%“

Compania aeriană Tarom, controlată de statul român, aşteaptă anul acesta un număr total de 2,3 milioane de pasageri, în creştere faţă de anul trecut cu 50%, conform infor­ma­ţiilor furnizate de către reprezentanţii com­pa­niei. Totodată, compania estimează veni­turi de 1,1 miliarde lei anul acesta, faţă de 670 mi­li­oa­ne lei, cifra de afaceri înregistrată în 2021.

„Ne bucurăm de trendul ascendent al în­tregii industrii, raportându-ne la aceeaşi peri­oadă a anului 2021. Mai mult, un lucru îmbu­curător este acela că în luna septembrie a anului 2022 am avut un coeficient de încăr­care de peste 89%, faţă de puţin peste 81% - coeficientul de încărcare din luna septembrie a anului 2019, an fără COVID“, spun repre­zentanţii Tarom.

Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria aviatică în această perioadă este creşterea preţurilor la combus­tibil. Tarom a înregistrat o creştere de peste 70% a preţului la kerosen într-un an.

„Conform datelor Tarom, preţul mediu al combustibilului de aviaţie a înregistrat în luna august o creştere de peste 71%, com­pa­ra­tiv cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ra­portându-ne la preţul de aproximativ 700 do­lari/tonă în august 2021 la 1.200 dolari/tonă în august 2022“, precizează reprezentanţii com­paniei. Tarom a renunţat să mai opereze curse­le din Bucureşti către Viena şi Barce­lona, două destinaţii căutate de turiştii ro­mâni, însă compania spune că motivele a­cestei alegeri ţin de partea comercială şi cea operaţională. Renunţarea la alte curse nu este exclusă pe viitor.

„La ora actuală, la nivelul companiei se analizează acest aspect, în strânsă colaborare cu Comisia Europeană. Renunţarea la aceste rute, neprofitabile pentru Tarom, face parte din concesiile pe care Tarom trebuie să le facă pentru a redeveni profitabilă.“

În ultimii ani, Tarom a înregistrat pierderi de sute de milioane de lei,  ultimul an în care Tarom a reuşit să obţină profit a fost 2007, când profitul net raportat a fost de 72 mil. lei la o cifră de afaceri de 867 mil. lei, conform datelor Ministerului de Finanţe.


Costuri mari de mentenanţă

Una dintre cele mai mari probleme ale companiei este diversitatea flotei care reprezintă costuri mai mari de mentenanţă a aeronavelor. Tarom are o flotă formată din 18 aeronave dintre care patru aeronave Boeing 737-700NG, patru aeronave Boeing 737-800NG, patru aeronave Airbus A318-111, patru aeronave ATR 72-600 şi două aeronave ATR 72-500.


Totodată, compania a adunat datorii de sute de milioane de lei, anul trecut ajungând chiar la peste 1,2 miliarde lei datorii, însă reprezentanţii companiei spun că achitarea acestora se va face conform planului de restructurare.

„Achitarea datoriilor Tarom se va face în conformitate cu planul de restructurare, ce se află în proces de aprobare la Comisia Europeană. Prin acest plan, TAROM urmăreşte sa redevină o companie profitabilă în următorii ani“, spun reprezentanţii companiei fără să menţioneze când ar trebui să se întâmple acest lucru.

La începutul lunii mai, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat de 1,9 milioane de euro pentru Tarom pentru pagubele suferite în perioada 1 iulie - 31 decembrie 2020 din cauza pandemiei de coronavirus şi a restricţiilor de călătorie. Despăgubirea acordată Tarom este urmarea unei alte măsuri (SA.56810) de despăgubire a companiei aeriene pentru prejudiciul suferit între 16 martie şi 30 iunie 2020, pe care Comisia a aprobat-o la 2 octombrie 2020.

De asemenea, Comisia Europeană analizează acordarea unui ajutor de restructurare în valoare de aproximativ 85 milioane euro, prin care compania se angajează că îşi va reduce costurile. în planul de restructurare este prevăzut faptul că Tarom nu poate introduce noi rute regulate, însă poate opera curse charter sau mări capacitatea pe anumite rute.

„Planul de restructurare şi de optimizare comercială se află în implementare. Referindu-ne strict la planul de restructurare, acesta este finalizat în proporţie de 95%“, spun reprezentanţii companiei.

La începutul acestui an, în cadrul companiei activau 1.530 de angajaţi. De atunci, numărul acestora a scăzut la 1.295. Organigrama viitoare prevede un număr total de 1.316 posturi şi a fost concepută pentru a corespunde volumului de activitate estimat pentru anii următori şi pentru a asigura o distribuire eficientă a activităţilor la nivelul companiei. La începutul lunii octombrie, Tarom număra 1.200 de angajaţi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tarom,
avioane,
zboruri,
companie aeriana,
pasageri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.