Surpriză: Huawei a bătut şi Apple şi Samsung - companii cu ambiţii uriaşe - la numărul de gadgeturi portabile vândute în România în 2021

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 05 mai 2022 114 afişări

Americanii de la Apple şi sud-coreenii de la Samsung, două companii cu ambiţii mari pe piaţa de gadgeturi purtabile - formată în principal din ceasuri inteligente şi brăţări de fitness - au suferit în 2021 o înfrângere surpriză, la scor, în faţa companiei chinezeşti Huawei, care a reuşit să acapareze circa un sfert din piaţă, după numărul de unităţi livrate.

Surpriză: Huawei a bătut şi Apple şi Samsung - companii cu ambiţii uriaşe - la numărul de gadgeturi portabile vândute în România în 2021

Americanii de la Apple şi sud-coreenii de la Samsung, două companii cu ambiţii mari pe piaţa de gadgeturi purtabile - formată în principal din ceasuri inteligente şi brăţări de fitness - au suferit în 2021 o înfrângere surpriză, la scor, în faţa companiei chinezeşti Huawei, care a reuşit să acapareze circa un sfert din piaţă, după numărul de unităţi livrate, au declarat pentru ZF surse din piaţă, citând rapoarte ale unei companii de analiză. În mod surprinzător, Huawei ar fi fost pe primul loc şi după venituri, cu o cotă de circa 20%.

În ultimele trei luni ale anului 2021 Huawei ar fi avut o cotă de piaţă medie de peste 26%, în timp ce al doilea loc pe piaţă a fost ocupat de altă companie din China - Xiaomi (Mi), cu peste 20%. Nici măcar locul trei nu a fost ocupat de Apple sau Samsung ci de gadgeturi non-brand, posibil echipamente vândute de mari lanţuri de retail la preţuri foarte mici, care astfel au reuşit să urce sus în clasament.

Americanii de la Apple au avut o cotă de circa 10% din numărul de gadgeturi purtabile vân­dute în ultimul tri­mestru, cu o cotă de piaţă senibil mai mare după ve­niturile în­ca­­sa­te.

Samsung, pe de altă parte, a avut o cotă de piaţă de peste trei ori mai mică decât Huawei, de sub 7%, după numărul de unităţi livrate, conform surselor ZF. Cota de piaţă după venituri a Samsung ar fi fost una asemănătoare.

Per ansam­blu, întreg busi­nessul Huawei în România - atât cel din zona consumer cât şi cel din zona de business (echipa­mente de reţea, servicii pentru operatori) a scăzut cu 33% la 1,445 mld. lei

(293,6 mil. euro), cu un profit net de 47,9 mil. lei - mai mare cu 32% şi un număr mediu de angajaţi de 729, în scădere cu 191 de persoane, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

Businessul Huawei se află sub presiune din două direcţii – pe segmentul smartphone unde scă­derile au vândut după ce com­pania nu a mai avut acces la cele mai recente versiuni ale platformei Google Android şi pe cel dedicat operatorilor, unde compania se confruntă cu o monitorizare strictă a vânzărilor, pe fondul acuzaţiilor de spionaj lansate de SUA.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
huawei,
romania,
apple,
companii,
gadget

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.