H&M tatonează piaţa pentru a aduce mărci noi în România. Suedezii s-au apropiat de afaceri de 1 mld. lei anul trecut

Autor: Cristina Roşca Postat la 05 decembrie 2019 21502 afişări

H&M tatonează piaţa pentru a aduce mărci noi în România. Suedezii s-au apropiat de afaceri de 1 mld. lei anul trecut

Gigantul din domeniul modei este încurajat să îşi extindă portofoliul de rezultatele celor două mărci deja active în România, respectiv H&M şi COS. Suedezii s-au apropiat la un pas de 1 mld. lei afaceri anul trecut.

Grupul suedez H&M, prezent pe piaţa din România din 2011, negociază cu centrele comerciale aducerea unor noi branduri, conform surselor ZF. Gigantul a venit iniţial cu H&M, marca fanion a grupului, pentru ca în 2016 să inaugureze şi prima unitate COS. Aceasta din urmă este o marcă activă pe segmentul superior de preţ, motiv pentru care până acum nu au fost inaugurate decât două magazine – unul stradal pe Calea Victoriei şi un al doilea în centrul comercial Băneasa Shopping City. Prin comparaţie, reţeaua H&M numără peste 50 de unităţi.

Acum, pe fondul rezultatelor bune ale celor două branduri, suedezii tatonează piaţa pentru & Other Stories şi Monki, mai spun sursele ZF. Primul este un business activ pe piaţa modei şi accesorii şi are preţuri peste medie. & Other Stories este de altfel cel mai nou nume în portofoliu. Monki este poziţionat aproape de H&M. O noutate pentru această marcă este prezenţa preţurilor în lei pe etichete, fapt ce marchează o intenţie pentru suedezi de a intra în România, ara­tă datele ZF. Până la în­chi­de­rea ediţiei oficialii com­paniei nu au răspuns solicitării ZF.

Sub umbrela Hennes & Mauritz se găsesc şi mai multe bran­duri, precum Weekday, Cheap Monday sau H&M Home. De altfel, puţini sunt cei care ştiu că H&M are şi alte „branduri surori“ mai puţin cunoscute.

Modelul de business al H&M nu este unic, grupurile In­ditex (proprietarul Zara) din Spania şi LPP (Reserved) din Polonia fiind active local cu opt şi respectiv cinci mărci. Rezultatele bune ale primelor în­cer­cări i-au convins pe aceşti giganţi să aducă întregul portofoliu.

Piaţa de modă din România este una dintre cele mai competitive, cu peste 100 de nume româneşti, dar mai ales străine, care se luptă pentru banii consumatorilor locali. Piaţa de haine este dominată de branduri străine, niciun brand local nu şi-a făcut loc la vârf.

După cifra de afaceri obţinută, H&M este pe podiumul mo­dei româneşti. Lider la nivel de grup este Inditex (care are afa­ceri de 1,7 mld. lei cumulat din opt companii), iar Pepco este lider la nivel de brand, cu peste 1 mld. lei business anul trecut.

Compania care operează întreg businessul suedezilor - H&M Hennes Mauritz - a obţinut afaceri de 915 mil. lei anul trecut, plus 11% faţă de 2017.

Businessul suedezilor s-a aflat pe un trend ascendent încă de la intrarea acestora pe piaţă. România este o piaţă relativ nouă pentru suedezii care sunt prezenţi aici din 2011. În Polonia şi Cehia brandul a intrat în 2003, în Ungaria în 2005, iar în Slovacia doi ani mai târziu.

Pe piaţa locală compania s-a extins rapid până în 2017, cu până la zece unităţi noi pe an, acoperind atât centrele urbane mari - în frunte cu Bucureştiul – cât şi altele secundare. Apoi, expansiunea s-a mai temperat. Ba mai mult, a tras obloanele unitatea din centrul istoric al Bucureştiului, singurul magazin stradal al brandului care preferă să meargă în centre comerciale şi malluri.

În regiunea Europei Centrale şi de Est România este „campioană“ în contextul în care vânzările medii sunt cu 30% mai mari decât în Cehia şi cu circa 45% mai mari ca în Polonia. Cele două ţări au economii mai dezvoltate decât cea a României, iar salariul mediu este de circa două ori mai mare decât cel de pe piaţa locală. Pe de altă parte însă, consumatorii români sunt mai pasionaţi de modă şi trenduri şi mai dispuşi să cheltuie bani pe haine. Mai mult, H&M este activ pe segmentul preţurilor mici şi medii, astfel că se adresează unei pături largi de consumatori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.