LIVE: ZF HUAWEI - Conectăm România. Digitalizare în educaţie. Noua învăţare digitală

Studiu Gsk - climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

Autor: Georgiana Călin Postat la 28 aprilie 2017 34 afişări

Dispoziţia pozitivă în rândul consumatorilor europeni a continuat în primul trimestru al anului 2017. După cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârşitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de ţări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menţinându-se la un nivel de 18,9 în martie. Acesta este unul dintre rezultatele studiului GfK privind climatul de consum din Europa în primul trimestru din 2017.

Studiu Gsk - climatul de consum UE la o valoare maximă în ultimii 9 ani

În ceea ce priveşte aşteptările diferite privind situaţia economică şi veniturile şi indicatorii pentru disponibilitatea de cumpărare, s-au evidenţiat diferenţe mari în analizele individuale ale ţărilor în care s-a efectuat sondajul. Acestea pot fi atribuite dezvoltării economice diferite şi situaţiei de pe piaţa forţei de muncă. Influenţa temelor predominante la nivel paneuropean, cum ar fi Brexit-ul, avântul partidelor naţionaliste, noul guvern din S.U.A. şi războiul din Siria nu au afectat, prin urmare, în mod egal dezvoltarea indicatorilor în toate ţările.

România: Niveluri record ale aşteptărilor privind veniturile şi disponibilităţii de cumpărare

La sfârşitul primului trimestru din 2017, aşteptările economice ale consumatorilor din România au crescut la 18,3 puncte, un nivel la fel de bun ca cel obţinut ultima dată în octombrie 2015. În urmă cu un an, indicatorul se afla încă la 3,3 puncte. În consecinţă, românii au o imagine mult mai optimistă asupra viitorului decât aveau acum 12 luni.

Aşteptările privind veniturile în România se încadrează în acest trend pozitiv, crescând brusc la 33,7 puncte la sfârşitul trimestrului. Aceasta este cea mai mare valoare înregistrată de când ţara a fost inclusă pentru prima dată în studiul privind climatul de consum, în mai 2001. Datorită unei scăderi constante a şomajului în ultimii ani, consumatorii români se aşteaptă la venituri mai mari.

În acord cu aşteptările lor de creştere a veniturilor, românii sunt, de asemenea, pregătiţi din nou pentru a face achiziţii mai mari, care le depăşesc nevoile zilnice. Situându-se la 16,4 puncte, disponibilitatea de cumpărare înregistrată la sfârşitul lui martie a avut cea mai mare valoare din septembrie 2006.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.