STUDIU. Cercetătorii au descoperit un nou antibiotic care ucide superbacteriile cu ajutorul inteligenţei artificiale

Postat la 25 mai 2023 133 afişări

Cercetătorii au utilizat inteligenţa artificială (A.I.) pentru a descoperi un nou antibiotic puternic numit abaucin, capabil să distrugă o specie mortală de superbacterii.

A.I. a fost antrenată folosind date despre mii de medicamente cu structură chimică cunoscută şi a fost utilizată pentru a selecta compuşi promiţători dintr-o listă extinsă.

După teste de laborator, s-au identificat nouă antibiotice potenţiale, inclusiv abaucin, care a demonstrat eficacitate în tratarea rănilor infectate şi în distrugerea Acinetobacter baumannii.

Prin utilizarea inteligenţei artificiale (A.I.), cercetătorii au descoperit un nou antibiotic capabil să distrugă o specie mortală de superbacterii, relatează BBC.

Cu ajutorul A.I., au fost identificate şi selectate câteva substanţe chimice promiţătoare dintr-o listă iniţială vastă. Rezultatul final a fost abaucina, un antibiotic experimental puternic, care va trebui să treacă prin teste suplimentare înainte de a putea fi utilizat.

Specialiştii din Canada şi SUA consideră că A.I. poate contribui în mod semnificativ la accelerarea descoperirii de noi medicamente.

Cititi mai multe pe www.alephnews.ro