Stefano Volpetti, Philip Morris International: „Ca urmare a investiţiilor făcute până în prezent, fabrica din Otopeni are cele mai moderne linii de producţie şi a trecut printr-o transformare majoră. De aici pleacă produse exportate în 54 de pieţe de pe 5 continente”

Postat la 28 februarie 2023 141 afişări

Stefano Volpetti, Philip Morris International: „Ca urmare a investiţiilor făcute până în prezent, fabrica din Otopeni are cele mai moderne linii de producţie şi a trecut printr-o transformare majoră. De aici pleacă produse exportate în 54 de pieţe de pe 5 continente”

Conform ultimelor noastre cifre publicate, aproximativ 30% din veniturile noastre nete totale provin din portofoliul nostru de produse fără fum, adică o creştere semnificativă de la doar 0,2% în 2015. Suntem mulţumiţi de acest progres, care ne demonstrează că ne putem îndeplini obiectivul de a deveni o companie predominant de produse fără fum până în anul 2025. Pe termen mediu şi lung, vom continua să facem tot ce putem pentru a ne îndeplini obiectivele şi a creşte aceste cifre”, a răspuns Stefano Volpetti, preşedinte al categoriei produselor fără fum şi Chief Consumer Officer al PMI, în cadrul unui interviu Business Magazin, referindu-se la ponderea vânzărilor de produse fără fum ale companiei. Potrivit estimărilor lor, la finalul anului 2022 aproximativ 24,9 milioane de oameni utilizează IQOS – iar dintre aceştia, aproximativ 17,8 milioane au renunţat la fumat şi au făcut tranziţia la un produs care este o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului, potrivit studiilor realizate la nivel de industrie.

În continuare, compania alocă investiţii semnificative în dezvoltarea de noi categorii de produse:

Pentru a construi un viitor fără fum, am dezvoltat capacităţi de evaluare ştiinţifică de clasă mondială, inclusiv toxicologice şi clinice, şi am efectuat cercetări comportamentale extinse şi studii de piaţă. Echipa noastră de cercetare şi dezvoltare include peste 980 de oameni de ştiinţă, ingineri, tehnicieni şi personal de asistenţă de talie mondială, care acoperă aproximativ 30 de discipline, inclusiv ştiinţa materialelor, electronică pentru bunurile delarg consum, studii  clinice şi toxicologia sistemelor. Din 2008 am investit peste 9 miliarde de dolari în cercetarea şi dezvoltarea produselor fără fum, care reprezintă o alegere mai bună pentru milioanele de adulţi care altfel ar continua să fumeze”.

PMI şi-a propus să creeze un portofoliu de produse fără fum cu o varietate de opţiuni de utilizare, tehnologie, gust şi preţ pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze: „Continuăm să dezvoltăm portofoliul nostru de produse fără fum, lider în industrie. Toate aceste produse au un lucru în comun - sunt concepute pentru a reduce semnificativ expunerea consumatorului la substanţe chimice nocive, în comparaţie cu continuarea fumatului”.

Piaţa locală pare să aibă un rol important în această direcţie, având în vedere că până la finalul acestui an, valoarea investiţiilor dedicate transformării fabricii de la Otopeni într-o unitate de producţie de ultimă generaţie, să ajungă la 600 de milioane de euro.

„Ca şi alte unităţi, fabrica noastră din România reprezintă o componentă critică a acestei evaluări. PMI a făcut investiţii semnificative în România în ultimii cinci ani şi va continua în aceeaşi direcţie. Ca urmare a investiţiilor făcute până în prezent, fabrica din Otopeni are cele mai moderne linii de producţie şi a trecut printr-o transformare majoră, de la o fabrică de ţigări la una care produce consumabile pentru IQOS şi alte alternative fără fum, care sunt exportate în 54 de pieţe de pe 5 continente”, a mai subliniat Stefano Volpetti.

Lider în interacţiunea cu consumatorii

Vorbind despre parcursul său de de carieră, ce l-a adus în rolul de preşedinte în dezvoltarea categoriei produselor fără fum a PMI, Volpetti spune că şi-a construit întregul parcurs, concentrându-se pe nevoile consumatorilor. La o vârstă foarte fragedă, a început să lucreze în businessul părinţilor săi. După ce şi-a obţinut diploma universitară la Roma şi în Suedia, s-a alăturat P&G. Rapid, s-a mutat la sediul central al companiei, unde a ocupat roluri internaţionale, mai întâi la nivel regional şi apoi la nivel global, inclusiv roluri de marketing şi comerciale în Europa şi în Mexic. În 2016, a fost numit VP şi Brand Franchise Leader Global Baby Care, unde a condus un proiect de transformare a afacerii care a acoperit peste 100 de pieţe.„În calitate de Chief Consumer Officer la PMI, responsabilitatea mea este să elaborez o strategie de marketing centrată pe consumator pentru produsele noastre fără fum. De asemenea, ofer consiliere pentru portofoliul nostru global şi leadership de brand, inovaţie, interacţiunea cu consumatorii, cu accent puternic pe consumator şi abordarea digitală”, îşi descrie el responsabilităţile actuale. 

Stefano Volpetti se consideră un lider pozitiv, înzestrat în mod natural cu spirit antreprenorial. „Îmi place foarte mult să-i ajut pe membrii echipei mele să-şi atingă potenţialul – am fost coach şi mentor pentru nenumăraţi viitori directori şi vicepreşedinţi. Cred cu adevărat că nu există nimic mai bun decât să-i vezi pe oameni că progresează. Aceasta este idealul nostru la PMI, sa punem oamenii pe primul loc - angajaţii noştri, dar şi cei peste 1 miliard de adulţi fumători care ar trebui să renunţe complet la ţigări sau, dacă nu o fac, să treacă la un produs fără fum, care este o alternativă mai bună decât continuarea fumatului, punctează el. De asemenea, crede că stilul său de leadership îl ajută, de asemenea, să contribuie la construcţia unui brand aspiraţional pentru consumatori şi care să funcţioneze ca lider în sectorul său : „Scopul meu final este să creez o experienţă emoţională care să meargă dincolo de tehnologie”.

Este industria în care activează acum una potrivită pentru un tânăr care îşi începe cariera ?

Din perspectiva mea la PMI, vorbim despre o industrie care trece printr-o transformare majoră şi, ca atare, oferă oportunităţi fără precedent. Una dintre aceste oportunităţi este aceea de a lua parte la procesul de inovaţie care susţine această transformare. O altă oportunitate – şi cu siguranţă nu cea mai puţin importantă dintre acestea – este şansa de a juca un rol în crearea/comercializarea unui portofoliu de produse care ar putea reprezenta una dintre cele mai mari îmbunătăţiri in domeniul sănătăţii publice pe care le-am văzut în viaţa noastră, dacă pot ajuta la eradicarea fumatului. Să fii parte a unei asemenea poveşti de success este una dintre cele mai importante realizări ale vieţii noastre profesionale, posibil chiar cea mai importantă.” Iar dacă ar fi să dea un sfat pentru cineva care începe un parcurs profesional în acest domeniu, acela ar fi că trebuie să fie pregătit să accepte o provocare importantă:  „Alternativele fără fum fundamentate ştiinţific au potenţialul de a avea un impact pozitiv asupra traiectoriei sănătăţii publice la nivel global. De asemenea, ar trebui să ştie că nu le va fi uşor şi că există mulţi oameni şi organizaţii care ne vor pune la îndoială mesajul. Dar le-aş repeta că potenţialele realizări fac ca munca să fie incredibil de plină de satisfacţii”.

În ceea ce priveşte provocările ce ţin de construirea acestui viitor, răspunde Tommaso di Giovani, vicepreşedinte pentru comunicaţii internaţionale în cadrul Philip Morris: „Produsele fără fum, care sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului, sunt disponibile astăzi – deci este clar că vorbim în acest caz despre o provocare care a fost rezolvată. Cea mai mare provocare, însă, care rămâne este să ne asigurăm că oamenii au acces la informaţii despre aceste produse şi că îşi pot permite să şi le cumpere. Aceasta înseamnă că avem nevoie de politici şi reglementări adecvate. Suntem hotărâţi să evidenţiem necesitatea unor legi şi politici care să ia în considerare potenţialul de risc redus al acestor produse. De asemenea, trebuie să subliniem că, pentru a construi un viitor fără fum, trebuie să existe o colaborare largă între toate părţile interesate - companii, guverne, profesionişti din domeniul sănătăţii, organizaţii neguvernamentale, chiar şi publicul larg. Acest lucru este absolut crucial pentru a depăşi bariera care apare atunci când un produs necesar devine disponibil, dar este inaccesibil sau prea costisitor”.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.