Şeful Michelin Group: Economia României nu este acolo unde am vrea să fie

Autor: Cristina Cuncea Postat la 14 noiembrie 2014 53 afişări

România este printre ţările din Europa Centrală şi de Est cu potenţial de creştere pentru Michelin, a declarat pentru MEDIAFAX Jean-Dominique Senard, directorul executiv al grupului francez, care însă s-a arătat nemulţumit de evoluţia economiei româneşti.

"România, Serbia şi Ungaria au încă potenţial, chiar semnificativ, nu neapărat în această ordine, dar am un sentiment foarte puternic vizavi de potenţialul acestei zone. România ne place, nu suntem din întâmplare pe această piaţă. Ne place pentru că oamenii sunt foarte loiali, conştiincioşi şi lucrează foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea să fie, dar nici în Franţa nu este, dar potenţialul este acolo (pe piaţa românească, n.r.)", a spus Senard, directorul executiv al grupului francez Michelin, la summitul global Michelin Challenge Bibendum, organizat în oraşul Chengdu din China.

Michelin Group este prezent în România din anul 2001, unde deţine trei fabrici, două la Zalău, judeţul Bihor (una produce cord melatic, utilizat la producerea anvelopelor, iar alta anvelope auto) şi una la Floreşti (judeţul Prahova), tot de anvelope, investiţiile pe piaţa locală - modernizare fabrici şi training şi dezvoltarea angajaţilor - ridicându-se la 300 milioane de euro. Michelin România are 3.000 de angajaţi.

Compania a mai cumpărat, la începutul anului trecut, un teren de 20 de hectare în Zalău, pentru care nu a anunţat încă vreun plan de investiţii.

Pe de altă parte, Michelin a decis în acest an să închidă fabrica din Budapesta, unde lucrează 512 oameni, iar producţia sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocată în România (Zalău), Polonia (Olsztyn) şi Germania (Karlsruhe şi Homburg).

În schimb, grupul a realizat o investiţie de 170 milioane de euro în Serbia.

Lansat în 1998, Michelin Challenge Bibendum reuneşte reprezentanţi din domeniul auto, factori decizionali din sfera politică, şi oameni de ştiinţă, care încearcă să găsească soluţii la provocările pe care le implică mobilitatea sustenabilă. În acest an, la Michelin Challenge Bibendum au participat 150 de companii şi parteneri, la eveniment fiind lansată o Carte Verde, cuprinzâd cinci elemente care trebuie implementate pentru a răspunde provocărilor ridicate de mobilitatea urbană.

Evenimentul din acest an are loc într-un context în care companiile vin cu soluţii noi de mobilitate dar şi într-un moment în care poluarea a crescut în mediul urban pe întreg globul, în primul rând ca urmare a creşterii înregistrate în sectorul transportului şi a numărului de maşini aflate în trafic.

Din 2011, comportamentul şi aşteptările populaţiei s-au schimbat. În plus, utilizarea tehnologiilor digitale este din ce în ce mai spontană şi naturală, transformare care constituie o sursă importantă de progres. În aceste condiţii în doar câţiva ani, noi companii din domeniul tehnologiei au devenit jucători importanţi în sectorul transportului.

Având în vedere aceste evoluţii, Michelin şi partenerii săi propun în Cartea Verde mai multe măsuri care să rezolve cerinţele populaţiei în ceea ce priveşte mobilitatea, care trebuie să fie mai uşoară, mai ecologică şi mai plăcută. Aceste cerinţe trebuie soluţionate rapid, în special în ceea ce priveştesiguranţa rutieră, emisiile de bioxid de carbon, congestia urbană şi accesul la mobilitate.

"Mobilitatea va creşte foarte mult în următorii ani. Suntem parte din această mobilitate. Trebuie să mergi după cerere, altfel volumele scad. În ultimii 20 de ani ne-am concentrat pe dezvoltarea de soluţii de mobilitate sustenabilă. Am investit doar în ultimii trei ani, două miliarde de euro în activitatea de cercetare dezvoltare. Nu ne permitem să fim în urma avansului tehnologic, să alergăm după el, ci trebuie să fim înaintea lui", a explicat Senard.

Din acest an, divizia din România a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrală şi de Sud, coordonând activitatea din 12 ţări.

Michelin România a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, în stagnare. În 2010, grupul francez şi-a stabilit pentru România o ţintă de creşte a afacerilor cu 50% până în 2020.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
MICHELIN,
INVESTIŢII,
/actualitate/seful-michelin-group-economia-romaniei-nu-este-acolo-unde-am-vrea-sa-fie-13554399
13554399
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.