România are nevoie de Schengen şi infrastructură rutieră şi feroviară modernă pentru a atrage investiţii

Autor: Bogdan Alecu, Alexandra Matei Postat la 12 noiembrie 2020 74 afişări

Dincolo de nevoia de infra­struc­tură modernă, România are nevoie de a intra cât mai rapid în spaţiul Schengen, atât pentru a valorifica portul Constan­ţa, cât şi pentru a putea exporta mai rapid maşinile produse de Ford la Craiova şi de Dacia la Mioveni.

România are nevoie de Schengen şi infrastructură rutieră şi feroviară modernă pentru a atrage investiţii

Dincolo de nevoia de infra­struc­tură modernă, România are nevoie de a intra cât mai rapid în spaţiul Schengen, atât pentru a valorifica portul Constan­ţa, cât şi pentru a putea exporta mai rapid maşinile produse de Ford la Craiova şi de Dacia la Mioveni.

„Punctele tari ale industriei noastre sunt cele legate de creşterea segmentului de e-commerce. Punctele slabe sunt restanţele la infrastructură, la capitolul de predictibilitate şi transparenţă pe acele acte de administraţie publică şi locală. România are nevoie de un plan naţional cadastral din perspectiva tehno­lo­giei şi a digitalizării. România are nevoie de in­trarea în spaţiul Schengen pentru a des­cătuşa potenţialul portului Constanţa, unde România pierde un volum de 10 mi­lioa­ne de cont­ainere care sunt rerutate către porturile Koper din Slovenia sau Rijeka din Croaţia“, a declarat Sorin Preda, CEO al Global Vision, unul dintre cei mai activi dezvoltatori de spaţii in­dustriale de pe piaţa locală, în cadrul videoconferinţei ZF Trans­port, Logistics & Automotive Summit 2020, realizată în parteneriat cu Global Vision, Element Industrial, P3 Logistic Parks, MHS Truck & Bus, International Alexander Holding şi Cushman & Wakefield Echinox.

Anul acesta piaţa spaţiilor logistice şi industriale de pe piaţa locală vor trece în premieră de pragul de 5 milioane de metri pătraţi pe măsură ce dezvoltările şi închirierile au accelerat în 2020, industrialul devenind noul star al pieţei imobiliare locale.

„România este o ţară în continuă dezvoltare şi estimăm, chiar dacă avem în prezent pandemie şi anul viitor este destul de incert, o creştere moderată. Dacă ne uităm la evoluţia din 2014-2015 până acum, în următorii zece ani  avem şansa de a ajunge la 8-9 mil mp şi să depăşim anumite pieţe precum Cehia“, a explicat Andrei Brînzea, Partner, Land and Industrial în cadrul companiei Cushman&Wakefield Echinox.

El este de părere că există tendinţe care vor accelera, precum dezvoltarea serviciilor de curierat rapid sau dezvoltarea de huburi logistice pe suprafeţe mici.

Dincolo de logistică şi depozitare, miza o reprezintă atragerea de noi unităţi de producţie în România, în contextul în care sunt companii care vor să relocheze producţia dinspre Asia sau chiar Marea Britanie în contextul Brexitului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
nevoie,
romania,
spatiul schengen,
atragere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.