Retailerul român care a cumpărat 87 de magazine de la Profi şi Mega Image şi anunţă cel mai ambiţios plan de expansiune de până acum

Autor: Cristina Roşca Postat la 02 decembrie 2025 45 afişări

Retailerul român care a cumpărat 87 de magazine de la Profi şi Mega Image şi anunţă cel mai ambiţios plan de expansiune de până acum

Retailerul român Annabella, controlat de familia de antreprenori Mutu, a integrat cele 87 de magazine preluate de la Profi şi Mega Image şi anunţă cel mai ambiţios plan de expansiune de până acum – acela de a avea acoperire naţională.

„Annabella marchează un nou moment strategic în evoluţia sa! Am finalizat cu succes preluarea a 87 de magazine Profi şi Mega Image, un pas important în extinderea portofoliului şi consolidarea prezenţei noastre la nivel naţional. Prin această etapă, suntem mai aproape de obiectivul nostru de a deveni un jucător cu acoperire naţională solidă (...)”, a anunţat compania pe profilul său de pe reţeaua de socializare LinkedIn.

Retailerul român a cumpărat recent 87 de supermarketuri şi magazine de proximitate sub brandurile Mega Image şi Profi de la olandezo-belgienii de la Ahold Delhaize. Tranzacţia a avut loc în contextul în care grupul internaţional îşi asumase să vândă aceste magazine pentru a primi acordul Consiliului Concurenţei pentru preluarea Profi.

Înainte de acest deal, compania Annabella era activă în Vâlcea, Argeş, Olt şi Dâmboviţa. Acum, după această tranzacţie, reţeaua ajunge la 17 judeţe acoperite.

Jucătorii din piaţă spun că dispersarea acestor unităţi achiziţionate de la Ahold Delhaize va întinde la maximum efortul logistic al companiei.

De altfel, unii actori regionali s-au arătat interesaţi să preia supermarketuri relativ izolate geografic, scumpe din punct de vedere logistic pentru Annabella.

Anunţul actual arată că Annabella are însă ambiţii naţionale, aşadar va continua expansiunea pentru a acoperi cât mai uniform cele peste 40 de judeţe din ţară.

ZF a realizat recent o hartă a acestor magazine preluate, hartă ce are le baza datele de la Consiliul Concurenţei. Ea relevă faptul că, de departe, cele mai multe spaţii de retail sunt în Bucureşti (21) şi Ilfov (24).

Spre comparaţie, în Bihor, sunt patru magazine. În Ialomiţa e unul singur, în Constanţa sunt două, iar în Vrancea trei. Acestea, dar şi altele, sunt aşadar împrăştiate prin ţară, departe de „nucleul” din Vrancea, Argeş, Olt şi Dâmboviţa.

Înainte de această tranzacţie, compania opera o reţea de mai bine de 100 de magazine în patru judeţe, cu afaceri de 683 mil. lei anul trecut (Ă13%). Annabella este unul dintre cei mai puternici retaileri cu capital românesc. Prin preluarea celor 82 de magazine Profi şi 5 Mega Image, firma aproape îşi dublează reţeaua, iar business-ul poate merge spre 1 mld. lei, conform estimărilor ZF.

Povestea brandului Annabella a început la patru ani după Revoluţie, cu un magazin în care se vindeau fructe şi legume. Născută în Râmnicu Vâlcea, Dorina Mutu – antreprenoarea care se află în spatele businessului – nu şi-a dorit niciodată să plece din oraşul natal, aşa că după terminarea liceului s-a alăturat echipei de la Fabrica de Conserve Râureni, lucrând atât în producţie, cât şi în vânzări. Acolo îşi întâlneşte partenerul de viaţă şi de business, adică pe Dan Mutu. Apoi, cei doi antreprenori pleacă şi dezvoltă propriul business – Annabella -, iar ulterior (în 2008) cumpără şi fabrica de Conserve Râureni, pe care o dezvoltă.

„Aşadar, în 1994 începe povestea Annabella. Am ales să renunţăm la confortul pe care îl oferea un loc de muncă într-o companie locală, pentru o industrie care se afla la început de drum, dar care a trezit spiritul antreprenorial în mulţi români. După Revoluţie toată lumea făcea comerţ. Era ca un orizont larg deschis, în care toată lumea a văzut o oportunitate de a construi ceva. Noi nu am făcut excepţie. Aşa că la vârsta de 23 de ani am plecat şi eu şi soţul meu de la Râureni ca să ne deschidem propria afacere”, declara anterior Dorina Mutu.

Familia Mutu deţine şi producătorul de conserve Annabella Fabrica de Conserve Râureni, din judeţul Vâlcea. De altfel, producţia de gemuri, compoturi, murături, dar şi zacuscă, fasole bătută şi altele este mai departe vândută atât în magazine partenere, cât şi în reţeaua Annabella, antreprenorii gândind un business integrat.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Annabella,
Profi,
Mega Image,
expansiune,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.