Retailerul german Lidl a investit anul trecut 160 mil.euro în România, iar contribuţia directă a companiei la bugetul de stat a fost de 765 mil.euro. Compania colaborează cu peste 450 de producători locali
Retailerul german Lidl a investit anul trecut 160 milioane de euro în România, respectiv 2,8% din totalul investiţiilor străine, iar contribuţia directă a companiei la bugetul de stat, prin taxe şi impozite plătite, s-a ridicat la 765 milioane de euro, potrivit datelor din companiei, în urma unei analize realizate de KPMG.
În acelaşi timp, Lidl a colaborat cu peste 450 de producători locali şi are, în total, cu peste 2.200 de furnizori de bunuri şi servicii din România. Cheltuielile companiei cu furnizorii români au depăşit 2,16 miliarde de euro.
Valoarea exporturilor realizate de furnizorii locali prin intermediul Lidl România s-a ridicat la aproximativ 60 de milioane de euro, în ţări precum Germania, Polonia, Ungaria, Serbia, Cehia, Slovacia, Cipru, Bulgaria.
„De la intrarea noastră pe piaţă şi până la finalul anului 2024, am investit în România aproximativ 2,6 miliarde de euro. Este o investiţie cu un impact economic major, echivalentă cu peste 4,5 milioane de salarii minime nete pe economie (actuale). Totodată, şi contribuţia noastră în dezvoltarea societăţii civile este una de impact. De la intrarea noastră pe piaţă, am donat aproximativ 48 milioane euro, către programe pe termen lung realizate de ONG-uri, care au impact pozitiv şi răspund la cele mai urgente nevoi ale societăţii româneşti: sănătate, educaţie, protejarea mediului şi dezvoltarea comunităţilor”, a declarat Jose Alberto Chueca Val, CEO Lidl România.
În 2024, retailerul a raportat o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei (4,9 miliarde de euro), în creştere cu 9% faţă de anul precedent, fiind cel mai mare jucător din retailul alimentar românesc după cifra de afaceri. Lidl România include Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL şi Lidl Imobiliare România Management SCS.
Lidl are aproximativ 382.400 de angajaţi la nivel global, dintre care peste 13.000 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 370 de magazine şi 6 centre logistice.
Constribuţia totală la valoarea adăugată brută (VAB) a fost în 2024 de 2,31 miliarde de euro, echivalent a 0,65% din PIB-ul României.
În plus, retailerul spune că fiecare loc de muncă din Lidl susţine indirect activitatea a aproximativ 6 alte locuri de muncă din economie. Salariile echipei Lidl şi colaborarea cu furnizorii locali contribuie la menţinerea a aproape 90.000 de locuri de muncă la nivel naţional, echivalentul a peste 1,6% din totalul salariaţilor din România.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Germania şi Europa. Lidl operează în prezent peste 12.600 de magazine şi peste 230 de centre logistice şi depozite în 31 de ţări.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













