Record istoric în primele ore ale evenimentului Black Friday: tranzacţiile online cu cardul au crescut cu 76% anul acesta faţă de anul 2019

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 15 noiembrie 2020 57 afişări

Tranzacţiile online cu cardul au înregistrat creşteri de aproximativ 76% faţă de anul precedent în primele ore ale zilei de vineri, 13 noiembrie, când mai mulţi retaileri şi-au derulat principalele campanii comerciale din cadrul evenimentului de shopping Black Friday.

Record istoric în primele ore ale evenimentului Black Friday: tranzacţiile online cu cardul au crescut cu 76% anul acesta faţă de anul 2019

„2020 este anul care marchează trecerea de la plata ramburs la cea online, cu cardul. Totodată, faptul că utilizatorii care plătesc online, cu cardul, sunt majoritari arată şi o creştere a încrederii consumatorilor români în magazinele online“, a spus Mihai Pătraşcu, CEO al evoMAG.

Tranzacţiile online cu cardul au înregistrat creşteri de aproximativ 76% faţă de anul precedent în primele ore ale zilei de vineri, 13 noiembrie, când mai mulţi retaileri şi-au derulat principalele campanii comerciale din cadrul evenimentului de shopping Black Friday. Atfel, în primele ore de Black Friday a fost înregistrat un număr de circa 290.000 de tranzacţii online cu cardul, potrivit datelor procesatorului de plăţi PayU România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă.

„Mulţi consumatori au ales să plătească online, astfel că avem o creştere de circa 76% la plăţile online. Ceea ce este şi mai spectaculos este faptul că plăţile integrale au crescut cu peste 150% faţă de anul precedent. Nu ne aşteptam ca valoarea medie pe tranzacţie să fie mai mare cu 60% anul acesta faţă de anul trecut. Acest lucru indică faptul că migrarea oamenilor spre mediul online este susţinută“, a spus Elena Gheorghe, country manager al PayU, în cadrul unui eveniment online.

Valoarea totală a volumelor tranzacţionate online cu cardul, înregistrată în primele ore de campanie, a fost de aproximativ 231,9 mil. lei. „România începe să recupereze din decalajul pe care îl avea faţă de ţările din UE. E impor­tant că avansăm, mai ales în contextul pande­miei. Cred că faptul că multe oferte se epui­zează rapid îi face pe consumatori să folosească metoda de plată online cu cardul, pentru că e rapidă iar Black Friday este o «competiţie»“, a spus Florinel Chiş, director executiv al Asocia­ţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

George Anghel, director executiv al Asociaţiei de Plăţi Electronice din România (APERO), consideră că trendul de creştere a plăţilor online cu cardul ar putea fi şi mai accelerat. „Această migrare se datorează con­su­matorului care de-a lungul timpului a prins încredere în tranzacţiile pe care le face. Această creştere poate fi şi mai accelerată. Aşteptăm să vedem evoluţia pe care o va înregistra întreaga zi în ceea ce priveşte atât plăţile cu cardul, cât şi plăţile online. La finalul zilei vom putea să tragem concluzii“, a spus George Anghel.

Mai multe detalii pe zfcorporate.ro

Jucători din toate industriile desfăşoară pe piaţa locală campanii sub titulatura de Black Friday, acestea fiind organizate pe durata întregii luni noiembrie, fără a se limita la o singură zi.

Altex, cel mai mare retailer electroIT din România, organizează spre exemplu, o campanie de Black Friday în perioada 29 octombrie – 2 decembrie 2020. Alţi jucători, precum magazinul online de electro-IT evoMag lansează mai multe runde de Black Friday. Spre exemplu, evoMag se află la a treia rundă de reduceri de Black Friday din acest an, aceasta fiind activă până pe 15 noiembrie.

eMag, liderul pieţei locale de retail online, organizează Black Friday doar în 13 noiembrie, iar în prima jumătate a zilei vânduse peste 1,2 milioane de produse, înregistrând vânzări de 433 de milioane de lei, din care 54%, adică 233,3 mil. lei reprezintă sume plătite online cu cardul, conform companiei.

„Plăţile online cu cardul au ajuns la 54%, cea mai mare creştere din ultimii ani. Am remarcat tendinţe noi în primele ore ale evenimentului: clienţii comandă mai multe produse din categorii diferite şi plătesc preponderent cu cardul”, a spus Tudor Manea, director general eMAG.

De asemenea, aproximativ 65% din comenzile înregistrate de magazinul online de electro-IT evoMAG.ro au fost plătite online cu cardul.

„2020 este anul care marchează trecerea de la plata ramburs, la cea online, cu cardul. Totodată, faptul că cei care plătesc online, cu cardul, sunt majoritari, arată şi o creştere a încrederii consumatorilor români în magazinele online”, a spus Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Mihaela Ciupală, product management director al Mastercard, a adăugat că decalajul dintre România şi celelalte ţări europene a dus la creşterea „spectaculoasă” pe care a înregistrat-o segmentul de plăţi online cu cardul.

 „Românii au fost forţaţi de contextul crizei sanitare şi au învăţat că este mai sigur să plăteşti cu cardul. Alte ţări deja plăteau online mult mai mult”, a spus Mihaela Ciupală.

Din valoarea înregistrată de 231,9 mil. lei, aproximativ 15,6 mil. lei, adică circa 8%, reprezintă plăţi online cu cardul făcute de peste graniţele României. Ţările din care sunt înregistrate cele mai multe tranzacţii sunt Marea Britanie (puţin peste 81%), Ucraina (aproape 8%) şi Statele Unite ale Americii (aproape 2%). 

„Avem mulţi români în afară care probabil acum achiziţionează cadourile pentru Crăciun sau Moş Nicolae. Presupun că multe comenzi sunt cu livrare în ţară. Vom descoperi cât la sută din valoare este generată de plata cu cardurile din afara României, momentan nu ştim o cifră exactă”, a adăugat Silvia Andreea Ionescu, head of ecommerce la Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România după active.

Valoarea medie a coşului de cumpărături, în prima jumătate a zilei de Black Friday din 13 noiembrie, a fost în jurul sumei de 740 de lei, cu 30% mai mare decât anul precedent, iar la comenzile ce depăşesc suma de 1.000 de lei consumatorii aleg metoda de plată cu cardul în rate, segment ce înregistrează o creştere de 9% faţă de anul trecut, arată datele PayU.

De asemenea, cele mai comandate produse fac parte din categoriile de IT&C şi fashion.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
online,
card,
black friday

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.