Răsturnare de situaţie în UE: Interdicţia motoarelor cu ardere internă din 2035, ar putea fi eliminată. Motoarele pe benzină s-ar vinde în UE şi după 2035 după ce Uniunea i-a forţat pe constructori să investească în electrificare

Autor: Bogdan Alecu Postat la 12 decembrie 2025 6 afişări

Răsturnare de situaţie în UE: Interdicţia motoarelor cu ardere internă din 2035, ar putea fi eliminată. Motoarele pe benzină s-ar vinde în UE şi după 2035 după ce Uniunea i-a forţat pe constructori să investească în electrificare

Comisia Europeană ar putea abandona planurile de eliminare totală a motoarelor termice, după ce a forţat constructorii europeni să investească masiv în electrificare. Producătorii chinezi, care au mizat pe tehnologia plug-in hybrid, par cei mai avantajaţi de noua direcţie.

Uniunea Europeană ar putea renunţa la interdicţia de facto asupra vânzării de maşini noi cu motoare cu ardere internă începând din 2035, a declarat Manfred Weber, preşedintele PPE, cel mai mare grup politic din Parlamentul European, pentru publicaţia germană Bild, potrivit Automotive News Europe.

În locul eliminării complete a emisiilor de CO2, noile reglementări ar impune o reducere de 90% a emisiilor pentru flotele constructorilor, faţă de ţinta iniţială de 100%. „Nici din 2040 nu va mai exista o ţintă de 100%. Acest lucru înseamnă că interdicţia tehnologică asupra motoarelor cu ardere internă a fost eliminată", a precizat Weber.

Acordul ar permite comercializarea după 2035 a vehiculelor plug-in hybrid şi a modelelor electrice cu autonomie extinsă (EREV), care folosesc un motor termic drept generator. Comisia Europeană urmează să prezinte oficial planurile pe 16 decembrie, ca parte a unui pachet de sprijin pentru industria auto europeană, confruntată cu concurenţa chineză, vânzări slabe de vehicule electrice şi costuri ridicate.

Constructorii europeni, inclusiv Volkswagen, Stellantis, Renault, Mercedes-Benz şi BMW, au făcut lobby pentru reglementări mai flexibile. Ironia situaţiei este că producătorii chinezi, care au continuat să dezvolte tehnologia plug-in hybrid în paralel cu electrificarea completă, par acum cei mai bine poziţionaţi pentru a profita de noile reguli europene, în timp ce constructorii europeni şi mai ales producătorii de componente au fost forţaţi să investească în tehnologii care nu au atras un număr suficient de ridicat de vânzări, iar situaţia lor financiară a fost puternic afectată.
 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.