Profit de aproximativ 1 miliard de dolari în 2016 pentru grupul MOL

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 28 februarie 2017 78 afişări

Grupul MOL şi-a depăşit ţinta iniţială pentru 2016, de 2 miliarde USD, şi a înregistrat un rezultat CCS EBITDA (profit înainte de dobânzi, deprecieri şi amortizări, excluzând elementele excepţionale şi fluctuaţiile de preţuri) de 2,15 miliarde de dolari.

Segmentul Upstream a dovedit o rezistenţă sporită în contextul deteriorării mediului extern. Scăderea cotaţiei Brent cu 17% şi diminuarea cu 23% a preţului la gaze au fost compensate de producţia sporită şi de disciplina costurilor. Ca urmare, rezultatul EBITDA a rămas aproape constant, la 675 milioane USD iar sectorul a generat un flux de numerar liber de peste 250 de milioane de dolari, echivalentul a 7 USD/ bep. Producţia a crescut cu 6%, la 112 mii bep/zi, cu suplimentări provenite din perimetrele onshore din Europa Centrală şi de Est (unde producţia s-a situat la cel mai ridicat nivel din 2012), Pakistan, Marea Britanie şi câmpul Baitugan din Rusia. Reducerile de costuri pe acest segment au avut ca rezultat o scădere de 13% a cheltuielilor operaţionale (OPEX) per unitate. Astfel, ţintele Noului Program Upstream au fost pe deplin atinse.

Segmentul Downstream a generat un rezultat operaţional de 1,5 miliarde USD. Acest nivel este foarte puţin în urma rezultatului record raportat în anul 2015. Principalul factor din spatele acestui declin a fost aşteptata normalizare a marjelor de rafinare şi petrochimie.  Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (Retail) a înregistrat un rezultat EBITDA în creştere cu 40%, sprijinit de recenta achiziţie a aproximativ 450 de benzinării în cinci state din ECE, desfăşurarea cu succes a strategiei Grupului MOL privind produsele non-fuel (altele decât carburanţii), precum şi datorită tendinţelor de creştere a cererii. Programul Next Downstream, o iniţiativă internă de eficientizare pe termen de 3 ani, care urmează să genereze o îmbunătăţire a rezultatului EBITDA cu 500 milioane USD, are un parcurs pozitiv, având deja un aport de 340 de milioane USD la finalul primilor doi ani.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a avut o contribuţie anuală la EBITDA de 54,5 miliarde HUF (194 milioane USD) în 2016, uşor sub nivelul celei din anul precedent.

Chairman-CEO Zsolt Hernádi a comentat rezultatele: “Ne-am atins obiectivele şi am generat un flux liber de numerar foarte solid, pe seama modelului nostru de afaceri integrat şi rezistent. Segmentul Upstream a generat un flux liber de numerar de peste 250 de milioane de dolari la finalul ciclului de producţie şi a realizat cel mai mare nivel de producţie de petrol şi gaz în zonele onshore din ECE, din 2012. Segmentul Downstream a înregistrat rezultate solide, cu foarte puţin în urma nivelurilor record înregistrate în 2015, în pofida marjelor mai scăzute de rafinare şi petrochimie. Segmentul Serviciilor pentru Clienţi a înregistrat în continuare creştere impresionantă, pe fondul unor achiziţii făcute la momentul oportun şi a implementării cu succes a noului nostru concept în domeniul non-fuel. În 2017 vom genera din nou un rezultat EBITDA de cel puţin 2 miliarde USD, acoperind confortabil cheltuielile de capital organice, dividendele acţionarilor noştri precum şi necesarul de fonduri pentru proiectele de transformare.”

Grupul MOL este o companie internaţională, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de activitate. În domeniul explorării şi producţiei de hidrocarburi, grupul are operaţiunile de producţie în 8 ţări şi activităţile de explorare în 13 ţări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 ţări, dintre care peste 200 în România.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record
Misterul paturilor de ATI, lămurit de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Situaţia locurilor la Terapie Intensivă în Bucureşti şi în ţară
MonitorulApararii
1 Decembrie, prin ani. Povestea continuă 1 Decembrie, prin ani. Povestea continuă
Summit al "Procesului de la Berlin" - Plan de creare a unei pieţe economice comune şi a unei Agende Verzi pentru Balcanii de Vest
MonitorulPartidelor
Lider politic, în ajun de Sf. Andrei: Românii trebuie să aibă libertatea de a trece pragul bisericilor oricând doresc Lider politic, în ajun de Sf. Andrei: Românii trebuie să aibă libertatea de a trece pragul bisericilor oricând doresc
Se cere reducerea vârstei de vot la 16 ani: Tinerii trebuie să fie mult mai implicaţi
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.