Producătorul de anvelope Michelin a făcut profit de peste 112 mil. lei în 2019, plus 14%, la afaceri de 3,51 miliarde de lei

Autor: Laurentiu Cotu Postat la 26 iulie 2020 364 afişări

Compania Michelin România, parte a grupului francez Michelin, unul dintre cei mai mari producători de anvelope la nivel mondial, cu vânzări globale de peste 24 mld. euro şi 121.000 de angajaţi, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 3,51 mld. lei (740,6 mil. euro), în creştere cu 14% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.

Producătorul de anvelope Michelin a făcut profit de peste 112 mil. lei în 2019, plus 14%, la afaceri de 3,51 miliarde de lei

♦ Compania a avut anul trecut un număr mediu de 4.250 de angajaţi, cu 376 de oameni mai mult faţă de anul anterior.

Compania Michelin România, parte a grupului francez Michelin, unul dintre cei mai mari producători de anvelope la nivel mondial, cu vânzări globale de peste 24 mld. euro şi 121.000 de angajaţi, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 3,51 mld. lei (740,6 mil. euro), în creştere cu 14% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.

Compania a realizat anul trecut un profit net de aproximativ 112,4 mil. lei (23,7 mil. euro), mai mult cu circa 14% faţă de anul precedent, când câştigul net al producătorului francez de anvelope a ajuns la peste 98,6 mil. lei (21,2 mil. euro), conform datelor publice. Compania a avut anul trecut un număr mediu de 4.250 de angajaţi, cu 376 de oameni mai mult faţă de anul anterior.

Michelin deţine în România trei fabrici - două la Zalău (una de cord metalic şi una pentru anvelope de camion şi utilaje), şi încă una la Floreşti, unde produce exclusiv anvelope pentru auto­turisme sub brandurile Kleber, care reprezintă apro­xi­mativ trei sferturi din producţie şi BF Goodrich. Uzina Michelin de la Zalău produce amestecuri de cauciuc şi alte produse semifinite, anvelope de camion pentru nivelurile inferior şi superior al segmentului de piaţă intermediar, sub mărcile BFGoodrich, Taurus, Kormoran, Riken, Tigar şi Orium, dar şi anvelope pentru activităţile de inginerie civilă, şantier, minerit, agricultură, metrou şi alte tipuri de anvelope pentru activităţi specifice, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.

Grupul francez Michelin produce zilnic circa 13.000 de anvelope în fabrica de la Floreşti (judeţul Prahova), potrivit unor estimări, ceea ce ar determina un volum de aproximativ 3,2 mil. anvelope anual, suficient pentru peste 800.000 de maşini sau două uzine Dacia anual - dacă pentru fiecare maşină sunt luate în calcul cinci anvelope, adică şi cea pentru roata de rezervă. În perioada stării de urgenţă, compania a oprit activitatea de producţie în fabricile locale.

Începând cu 2014, în Bucureşti s-au pus bazele unui centru de servicii pentru Michelin în Europa, responsabil pentru gestionarea operaţiunilor de achiziţii, contabilitate, control de gestiune, administrarea proce­selor de vânzare, logistică şi resurse umane. În plus, începând din 2018, Bucureşti este sediul regiunii Europa Centrală, de unde compania coordonează activitatea comercială, industrială şi serviciile suport pentru 20 de ţări din Europa Centrală, potrivit unor informaţii anterioare.

La nivel global, grupul Michelin are peste 121.000 de angajaţi şi vânzări totale de 24,1 mld. euro în 2019, potrivit site-ului companiei. Michelin este prezentă în 171 de ţări şi deţine 69 de unităţi de producţie. Producţia locală de anvelope este dominată de trei mari jucători, toţi străini (Continental, Michelin şi Pirelli).

Toate cele trei companii se află între cele mai valoroase din eco­nomia locală. De altfel, top zece al celor mai mari companii ex­por­tatoare este dominat cate­goric de firme din industria auto sau cu producţie legată de sectorul auto.

Peste 180.000 de angajaţi din industria auto locală s-au întors la muncă până la sfârşitul lunii iunie, pe măsură ce producătorii auto au reluat comenzile de componente, însă volumele încă nu se apropie de cele de dinainte de izbucnirea pandemiei la mijlocul lunii martie. Dezgheţarea producţiei a avut loc odată cu anunţul celor de la Automobile Dacia şi Ford România că au reluat producţia, dar şi odată ce marii constructori germani au reluat activitatea. Spre exemplu, la finalul lunii aprilie 60.000 de angajaţi din auto erau la posturi, iar din luna mai, când cei mai mulţi constructori şi-au reluat activitatea, numărul a urcat spre 120.000 de salariaţi.

laurenţiu.cotu@zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
michelin,
anvelope,
producator,
afaceri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.