Prima vizită oficială la Ford Craiova după anunţul preluării de către Ford Otosan. „Ne concentrăm eforturile asupra viitorului fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric“

Autor: Bogdan Alecu Postat la 15 mai 2022 219 afişări

Florin Spătaru, ministrul economiei, a vizitat vineri, 13 mai, uzina Ford de la Craiova în prima întâlnire oficială a conducerii locale a companiei cu un membru al Executivului după anunţul legat de preluarea unităţii de către Ford Otosan.

Prima vizită oficială la Ford Craiova după anunţul preluării de către Ford Otosan. „Ne concentrăm eforturile asupra viitorului fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric“

Florin Spătaru, ministrul economiei, a vizitat vineri, 13 mai, uzina Ford de la Craiova în prima întâlnire oficială a conducerii locale a companiei cu un membru al Executivului după anunţul legat de preluarea unităţii de către Ford Otosan.

Prin preluare, Ford Otosan va deţine a doua cea mai mare companie auto de pe piaţa locală.

„Am avut astăzi ocazia de a continua dialogul cu managementul companiei Ford, într-un moment important atât pentru companie cât şi pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziţia către electromobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca ministru al economiei, îl susţin cu toate eforturile“, a declarat ministrul Florin Spătaru.

Florin Spătaru a mai vizitat şi fabrica Avioane Craiova, unde a fost produs avionul IAR Şoim, care va fi modernizat în vederea pregătirii piloţilor pentru avioaanele F16.

În cadrul deplasării în judeţul Dolj, ministrul economiei, Florin Spătaru, s-a întâlnit vineri, 13 mai, cu preşedintele Ford România şi director general al Fabricii Ford, Josephine Payne, şi alţi membri din conducerea companiei pentru a discuta despre soluţiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăşi criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice existentă în Europa, precum şi despre oportunităţile pe care tranziţia către electromobilitate le oferă.

La rândul său, Josephine Payne, preşedinte al Ford România, a declarat că Ford Craiova trece prin cea mai bună perioadă, în ciuda dificultăţilor legate de semiconductori şi de războiul din Ucraina şi pregăteşte tranziţia spre electrificare.

„În ciuda contextului actual, ne concentrăm eforturile asupra viitorului strălucit al fabricii din Craiova, care va continua să joace un rol cheie în planurile Ford de a crea un viitor sustenabil complet electric. Procesul de transfer al proprietăţii de la Ford la Ford Otosan este în curs de desfăşurare şi, aşa cum s-a menţionat anterior, ne aşteptăm ca acesta să fie finalizat în al treilea trimestru”, a declarat Josephine Payne.

În paralel, uzina din Craiova se pregăteşte să lanseze în 2023, respectiv 2024, producţia a trei noi modele: Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice şi pe combustie interna), precum şi  Ford Puma complet electric.  Diversificarea gamei de produse pentru uzina din Craiova va aduce un grad de flexibilitate ridicat şi deci o capacitate de adaptare mult mai rapidă la schimbările din piaţă.

„România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, a precizat ministrul Spătaru.

În cadrul vizitei la fabrica Ford s-a discutat despre soluţiile ce pot fi implementate pentru reducerea blocajelor pe lanţurile de aprovizionare şi despre oportunităţile şi provocările legate de dezvoltarea viitoare a fabricii.

Pe 14 martie compania Ford a anunţat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.

Ţinând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administratie al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior şi că Ford participă la supervizarea activităţii acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activităţii de la Craiova.

Ford a declarat că a investit aproximativ 2 miliarde euro la Craiova şi a produs un milion de vehicule si peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia in 2008.

Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice şi va avea un efect extins şi eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul reţelei de furnizori.

În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mica la nivel European, modelul EcoSport, dar şi motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunţat în martie că producţia SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice.

Ford Puma, SUV-ul produs de constructorul american la Craiova, a urcat de pe locul al cincilea la nivel european în 2021 pe pozi?ia secund? în primul trimestru al acestui an, conform datelor left-lane.com, centralizate pe baza celor de la Jato Dynamics, produc?tori ?i înmatricul?ri.

Înmatriculările de Puma au înregistrat în primul trimestru un volum de aproape 38.000 de unităţi, în scdere cu 3% fa?? de perioada similar? din 2021, acesta fiind ?i cel mai mic declin din top cinci.

Puma este şi cel mai bine vândut model Ford la nivel european, dep??ind Fiesta sau Focus, ambele produse în Germania.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
craiova,
ford,
viitor,
anunt,
preluare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.